Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První svezení: honda s kufrem větším než octavie je skvělé auto

aktualizováno 
Mezi prvními v Česku jsme se svezli s pokořitelem octavie combi. Jezdí skvěle a i když ceník na první pohled vyděsí, cena 458 tisíc korun za výborně vybavený vůz je podobná jako u dobré konkurence.

Honda po letech absence přiváží do kompaktní třídy verzi kombi pojmenovanou Tourer a hodně, hodně povedenou. Hlavním důvodem je fakt, že mít v nabídce kombík je u modelů nižší střední třídy v Evropě nutnost. Když ho nemáte, neprodáte je firmám, které jako jediné kupují auta pravidelně.

Může se hodit

Potřebujete nové auto a honda by byla tím pravým pro vás? Vyberte si z více jak 140 vozů této značky na Automodul.cz.

S kombíkem se tak nově nebo po přestávce vytasilo víc výrobců. Toyota má protáhlý auris, Seat zase dlouhý leon. Jenže to jsou všechno značky, které nákupčí firemních flotil obcházejí, tam vedou renaulty, volkswageny a octavie. A když pak Honda kombíků neprodá dost, v další generaci zase nebude důvod do jeho vývoje investovat. Kombíky jsou navíc oblíbenci výhradně Evropanů, už východně od Česka o ně zájem opadá. Však taky Honda říká, že Civic Tourer vyvinuli v Evropě pro Evropany a taky ho v Evropě vyrábějí. Prodej začíná v pondělí 3. března, v Česku jich letos chtějí prodat aspoň 170.

Honda Civic Tourer

Zrovna dlouhý civic ovšem nebude mít lehký život. Přitom je to fantastické auto. Honda Civic má i v krátkém provedení nečekaně obrovský kufr. Ale Evropané chtějí vozit ještě víc, a tak má zavazadlový prostor prodlouženého civiku dokonce 624 litrů. To je o 14 litrů víc, než odveze kombíková octavia, která zůstávala ve své kategorii dlouho nepřekonaná. Civic Tourer je neskonale praktický: pro dvojici cyklistů, která nechce vozit bicykly na střeše, lepší auto není. Kola totiž složíte na místo zadních sedadel (sedáky se přiklopí vzhůru k opěradlům a dveře se otevírají skoro v pravém úhlu) a do obrovitého kufru se vejde bagáž na dvoutýdenní dovolenou. 

Honda Civic Tourer

Pod podlahou je i hluboký speciální box, vejdou se do něj třeba dva kufry velikosti kabinového zavazadla. U hatchbacku kritizovaná vysoká nákladová hrana kufru se snížila o 13,7 centimetru, je fakt nízko, někam ke kolenům, kočárek se nakládá výborně. K tomu přidejte přihrádku na krycí roletku pod podlahou (nainstalovaná má "dotykové" stahování jako škodovky), při sklopení zadních sedadel absolutně rovnou podlahu kufru a třeba i zdánlivý detail v podobě jinak střiženého materiálu čalounění, který se lépe čistí.

Honda Civic Tourer

Honda Civic Tourer měří na délku 4,52 metru, oproti hatchbacku je to nárůst o 23,5 centimetru. Aby dlouhému kombi zůstaly agilní jízdní vlastnosti "kraťase", dostalo na zadní nápravu příplatkové adaptivní tlumiče (tlumicí síla je regulovaná velikostí proudu, který ovládá ventil regulující průtok kapaliny v tlumiči), které umravní mohutnou a často naloženou záď. Mezi třemi módy (normální, komfortní, sportovní) opravdu poznáte rozdíl, třeba na roletě na asfaltu. 

