Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z Hondy Civic bude zas hezké auto. Pod kapotu dostane litr s turbem

  14:15aktualizováno  14:15
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Desátá generace Hondy Civic znamená opět změnu designérského směru. Od ulítlých mimozemských tvarů se vrací na Zem. Koncept představený na autosalonu v Ženevě jen odloží agresivní doplňky a zjemní detaily a za rok vyrazí do prodeje.

Po několika generacích tradičních hatchbacků je jednou z výrazných změn jiné pojetí. Desátá generace slavného modelu, který dnes v nabídce Hondy i přes své kvality spíše živoří, bude totiž liftback.

Fotogalerie

Honda slibuje pro civic 10. generace dobrou jízdní dynamiku a obrovský vnitřní prostor. Nový civic bude o 30 mm širší, o 20 mm nižší a o 130 mm delší než současná generace. Postaví se na větší a širší kola.

Revoluci slibuje Honda pod kapotou, kam se namísto vysokootáčkových atmosferických motorů dle trendu dnešní doby nastěhují benzinové turbomotory. První je litrový, druhý jedenapůllitrový. U stávajícího 1,6litrového naftového motoru i-DTEC provedli motoráři výrazné úpravy.

„Civic je klíčový model pro Evropu se silným odbytem a výrobní tradicí v regionu. Pro mnoho evropských zákazníků je civic synonymem pro značku Honda,“ komentuje generální ředitel evropské divize Hondy Jean-Marc Streng. Nový civic bude v Evropě k mání na začátku roku 2017 a bude se vyrábět v britském závodě značky. Honda potvrdila investici ve výši 270 milionů eur na přípravu výroby nového modelu, který se bude vyvážet do celého světa, včetně USA.





Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.