Honda Civic se s kombiverzí rozloučila se začátkem nového století a teď se praktičtější prodloužená varianta vrací. Představení sériové verze kombíkového civicu, pojmenované Tourer, si Honda naplánovala na autosalon do Frankfurtu, který se koná v půlce září. Prodeje odstartují začátkem roku 2014. Výroba bude probíhat v britské továrně Hondy.
Adaptivní tlumiče na zadní nápravě zvolili konstruktéři proto, aby byly zachovány komfort a stabilita pod různým zatížením a při měnících se jízdních podmínkách. Zadní náprava, tvořená torzní příčkou, totiž nese právě šestisetlitrový kufr, který při naplnění může jízdní vlastnosti výrazně ovlivnit.
Adaptivní tlumiče dostanou tři režimy: normální, měkčí komfortní a sportovně přitvrzený. Přepínat mezi nimi bude řidič moci podle chuti a potřeby. Honda zatím neprozradila, jaké řešení u adaptivních tlumičů na zadní nápravě nového civicu zvolila. Podle všeho půjde o magnetoreologický systém, který používá i mnoho jiných aut. Speciální tlumiče jsou naplněny kapalinou s kovovými částečkami, které mění svou orientaci podle magnetického pole. To se ovládá na vnějším plášti tlumiče cívkou, která vytváří elektromagnetické pole. Kapalina pak mění viskozitu, a tím i tuhost odpružení.
Civic Tourer je prací týmu evropského vývojového centra Hondy. "Na ženevském autosalonu se v březnu tohoto roku objevil Volkswagen Golf kombi s objemem kufru 605 litrů. Kombi verze nové generace Škody Octavia má kufr ještě o 5 litrů větší. Civic Tourer však nabídne podstatně více, " nechal se v magazínu Autoexpress slyšet šéf projektu Adrian Killham.
Nárůst hmotnosti oproti hatchbacku má být kolem 40 kilogramů. Kombík má mít také nižší nákladovou hranu, která bývá u hatchbacku často kritizována.
Finální podoba se nebude lišit od konceptu prezentovaného letos v březnu na autosalonu v Ženevě. Zatím se Honda pochlubila jen fotkami zamaskovaných prototypů při testech v různých koncích světa.