Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Civic přepřáhne na turbobenziny. Honda pracuje na automatu s 10 stupni

aktualizováno 
I japonská Honda podlehne aktuální módě downsizingu. Firma představila litrový tříválec a 1,5litrový čtyřválec, který se dostane nejprve pod kapotu desáté generace kompaktního modelu Civic modelového roku 2017. Jinak než s turbem pak v Evropě Civic nejspíš koupit nepůjde.

Evropská Honda Civic desáté generace dostane přeplňované motory 1.0 a 1.5 litru | foto: Honda

Přeplňované motory jsou dnes, zdá se, naprostou nutností. A tak i firmy, jež prosluly svou „atmosférickou vysotootáčkovou“ motorářskou školou, která produkovala jeden dechberoucí agregát za druhým, dnes přechází na přeplňování. BMW už žádný atmosférický motor nemá a teď to vypadá, že i japonské „pily“ od Hondy se definitivně stanou minulostí. Alespoň v Evropě, kde točivý charakter motorů této značky vydržel nejdéle, ale kde v poslední době i její agregáty přece jen trochu zkrotly.

Fotogalerie

Za všechno mohou emisní předpisy, které jsou čím dál přísnější a automobilkám se je daří plnit právě jen za pomoci přeplňování. Na druhou stranu si na turbomotory zvykají i zákazníci a často je začínají vyžadovat. Kroku Hondy se tedy nelze divit, jde o zcela racionální rozhodnutí, které není nijak překvapivé. Vývoj přeplňovaných motorů ohlásila Honda už v roce 2013, teď jen potvrdila některé základní parametry a informace.

Je tedy jisté, že po dvoulitrovém turbomotoru v Civicu Type-R přijdou další agregáty. Evropský Civic desáté generace tak dostane motory, o kterých se hovořilo už před více než dvěma lety. Budou mít objem 1,0 a 1,5 litru. Menší agregát bude tříválec, i když to oficiální zpráva zatím nepotvrdila. Nicméně s prototypem litrového agregátu se už v hatchbacku současné generace svezli například redaktoři z redakce magazínu Top Gear. Podle nich má mít tříválec výkon 127 koní, tedy asi necelých 94 kW. Výkonově tak bude někde mezi dnešní základní čtrnáctistovkou se 74 kW a osmnácitstovkou se 104 kW, té bude z hlediska jízdních parametrů nejspíš bližší.

Větší z dvojice motorů bude čtyřválec a Honda o něm opět více detailů neprozradila. Jenže tento motor vlastně není velkým tajemstvím, protože přeplňovanou patnáctistovku má pod kapotou už desátá generace Civicu v USA, která se začne za oceánem brzy prodávat. Tam dává výkon 174 koní (128 kW) a točivý moment asi 220 Nm. Evropské parametry by mohly být ještě o něco lepší.

Může se hodit

Honda Civic 1.8 2006

Honda Civic 1.8 2006

Cena 151.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Na konkrétní parametry motorů si budeme muset počkat nejspíš do podzimu příštího roku. Evropská varianta Hondy Civic desáté generace se totiž představí v září na autosalonu ve Frankfurtu, prodej by pak měl odstartovat počátkem roku 2017. Tehdy se také definitivně dozvíme, jestli toho budou mít evropská a americká Honda Civic společného více než jen nový přeplňovaný motor.

Jisté je, že na nových agregátech si dává Honda záležet. Motory dostanou variabilní řízení ventilů VTEC a přímý vstřik paliva, takže by měly být dynamické i úsporné. Jen tak mimochodem, americký sedan Civic desáté generace s motorem 1,5 litru a bezestupňovou CVT převodovkou zrychlí z nuly na 96 km/h (60 mil za hodinu) za 6,8 sekundy. Podle amerických norem slibuje motor spotřebu 7,6 litru na 100 kilometrů v městském a 5,6 litru v „dálničním“ režimu.

Jednou z dalších technických novinek Hondy by měla být desetistupňová automatická převodovka. Tu firma vyvíjí primárně pro své největší modely, a tak se nejprve dostane třeba do amerických sedanů značky, ale časem by se převodovka mohla objevit i v menších autech. Desetistupňový planetový automat má řadit o 30 % rychleji než stávající šestistupňová převodovka, sníží otáčky motory asi o 26 %, akceleraci zrychlí o 14 % a spotřebu srazí o šest procent. Ale evropský Civic tuto převodovku s největší pravděpodobností nedostane, Evropané v této třídě automatům moc neholdují. U něj budou hlavní turbomotory.

Ty tak začínají v nabídce Hondy získávat silnou pozici. V Civicu byl prvním turbomotorem dvoulitr v současném modelu Type-R, u kterého bylo nasazení turba vzhledem k výkonu konkurence na poli hot-hatchů asi nevyhnutelné. Přeplňování bude mít i šestiválec v nové hybridní Hondě NSX. Točivé atmosférické benzinové motory jsou tak i u této značky nejspíš definitivní minulosti.



Témata: Honda


Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Panamera Sport Turismo
Sport Turismo je první kombi porsche historie, cena je 2,6 milionu

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Porsche rozšiřuje nabídku novým směrem. Německá automobilka šokovala svět již mnohokrát, kombi ale ještě nikdy svým zákazníkům nenabídla.  celý článek

U motorů 1,6 TDI bude třeba fyzický zásah do motoru.
Dieselgate: emise klesají málo, majitelé odstraňují upravený software

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe chce žalovat Spolkový úřad pro motorová vozidla. Úprava software u dieselových motorů podle ní není...  celý článek

Modelky a hostesky ženevského autosalonu 2017
OBRAZEM: Supergalerie krasavic ženevského autosalonu

Ženevský autosalon nabízí kromě přehlídky čtyřkolových novinek, designérských kreací, sporťáků a aut snů také pohled na krásné ženy. První autosalonové dny...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.