Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda Civic: absolutní důvěra

  15:04aktualizováno  15:04
Chcete mít auto nižší střední třídy, přitom ne takové, které má každý druhý soused? Uvažovali jste už o sedmé generaci Hondy Civic? Jaká je z pohledu uživatele, který ji koupil jako novou a během čtyř let s ní najel téměř 120 tisíc kilometrů?

Honda Civic | foto: Honda

ZKUŠENOSTI UŽIVATELE: Hondu Civic jsem kupoval ještě jako "single", proto mně nevadily pouze tři dveře a malý kufr, naopak mě zaujal design, pověst a image třídveřové hondy.

Motor 1,4 je základ a jeho tak tak dostatečný výkon 90 koní se zdá málo, ale za příznivých podmínek se z ní dá "vymáčknout" i tachometrových 210 km/h (z kopce, pouze řidič, vítr v zádech, prázdná dálnice, bez klimy, rozjezd několik kilometrů...).

Ale o rychlosti toto auto není, byť ve městě je to celkem štika. Civic je především o absolutní spolehlivosti. O absolutní důvěře. O důvěře, že vždy dojedu na místo určení.

A to se počítá. Podle mne podstatně víc než palubovka z měkkých plastů, kterou samozřejmě nemá (jak často se za jízdy držíte palubní desky?).

Víc než hromada zbytečné elektroniky - toto auto je prostě jednoduchý a poctivě zpracovaný sluha.

Jízdní vlastnosti jsou díky víceprvkové zadní nápravě hodně dobré, bohužel jsou degradovány mizerným citem v řízení.

Brzdy mají dobře naladěno ABS, které zbytečně nekope, řadicí páka uprostřed palubní desky vypadá podivně, ale je velmi přesná a bezvadně po ruce.

Prostornost, přístup do auta, pohodlí, výhled, výbava - vše odpovídá třídě a ceně, nikdy jsem neměl pocit, že mi něco chybí.

Některé detaily jsou k vzteku, jako chybějící paměť sedadla spolujezdce - po odklopení se vrátí do polohy možná přirozené pro Japonce, ale ne pro průměrného Evropana - člověk sedí jakoby v předklonu.

Dále mne zlobil povrzávající pedál spojky, což se projevilo naprosto nahodile vždy ve vztahu snad k relativní vzdušné vlkosti, směru větru, rosnému bodu a nadmořské výšce - no zkrátka za celou dobu se mně tuto "závadu" nepovedlo odstranit.

Bohužel z důvodu zvětšení rodiny z jednoho člena na tři jsem byl nucen svého věrného přítele civica vyměnit za octavii 1,9 TDI a už mi odchází váha vzduchu... Ach jo.

Co je zač
značka Honda
model Civic 1,4 LS
karoserie hatchback
objem motoru 1392
palivo benzin
rok výroby 2002
typ řazení manuální
najeto km při koupi

0

najeto km nyní 118 000
koupen jako nový
jak dlouho vůz využívám 4 roky
průměrná spotreba  7 litrů
předchozí auto Ford Escort
poruchy výměna tlumičů a baterie

KLADY ZÁPORY
absolutní spolehlivost slabší motor 1,4 s klimou
řazení karoserie není chráněna proti oděrkám
prostor
podvozek

Jak ho vidí majitel
Spolehlivost 1
Provozní náklady 1
Cena náhradních dílů 2
Dostupnost náhradních dílů 1
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano


Hodnocení
brzdy 1
design 2
dílenské zpracování 1
dynamika motoru 3
jízdní komfort 2
ovladatelnost 2
prostornost 2
pružnost motoru 3
řazení 1
řízení 3
sedadla 2
spotřeba 2
výhled z vozu 3
kufr 3
celkové hodnocení - průměr 2,14
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovnatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).

***

Podělte se s ostatními čtenáři o své zkušenosti a napište recenzi na váš vůz. Vstupní formulář najdete ZDE.

Článek převzat ze serveru TipCars.com


Témata: design, ABS, Ford, Honda, jízdné


Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.