Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z Hondy Civic bude zas hezké auto. Pod kapotu dostane litr s turbem

  14:15aktualizováno  14:15
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Desátá generace Hondy Civic znamená opět změnu designérského směru. Od ulítlých mimozemských tvarů se vrací na Zem. Koncept představený na autosalonu v Ženevě jen odloží agresivní doplňky a zjemní detaily a za rok vyrazí do prodeje.

Po několika generacích tradičních hatchbacků je jednou z výrazných změn jiné pojetí. Desátá generace slavného modelu, který dnes v nabídce Hondy i přes své kvality spíše živoří, bude totiž liftback.

Fotogalerie

Honda slibuje pro civic 10. generace dobrou jízdní dynamiku a obrovský vnitřní prostor. Nový civic bude o 30 mm širší, o 20 mm nižší a o 130 mm delší než současná generace. Postaví se na větší a širší kola.

Revoluci slibuje Honda pod kapotou, kam se namísto vysokootáčkových atmosferických motorů dle trendu dnešní doby nastěhují benzinové turbomotory. První je litrový, druhý jedenapůllitrový. U stávajícího 1,6litrového naftového motoru i-DTEC provedli motoráři výrazné úpravy.

„Civic je klíčový model pro Evropu se silným odbytem a výrobní tradicí v regionu. Pro mnoho evropských zákazníků je civic synonymem pro značku Honda,“ komentuje generální ředitel evropské divize Hondy Jean-Marc Streng. Nový civic bude v Evropě k mání na začátku roku 2017 a bude se vyrábět v britském závodě značky. Honda potvrdila investici ve výši 270 milionů eur na přípravu výroby nového modelu, který se bude vyvážet do celého světa, včetně USA.





Nejčtenější

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

BMW X3 xDrive20d 2011 ·...
BMW X3 xDrive20d 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 65 979 km, diesel
600 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.