ZKUŠENOSTI UŽIVATELE: Hondu Civic jsem kupoval ještě jako "single", proto mně nevadily pouze tři dveře a malý kufr, naopak mě zaujal design, pověst a image třídveřové hondy.
Motor 1,4 je základ a jeho tak tak dostatečný výkon 90 koní se zdá málo, ale za příznivých podmínek se z ní dá "vymáčknout" i tachometrových 210 km/h (z kopce, pouze řidič, vítr v zádech, prázdná dálnice, bez klimy, rozjezd několik kilometrů...).
Ale o rychlosti toto auto není, byť ve městě je to celkem štika. Civic je především o absolutní spolehlivosti. O absolutní důvěře. O důvěře, že vždy dojedu na místo určení.
A to se počítá. Podle mne podstatně víc než palubovka z měkkých plastů, kterou samozřejmě nemá (jak často se za jízdy držíte palubní desky?).
Víc než hromada zbytečné elektroniky - toto auto je prostě jednoduchý a poctivě zpracovaný sluha.
Jízdní vlastnosti jsou díky víceprvkové zadní nápravě hodně dobré, bohužel jsou degradovány mizerným citem v řízení.
Brzdy mají dobře naladěno ABS, které zbytečně nekope, řadicí páka uprostřed palubní desky vypadá podivně, ale je velmi přesná a bezvadně po ruce.
Prostornost, přístup do auta, pohodlí, výhled, výbava - vše odpovídá třídě a ceně, nikdy jsem neměl pocit, že mi něco chybí.
Některé detaily jsou k vzteku, jako chybějící paměť sedadla spolujezdce - po odklopení se vrátí do polohy možná přirozené pro Japonce, ale ne pro průměrného Evropana - člověk sedí jakoby v předklonu.
Dále mne zlobil povrzávající pedál spojky, což se projevilo naprosto nahodile vždy ve vztahu snad k relativní vzdušné vlkosti, směru větru, rosnému bodu a nadmořské výšce - no zkrátka za celou dobu se mně tuto "závadu" nepovedlo odstranit.
Bohužel z důvodu zvětšení rodiny z jednoho člena na tři jsem byl nucen svého věrného přítele civica vyměnit za octavii 1,9 TDI a už mi odchází váha vzduchu... Ach jo.
Co je zač | |
značka | Honda |
model | Civic 1,4 LS |
karoserie | hatchback |
objem motoru | 1392 |
palivo | benzin |
rok výroby | 2002 |
typ řazení | manuální |
najeto km při koupi |
0 |
najeto km nyní | 118 000 |
koupen jako | nový |
jak dlouho vůz využívám | 4 roky |
průměrná spotreba | 7 litrů |
předchozí auto | Ford Escort |
poruchy | výměna tlumičů a baterie |
KLADY | ZÁPORY |
absolutní spolehlivost | slabší motor 1,4 s klimou |
řazení | karoserie není chráněna proti oděrkám |
prostor | |
podvozek |
Jak ho vidí majitel | |
Spolehlivost | 1 |
Provozní náklady | 1 |
Cena náhradních dílů | 2 |
Dostupnost náhradních dílů | 1 |
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? | určitě ano |
Hodnocení | |
brzdy | 1 |
design | 2 |
dílenské zpracování | 1 |
dynamika motoru | 3 |
jízdní komfort | 2 |
ovladatelnost | 2 |
prostornost | 2 |
pružnost motoru | 3 |
řazení | 1 |
řízení | 3 |
sedadla | 2 |
spotřeba | 2 |
výhled z vozu | 3 |
kufr | 3 |
celkové hodnocení - průměr | 2,14 |
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovnatelné třídy. Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné). |
***
Podělte se s ostatními čtenáři o své zkušenosti a napište recenzi na váš vůz. Vstupní formulář najdete ZDE.