Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První svezení: honda s kufrem větším než octavie je skvělé auto

aktualizováno 
Mezi prvními v Česku jsme se svezli s pokořitelem octavie combi. Jezdí skvěle a i když ceník na první pohled vyděsí, cena 458 tisíc korun za výborně vybavený vůz je podobná jako u dobré konkurence.

Honda po letech absence přiváží do kompaktní třídy verzi kombi pojmenovanou Tourer a hodně, hodně povedenou. Hlavním důvodem je fakt, že mít v nabídce kombík je u modelů nižší střední třídy v Evropě nutnost. Když ho nemáte, neprodáte je firmám, které jako jediné kupují auta pravidelně.

Může se hodit

Potřebujete nové auto a honda by byla tím pravým pro vás? Vyberte si z více jak 140 vozů této značky na Automodul.cz.

S kombíkem se tak nově nebo po přestávce vytasilo víc výrobců. Toyota má protáhlý auris, Seat zase dlouhý leon. Jenže to jsou všechno značky, které nákupčí firemních flotil obcházejí, tam vedou renaulty, volkswageny a octavie. A když pak Honda kombíků neprodá dost, v další generaci zase nebude důvod do jeho vývoje investovat. Kombíky jsou navíc oblíbenci výhradně Evropanů, už východně od Česka o ně zájem opadá. Však taky Honda říká, že Civic Tourer vyvinuli v Evropě pro Evropany a taky ho v Evropě vyrábějí. Prodej začíná v pondělí 3. března, v Česku jich letos chtějí prodat aspoň 170.

Honda Civic Tourer

Zrovna dlouhý civic ovšem nebude mít lehký život. Přitom je to fantastické auto. Honda Civic má i v krátkém provedení nečekaně obrovský kufr. Ale Evropané chtějí vozit ještě víc, a tak má zavazadlový prostor prodlouženého civiku dokonce 624 litrů. To je o 14 litrů víc, než odveze kombíková octavia, která zůstávala ve své kategorii dlouho nepřekonaná. Civic Tourer je neskonale praktický: pro dvojici cyklistů, která nechce vozit bicykly na střeše, lepší auto není. Kola totiž složíte na místo zadních sedadel (sedáky se přiklopí vzhůru k opěradlům a dveře se otevírají skoro v pravém úhlu) a do obrovitého kufru se vejde bagáž na dvoutýdenní dovolenou. 

Honda Civic Tourer

Pod podlahou je i hluboký speciální box, vejdou se do něj třeba dva kufry velikosti kabinového zavazadla. U hatchbacku kritizovaná vysoká nákladová hrana kufru se snížila o 13,7 centimetru, je fakt nízko, někam ke kolenům, kočárek se nakládá výborně. K tomu přidejte přihrádku na krycí roletku pod podlahou (nainstalovaná má "dotykové" stahování jako škodovky), při sklopení zadních sedadel absolutně rovnou podlahu kufru a třeba i zdánlivý detail v podobě jinak střiženého materiálu čalounění, který se lépe čistí.

Honda Civic Tourer

Honda Civic Tourer měří na délku 4,52 metru, oproti hatchbacku je to nárůst o 23,5 centimetru. Aby dlouhému kombi zůstaly agilní jízdní vlastnosti "kraťase", dostalo na zadní nápravu příplatkové adaptivní tlumiče (tlumicí síla je regulovaná velikostí proudu, který ovládá ventil regulující průtok kapaliny v tlumiči), které umravní mohutnou a často naloženou záď. Mezi třemi módy (normální, komfortní, sportovní) opravdu poznáte rozdíl, třeba na roletě na asfaltu. 

Honda Civic Tourer

Za dokonalými jízdními vlastnostmi vězí i extrémně tuhá karoserie, výborná aerodynamika zase pomáhá motoru, aby si tolik nepřihýbal z nádrže. Civic je při jízdě jistý, tichý a neskutečně komfortní. Pevný podvozek se vláčně přenáší přes díry. Zatáčí však dravě a s elánem a dlouhého táhlého oblouku se drží jako klíště: cítíte, jak nízké těžiště omezuje náklony.  A na dálnici ohromí směrovou stabilitou. Nejzajímavější je, že u Hondy takto dokázali vyšlechtit obyčejnou vlečenou zadní nápravu s torzní příčkou: jezdí lépe než mnozí konkurenti na víceprvkovém zavěšení, jež teoreticky slibuje jistější jízdní chování. 

