Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z Hondy Civic bude zas hezké auto. Pod kapotu dostane litr s turbem

  14:15aktualizováno  14:15
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Desátá generace Hondy Civic znamená opět změnu designérského směru. Od ulítlých mimozemských tvarů se vrací na Zem. Koncept představený na autosalonu v Ženevě jen odloží agresivní doplňky a zjemní detaily a za rok vyrazí do prodeje.

Po několika generacích tradičních hatchbacků je jednou z výrazných změn jiné pojetí. Desátá generace slavného modelu, který dnes v nabídce Hondy i přes své kvality spíše živoří, bude totiž liftback.

Fotogalerie

Honda slibuje pro civic 10. generace dobrou jízdní dynamiku a obrovský vnitřní prostor. Nový civic bude o 30 mm širší, o 20 mm nižší a o 130 mm delší než současná generace. Postaví se na větší a širší kola.

Revoluci slibuje Honda pod kapotou, kam se namísto vysokootáčkových atmosferických motorů dle trendu dnešní doby nastěhují benzinové turbomotory. První je litrový, druhý jedenapůllitrový. U stávajícího 1,6litrového naftového motoru i-DTEC provedli motoráři výrazné úpravy.

„Civic je klíčový model pro Evropu se silným odbytem a výrobní tradicí v regionu. Pro mnoho evropských zákazníků je civic synonymem pro značku Honda,“ komentuje generální ředitel evropské divize Hondy Jean-Marc Streng. Nový civic bude v Evropě k mání na začátku roku 2017 a bude se vyrábět v britském závodě značky. Honda potvrdila investici ve výši 270 milionů eur na přípravu výroby nového modelu, který se bude vyvážet do celého světa, včetně USA.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.