Honda Civic Tourer

Za dokonalými jízdními vlastnostmi vězí i extrémně tuhá karoserie, výborná aerodynamika zase pomáhá motoru, aby si tolik nepřihýbal z nádrže. Civic je při jízdě jistý, tichý a neskutečně komfortní. Pevný podvozek se vláčně přenáší přes díry. Zatáčí však dravě a s elánem a dlouhého táhlého oblouku se drží jako klíště: cítíte, jak nízké těžiště omezuje náklony.  A na dálnici ohromí směrovou stabilitou. Nejzajímavější je, že u Hondy takto dokázali vyšlechtit obyčejnou vlečenou zadní nápravu s torzní příčkou: jezdí lépe než mnozí konkurenti na víceprvkovém zavěšení, jež teoreticky slibuje jistější jízdní chování. 

Velká vzdušná kabina vypadá umírněněji než vnějšek. Až na netradičně rozvrženou přístrojovku, jež vyhlíží trochu samoúčelně. Nakonec si ovšem všechno osaháte a zjistíte, že to funguje, jak má. Tedy s výjimkou překombinovaného palubního počítače.

Honda Civic Tourer

Civic řidiči pod hodně sešikmeným předním sklem vnutí polohu víc naležato. A vůbec to nevadí. Na pedály šlapete "před sebe" a ne pod, jak to dnes konstruktéři rádi dělají, aby nahnali podélné centimetry v kabině. V civiku se tak sedí hodně nízko, i dvoumetrový čahoun si libuje, jak je kabina prostorná. A kombík přidal i protažením střechy místo na hlavu pro zadní cestující.

Pro dlouhý civic jsou v nabídce jen dva motory: benzinová 1.8 a turbodieselová šestnáctistovka; oproti hatchbacku chybí základní benzin 1.4 a silnější turbodieslel 2.2. Diesel 1.6 i-DTEC je ovšem famózní, exceluje tichostí chodu, zátahem i spotřebou. 

Honda Civic Tourer

Pro první ozkoušení kombíku jsme si však vybrali benzinové provedení. Atmosférický točivý čtyřválec je typický hondí motor: s chutí po otáčkách a elánem, který tu brzdí delší převody. V nízkých otáčkách budete jezdit po městě, mezi čtyřmi a pěti tisíci ožije a táhne k sedmi, jen ve vysokých už je v kabině dost slyšet. A spotřeba? Když jsme jezdili rozumně, s úplně syrovým autem jsme se dostali k sedmiapůllitrové spotřebě, ale časem určitě půjde tak o litr níž. Dnešní turbomotory u konkurence odnaučují řidiče řadit, takže u čtyřválce 1.8 je třeba otáčky sledovat víc, a tak se hodí velký otáčkoměr.

Pořádně studujte ceníky

Kombíkový civic má vlastně jen dvě mouchy: ulítlý nekonvenční vzhled, který může odradit firemní klientelu. A ceník bez "oholených" základních modelů, lákajících na nízké ceny, ty v nabídce citelně scházejí. První pohled do ceníku totiž skoro vyrazí dech. Tam, kde konkurence začíná na 300 (Hyundai i30 kombi), respektive 365 tisících Kč (octavia combi), Honda startuje na závratných 458 tisících. Jenže po prostudování ceníků zjistíte, že se srovnatelně výkonným motorem jako hondí 1.8 (104 kW) a nabitou výbavou včetně automatické klimatizace vyjde škodovka na úplně stejnou sumu. A platí to i pro dieselovou verzi. Jen její úplný základ, stupeň S, nemá ani rádio, klimatizaci nebo stěrač zadního okna a roletku kufru. 

Honda Civic Tourer

Příplatková výbava je však naceněná vcelku rozumně, včetně technologických vychytávek typu parkovací kamery, adaptivního tempomatu a různých bezpečnostních pomocníků jako hlídač mrtvého úhlu nebo systém automatického brzdění a čtečka dopravních značek. Příplatek za kombi oproti pětidveřové verzi je 28 tisíc, v zaváděcí akci je však kombík levnější než hatchback.

Sečteno a podtrženo: spořivější člověk si půjde auto koupit ke korejské či francouzské konkurenci, náročnější motorista může začít počítat a srovnávat.  Za své peníze dostane u Hondy vůz, který je po všech stránkách na samé špičce své třídy.





Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.