Velká vzdušná kabina vypadá umírněněji než vnějšek. Až na netradičně rozvrženou přístrojovku, jež vyhlíží trochu samoúčelně. Nakonec si ovšem všechno osaháte a zjistíte, že to funguje, jak má. Tedy s výjimkou překombinovaného palubního počítače.

Honda Civic Tourer

Civic řidiči pod hodně sešikmeným předním sklem vnutí polohu víc naležato. A vůbec to nevadí. Na pedály šlapete "před sebe" a ne pod, jak to dnes konstruktéři rádi dělají, aby nahnali podélné centimetry v kabině. V civiku se tak sedí hodně nízko, i dvoumetrový čahoun si libuje, jak je kabina prostorná. A kombík přidal i protažením střechy místo na hlavu pro zadní cestující.

Pro dlouhý civic jsou v nabídce jen dva motory: benzinová 1.8 a turbodieselová šestnáctistovka; oproti hatchbacku chybí základní benzin 1.4 a silnější turbodieslel 2.2. Diesel 1.6 i-DTEC je ovšem famózní, exceluje tichostí chodu, zátahem i spotřebou. 

Honda Civic Tourer

Pro první ozkoušení kombíku jsme si však vybrali benzinové provedení. Atmosférický točivý čtyřválec je typický hondí motor: s chutí po otáčkách a elánem, který tu brzdí delší převody. V nízkých otáčkách budete jezdit po městě, mezi čtyřmi a pěti tisíci ožije a táhne k sedmi, jen ve vysokých už je v kabině dost slyšet. A spotřeba? Když jsme jezdili rozumně, s úplně syrovým autem jsme se dostali k sedmiapůllitrové spotřebě, ale časem určitě půjde tak o litr níž. Dnešní turbomotory u konkurence odnaučují řidiče řadit, takže u čtyřválce 1.8 je třeba otáčky sledovat víc, a tak se hodí velký otáčkoměr.

Pořádně studujte ceníky

Kombíkový civic má vlastně jen dvě mouchy: ulítlý nekonvenční vzhled, který může odradit firemní klientelu. A ceník bez "oholených" základních modelů, lákajících na nízké ceny, ty v nabídce citelně scházejí. První pohled do ceníku totiž skoro vyrazí dech. Tam, kde konkurence začíná na 300 (Hyundai i30 kombi), respektive 365 tisících Kč (octavia combi), Honda startuje na závratných 458 tisících. Jenže po prostudování ceníků zjistíte, že se srovnatelně výkonným motorem jako hondí 1.8 (104 kW) a nabitou výbavou včetně automatické klimatizace vyjde škodovka na úplně stejnou sumu. A platí to i pro dieselovou verzi. Jen její úplný základ, stupeň S, nemá ani rádio, klimatizaci nebo stěrač zadního okna a roletku kufru. 

Honda Civic Tourer

Příplatková výbava je však naceněná vcelku rozumně, včetně technologických vychytávek typu parkovací kamery, adaptivního tempomatu a různých bezpečnostních pomocníků jako hlídač mrtvého úhlu nebo systém automatického brzdění a čtečka dopravních značek. Příplatek za kombi oproti pětidveřové verzi je 28 tisíc, v zaváděcí akci je však kombík levnější než hatchback.

Sečteno a podtrženo: spořivější člověk si půjde auto koupit ke korejské či francouzské konkurenci, náročnější motorista může začít počítat a srovnávat.  Za své peníze dostane u Hondy vůz, který je po všech stránkách na samé špičce své třídy.







Nejčtenější

Autobaterie
Nenastartovali jste? Autobaterii vám zabil mráz, ale může za to horko

Zimní období je pro akumulátory kritické. Ke koupi nové baterie se však řidiči většinou rozhodnou, až když mrazy trvají delší dobu nebo jsou opravdu tuhé....  celý článek

Škoda 1101 Tudor
Autofotka týdne: První poválečná škodovka slaví sedmdesátiny

Jméno dostala první poválečná škodovka z angličtiny. Dnes už nepoužívaný termín „tudor“ označuje obecně typ dvoudveřové karoserie, vychází z anglického...  celý článek

Ford RS200
Rallyová monstra neměla limity. Jejich krátkou kariéru uťaly tragédie

V roce 1986 nevybuchla jen jaderná elektrárna v Černobylu, ale také časovaná bomba v podobě monster skupiny B. Ford RS200 byl jedním z továrních speciálů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.