Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Honda Civic: drahé UFO, co skvěle jezdí

aktualizováno 
Civic se vrací ke kořenům. Přidává jízdní radosti a umu na úkor praktičnosti, nechá si za to ovšem dost zaplatit. Svezení je ale parádní.

Honda Civic desáté generace má výborný podvozek - komfortní, obratný a zároveň skvěle držící stopu v zatáčkách, ale taky si za něj nechá pořádně zaplatit.

V základu stojí 470 tisíc - respektive 450 v rámci zaváděcí nabídky, platné do konce června. Stále to je ale o 90 tisíc korun víc, než za kolik se prodává končící model. To může být problém - s touto cenovkou se z civiku stává nejdražší kompaktní hatchback na trhu kromě prémiovek, jako jsou BMW, Audi, Mercedes nebo Volvo.

Honda Civic

V základní výbavě S stojí o 110 tisíc více než Ford Focus, o 95 tisíc více než Opel Astra, a dokonce o skoro 40 tisíc víc než etalon třídy VW Golf, pokud srovnáváme auta s obdobnými litrovými turbomotory (s atmosférickými umí jít konkurence ještě níže).

Civic navíc přijíždí oblečený v „ulítlém“ designu, který polovinu potenciálních zákazníků odradí. Ta druhá bude nadšená a poděkuje Hondě za taková auta - jinak bychom všichni museli kupovat tuctovky. Kvalit má přitom civic opravdu dost.

Turbodoba

Zapomeňte na atmosféry, i do Hondy dorazila „turbodoba“. Benzinové agregáty nabízí civic jen dva: 1.0 (95 kW) a 1.5 (134 kW), diesely přijdou až na konci roku.

Svezli jsme se oběma, logicky nejlepší zážitek jsme měli se silnějším z nich ve spojení s šestistupňovým manuálem. Nechá se hodně vytáčet, ostatně, když ho chcete ždímat, je to třeba - maximální výkon leží až u 5,5 tisíce otáček. Pružnost mu ale nechybí, řádně zatahuje už od necelých dvou tisíc otáček.

Interiér

Civic si zachoval netradiční přístrojový štít s centrálním otáčkoměrem a digitálním rychloměrem - ten je ovšem nyní uprostřed budíku, což chválíme. Úplně přepracované je i ovládání infotainmentu na volantu, vše funguje zcela intuitivně - i to je velký pokrok. Jen nás silně zklamala navigace, která každého civika na prezentaci vedla jinam a neustále nesmyslně přepočítávala...

Litrový agregát je logicky slabší, ale otáčky miluje stejně jako jeho větší brácha. Když ho ždímáte, i s ním se dá slušně předjíždět, a to překvapivě i ve verzi s bezstupňovým variátorem CVT. Na prošlápnutí plynu reaguje okamžitě, nechá motor točit až do omezovače - holt sportovní geny.

Automat je technicky zajímavý - má jedinečný měnič točivého momentu s turbínou, otáčky motoru přenáší příměji, bez typického „variátorového prokluzu“ a tedy typického hučení rozzuřeného vysavače.

Technici Hondy se vyznamenali. Co se spotřeby týče, vzhledem k tomu, že jsme ve španělských kopcích nemohli odolat testování výkonového potenciálu, jsou naše výsledky silně vzdáleny realitě. S 1.5 jsme jezdili za 8,7 litru na 100, s litrem prakticky stejně. Papírově motory slibují průměrných šest, respektive pět litrů - reálná hodnota bude někde uprostřed. Za sedm litrů bude možné jezdit bez problémů.

Honda Civic
Honda Civic

Skvělý podvozek

Famózní podvozek, nad nímž jsme se jen rozplývali, dovolí civiku v zatáčkách opravdu hodně. Oproti minulé generaci dostal vzadu víceprvkové zavěšení kol, nižší těžiště - mimochodem, o 3,5 cm níže sedí i řidič - strmější a přesnější řízení, prostě celé auto se víc „hodilo do sportovna“. Navíc je podvozek neuvěřitelně pohodlný, což jsme si ověřili na schválně vybrané boulovaté silnici s výtluky, které by spolkly i většího jezevčíka.

Fotogalerie

Prověřili jsme i příplatkové nastavitelné tlumiče a rovnou říkáme, že jsou zbytečné - už ty běžné vytlumí vše, co je třeba. Jediné, co úplně neladí se sportovnějším naturelem, je příliš hladké a nevýrazné řazení s ne úplně přesnými drahami - dřívější „cvaknutí“ při zasunutí rychlosti nám bylo sympatičtější. Nic zásadního to ovšem není.

Praktičnost

I přes sportovnější naturel si civic zachoval skoro největší kufr ve své třídě, což se cení. Znalcům posledních generací hond možná budou vadit výklopné sedáky zadních sedadel, díky kterým bylo možné u předchůdce místo zadních cestujících převážet třeba jízdní kolo. Kufr se ovšem ještě zvětšil, a to i přes instalaci zadní víceprvkové nápravy. Kromě octavie na jeho 485 litrů nikdo z konkurentů nemá. Zajímavou perličkou je netradiční řešení krytu kufru (čtěte více).

I kabina je prostorná ve všech směrech. Kromě toho už v základu nabízí spoustu moderních asistenčních a bezpečnostních systémů.



Témata: Honda, Testování


Nejčtenější

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.