Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ďábelské UFO Honda CivicType-R chce být ze všech nejrychlejší

  12:37aktualizováno  12:37
Honda si do Ženevy na autosalon přivezla pořádně okořeněný hatchback Civic. Pod legendárním označením Type-R připravuje pro příští rok velkého konkurenta všem ostrým hatchbackům. Minimálně agresivitou vzhledu je poráží už na startovní čáře.

Základní civic v poslední generaci sice už nešokuje tolik jako jeho předchůdce, základní UFO tvary si ale zachoval. Obyčejná konfekce to rozhodně není. A teď si k tomu přidejte mohutné prahy, rozšířené blatníky, obří dvacetipalcová kola, agresivnější masku, přední spoiler, který může kosit trávu a zcela monstrózní zadní spoiler. Vzadu stojí za pozornost i čtyři koncovky výfuku, a to rozhodně nikoliv malých průměrů, a také výrazné deflektory.

Honda Civic Type-R

Fotogalerie

Koncept Civic Type-R bude na silnicích zcela nepřehlédnutelný. Tedy pokud automobilka převede podobu konceptu i do sériového auta. To se dozvíme zhruba za rok, kdy by měl nový Type-R dorazit do prodejen v Evropě.

Do té doby chce výrobce ladit dvoulitrový přeplňovaný motor, který má zatím neupřesněný maximální výkon. Spokojit se musíme s hodnotou 205 kW (278 koní), ale ta není definitivní, Honda ji zmiňuje jen jako orientační. Očekávat tak můžeme ještě větší nálož kilowattů. Mluví se o tom, že chce Honda postavit nejsilnější auto s předním pohonem. Na to bude potřebovat přes tři sta koní.

Může se hodit

Hledáte nové auto a Honda Civic by pro vás byla tím pravým? Najděte si svůj nový vůz na Automodul.cz.

A budou potřeba, Honda chce, aby se z nového Civiku Type-R stalo nejrychlejší auto s pohonem předních kol na legendárním okruhu Nürburgring. Primát aktuálně drží Seat Leon Cupra, který velmi nedávno překonal Renault Mégane RS Trophy.

Pro srovnání, Renault disponuje 195 kW a Seat má právě 206 kW, takže je jasné, že Honda musí naladit motor splňující eko normu Euro 6 na vyšší výkon.

Honda Civic Type-R

Automobilka uvádí, že všechny úpravy karoserie jsou funkční a nikoliv jen estetické. Průduchy vpředu ženou vzduch k motoru a brzdám, naopak na kapotě a vzadu horký vzduch od motoru a brzd odvádí. Na podzim Honda novinku již po okruzích proháněla, ale v mnohem decentnějším hávu bez aktuálních aerodynamických prvků (více zde).

Mohutné zadní křídlo poskytuje výrazný přítlak, v jeho případě ale musíme zmínit i estetickou hodnotu. Především napojení na karoserii a zaintegrování zadních LED světel se opravdu povedlo. Za designem stojí evropské vývojové oddělení Hondy v Swindonu ve Velké Británii.

Podle výrobce je koncept víc závodním autem schopným jezdit bez problémů i v běžném provozu než obráceně. Je pravděpodobné, že se nový Civic Type-R objeví i v závodech WTCC, kam se Honda v roce 2013 úspěšně vrátila.

Další detaily Honda o novince neprozradila. Auto se stále vyvíjí a finální specifikaci, cenu a dostupnost se pravděpodobně dozvíme na podzim letošního roku. Podle všeho ale nebude prodej zahájen dřív než na jaře příštího roku.

Autor:




Nejčtenější

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Octavia Scout s novou tváří
Čtyři oči už má i Octavia Scout. A vyhřívaný volant k tomu

Nové tváře s extravagantními dvěma páry světel se dočkala i Octavia Scout. Oblíbené provedení, které v nejostřejším verzi se 184koňovým turbodieselem trochu...  celý článek

Škoda Kodiaq Scout
Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.  celý článek

Kia Stinger
Adept na nejparádnější auto roku: kia s šestiválcem a pohonem zadních kol

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.