Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ďábelské UFO Honda CivicType-R chce být ze všech nejrychlejší

  12:37aktualizováno  12:37
Honda si do Ženevy na autosalon přivezla pořádně okořeněný hatchback Civic. Pod legendárním označením Type-R připravuje pro příští rok velkého konkurenta všem ostrým hatchbackům. Minimálně agresivitou vzhledu je poráží už na startovní čáře.

Základní civic v poslední generaci sice už nešokuje tolik jako jeho předchůdce, základní UFO tvary si ale zachoval. Obyčejná konfekce to rozhodně není. A teď si k tomu přidejte mohutné prahy, rozšířené blatníky, obří dvacetipalcová kola, agresivnější masku, přední spoiler, který může kosit trávu a zcela monstrózní zadní spoiler. Vzadu stojí za pozornost i čtyři koncovky výfuku, a to rozhodně nikoliv malých průměrů, a také výrazné deflektory.

Honda Civic Type-R

Fotogalerie

Koncept Civic Type-R bude na silnicích zcela nepřehlédnutelný. Tedy pokud automobilka převede podobu konceptu i do sériového auta. To se dozvíme zhruba za rok, kdy by měl nový Type-R dorazit do prodejen v Evropě.

Do té doby chce výrobce ladit dvoulitrový přeplňovaný motor, který má zatím neupřesněný maximální výkon. Spokojit se musíme s hodnotou 205 kW (278 koní), ale ta není definitivní, Honda ji zmiňuje jen jako orientační. Očekávat tak můžeme ještě větší nálož kilowattů. Mluví se o tom, že chce Honda postavit nejsilnější auto s předním pohonem. Na to bude potřebovat přes tři sta koní.

Může se hodit

Hledáte nové auto a Honda Civic by pro vás byla tím pravým? Najděte si svůj nový vůz na Automodul.cz.

A budou potřeba, Honda chce, aby se z nového Civiku Type-R stalo nejrychlejší auto s pohonem předních kol na legendárním okruhu Nürburgring. Primát aktuálně drží Seat Leon Cupra, který velmi nedávno překonal Renault Mégane RS Trophy.

Pro srovnání, Renault disponuje 195 kW a Seat má právě 206 kW, takže je jasné, že Honda musí naladit motor splňující eko normu Euro 6 na vyšší výkon.

Honda Civic Type-R

Automobilka uvádí, že všechny úpravy karoserie jsou funkční a nikoliv jen estetické. Průduchy vpředu ženou vzduch k motoru a brzdám, naopak na kapotě a vzadu horký vzduch od motoru a brzd odvádí. Na podzim Honda novinku již po okruzích proháněla, ale v mnohem decentnějším hávu bez aktuálních aerodynamických prvků (více zde).

Mohutné zadní křídlo poskytuje výrazný přítlak, v jeho případě ale musíme zmínit i estetickou hodnotu. Především napojení na karoserii a zaintegrování zadních LED světel se opravdu povedlo. Za designem stojí evropské vývojové oddělení Hondy v Swindonu ve Velké Británii.

Podle výrobce je koncept víc závodním autem schopným jezdit bez problémů i v běžném provozu než obráceně. Je pravděpodobné, že se nový Civic Type-R objeví i v závodech WTCC, kam se Honda v roce 2013 úspěšně vrátila.

Další detaily Honda o novince neprozradila. Auto se stále vyvíjí a finální specifikaci, cenu a dostupnost se pravděpodobně dozvíme na podzim letošního roku. Podle všeho ale nebude prodej zahájen dřív než na jaře příštího roku.

Autor:






Nejčtenější

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Porsche Macan Turbo
Úřady zkoumají, zda Porsche nepodvádělo s emisemi

Německé úřady vyšetřují, zda výrobce sportovních aut Porsche nepoužíval software manipulující s výsledky měření emisí výfukových plynů. Oznámil to Spolkový...  celý článek

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.