Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Párek drsňáků: Honda ladí nekonečně dlouho. Pulsar Nismo žhaví gumy

aktualizováno 
Je to trochu jako seriál. Honda plánuje nejostřejší verzi modelu Civic s tradičním označením Type-R. Jenže to už se ví více než rok a po představení konceptu na jaře v Ženevě se sériové provedení očekávalo na autosalonu v Paříži. Jenže zase přijel jenom koncept. U Nissanu zas finišují s ostrým pulsarem.

Honda Civic Type-R Concept | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Civic Type-R nejnovější generace je fanoušky značky toužebně očekáván. Automobilka auto připravuje, zásobuje veřejnost informacemi i koncepty. Na jaře v Ženevě ukázala červený ostrý civic, nyní v Paříži se chlubí modrým autem. V obou případech je to opticky velmi ostře upravený civic, který sám o sobě má dost neortodoxní tvary. Ve sportovním provedení vypadá velmi agresivně a nemá to být jenom optická iluze.

Fotogalerie

Honda již na jaře oznámila, že nový Civic Type-R má mít minimálně 205 kW, tedy 278 koní, respektive Honda uvádí, že bude mít více než uvedený výkon. Očekává se přes 300 koní (220 kW), oficiálně to ale zatím výrobce nepotvrdil. Můžeme to ale očekávat, automobilka se netají tím, že auto má být nejrychlejším hatchbackem s pohonem předních kol a k tomu se bude každý kilowatt hodit. Nový Civic Type-R by měl porazit současné premianty Renault Mégane RS 275 Trophy-R nebo Seat Leon Cupra 280 vylepšený paketem Performance. Ukázat by se to mělo na legendární severní smyčce Nürburgringu.

Civic by měl bodovat sportovním režimem, který přemapuje motor, upraví nastavení podvozku a dalších parametrů auta. V podstatě se cestovní auto přemění na okruhový speciál. Dokonce se spekuluje o ještě ostřejším provedení, než bude "obyčejný" Type-R. Ale to je zatím hudba budoucnosti, zatím Honda neukázala ani sériový Type-R.

Může se hodit

Líbí se vám hondy? A rádi byste si nějakou pořídili? Vyberte si ji z nejširší nabídky na trhu na Automodul.cz.

Sériový vůz bude pohánět dvoulitrový motor i-VTEC Earth Dreams Technology. Poprvé bude dopovaný turbodmychadlem, které pomůže především v nízkých otáčkách. Ve vysokých by si ale měl udržet atmosférický charakter. Červené pole otáčkoměru začíná až v sedmi tisících otáčkách. Mimochodem, bude to první Type-R s přeplňovaným motorem. Doposud si Honda vystačila u modelů Type-R jen s atmosférickými agregáty.

Honda Civic Type R Concept II

Ostrým provedením se Type-R poprvé pochlubil ryze japonský model NSX v roce 1992. I další Type-R byly výsadou japonského trhu, v roce 1995 to byla Integra a o dva roky později první Civic Type-R. Ten měl atmosférickou 1,6 s výkonem 136 kW, což byl (a stále je) fantastický výkon na atmosférický motor tohoto objemu.

Zbrojí i Nissan s novým pulsarem

Proti Hondě by se teoreticky v budoucnu mohl postavit po dlouhé době ostrý hatchback od Nissanu. Nový Pulsar je sice v základu spíš levnější model univerzálního ražení, ale koncept Nismo vypadá překvapivě dobře.

Nissan ho ukázal také v Paříži a vedle masivních spoilerů okolo celého auta a stylových koncovek výfuku uprostřed zaujme především přeplňovaným čtyřválcem 1,8 litru s výkonem 205 kW. To je sice méně než u Hondy, ale opět platí, že zatím je to jen koncept a do případné sériové produkce se ještě může mnoho detailů změnit. Podle informací iDNES.cz je zatím rozhodnuto jen o tom, že Nismo bude, jaký motor bude mít pod kapotou, je ale tajné.

Už nyní si ale zájemci o pulsar mohu objednat nové nejsilnější provedení, které taktéž mělo premiéru v Paříži. Verze s motorem 1,6 DIG-T má výkon 140 kW.

Nissan Pulsar NISMO Concept
Nissan Pulsar NISMO Concept
Nissan Pulsar NISMO Concept

První Honda Type-R přišla do Evropy v roce 1998, bylo to kupé Integra s motorem 1,8 a výkonem 140 kW. O rok později následoval sedan accord s agregátem s obvyklým objemem 2,2 litru a výkonem 156 kW.

První Civic Type-R, který se prodával v Evropě, je druhá generace modelu z roku 2001. Měl dvoulitrový motor s výkonem 147 kW. Třetí generace Civiku Type-R přišla na trh v roce 2007 a evropská varianta dolovala z dvoulitrového motoru výkon 148 kW. Dodejme, že japonské verze byly výkonnější zhruba o 10 procent.

Honda Civic Type R Concept II

Změna z atmosférického motoru na přeplňovaný je podle Hondy na jednu stranu způsobená novými emisními předpisy, na druhou lepší charakteristikou. Přeplňovaný motor bude mít logicky mnohem vyšší točivý moment, odhaduje se, že nový agregát poskytne přes 400 Nm, atmosférický dvoulitr z poslední generace nedá ani polovinu této hodnoty. 

Otázkou je, co na to zákazníci, pro mnohé byla charakteristika nepřeplňovaného motoru s lineárním růstem výkonu nepřekonatelná a turbo konkurence je na trhu jako máku. Výrobce ovšem slibuje, že právě tato vlastnost bude zachována.

Autor:




Nejčtenější

Autobaterie
Tahák do auta: zapojení startovacích kabelů

Nízké teploty znamenají vyšší zátěž pro autobaterii. Ta se při krátké cestě městem nestihne pořádně dobít a problém je na světě. Jak byste měli správně oživit...  celý článek

Trabanty se do Československa oficiálně přestaly dovážet v polovině osmdesátých...
Otec trabantu: Co jsme měli dělat, když jsme neměli plech?

Winfried Sonntag začínal před válkou u Horchu, nakonec skončil jako zastupující šéf celého východoněmeckého autoprůmyslu. Pro německý Zeit vzpomínal nejen na...  celý článek

Falešné Ferrari
VIDEO: Španělé odhalili dílnu na falešná ferrari

Španělská policie odhalila dílnu, která vyráběla padělky italských supersportů. Na pohled vcelku povedené kopie karoserií ferrari a lamborghini měly v útrobách...  celý článek

Projeli jsme padesátiletou motorku JAWA 250 Junior
Zážitek na celý život: zkusili jsme legendární Jawu Junák na okruhu

Letos slaví motocykl JAWA Junák, neboli JAWA 250 Junior, výročí 50 let. Vznikl v době, kdy se tato tradiční česká značka snažila držet krok se světovou...  celý článek

Jawa 350 OHC
Nová Jawa 350 v plné parádě. Retro pod sto tisíc

Týnecká Jawa oficiálně představila dva nové retro modely Jawa 350 OHC a Jawa 660 Vintage s čtyřdobými jednoválci a řadou moderních prvků jako ABS. Na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.