Honda CR-V: Lesů ubývá, hurá na silnici

  19:28
První generace Hondy CR-V před deseti lety zareagovala na ohromující tržní úspěchy Toyoty RAV-4 a spoluutvořila segment lehkých, víceméně sportovně-silničních SUV. Druhá generace hondy to terénu se už těší na autosalonovou premiéru do Paříže.

Honda CR-V | foto: Honda

Prostorný vůz nabídl geniálně řešený vnitřní prostor s rovnou podlahou, velmi solidní vlastnosti na silnici i v mírném terénu a pokrokový, elektronicky řízený systém připojitelného pohonu zadních kol.

K tomu povedený design, znamenitý zážehový dvoulitr a CR-V se brzy zařadilo mezi bestsellery po bok konkurenční Toyoty RAV-4, ač její popularity nikdy nedosáhlo.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O HONDÁCH 

Stávající generace pak je vyzrálým solidním autem, které se stalo, zejména po faceliftu v roce 2004 a rozšíření nabídky o turbodiesel 2.2 i-CTDi, splněným snem mnoha rodin, horalů a živnostníků.

Modelové životy hond jsou krátké, proto se do Paříže chystá oficiální premiéra nové generace CR-V již pět let po uvedení té stávající. Kromě zcela nového, daleko nápadnějšího vzhledu, přináší i trochu jinou filozofii.

Stávající generaci CR-V byl občas vyčítán příliš krabicovitý design, podobně jako souběžně uvedenému minulému civicu.

Designéři si vzali připomínky k srdci a po kosmickém novém civicu uvádějí zmenšenou CR-V s mnohem odvážnějšími křivkami.

Třetí generace malého SUV s logem "H" na kapotě bude méně užitečná a více stylová. Přesně tak to totiž zákazníci chtějí.

Vzhled si daleko více pohrál s prostorovými křivkami a všemožně maskuje skutečné rozměry vozu, což se mu do značné míry daří. Členitá příď připomíná nejspíš rozevřenou tlamu, těšící se na další šťavnaté sousto.

Vypasované boky a šikmá záď úspěšně navozují dynamický dojem, oblíbený trik s klesající hranou bočních oken zase opticky snižuje kabinu.

Dá se říci, že tvary se od hranaté užitečnosti minulé generace téměř oprostily. Menší ložný prostor možná odradí několik prakticky založených zákazníků, ovšem jiné jistě přiláká výrazný vzhled, který největšímu konkurentovi momentálně poněkud chybí.

Uvnitř se také modernizovalo. Největší změnou je posuvná zadní lavice a páka ruční brzdy, která se z palubní desky vrátila zpět na podlahu. Výrazně tvarovaný volant s přístrojovou deskou se inspiroval novým civicem, avšak držel se více při zemi.

Nepokrytě americké zaměření potvrzuje i rychloměr, cejchovaný kromě km/h i pro měření v mílích za hodinu. Výrazně rozšířená byla standardní i příplatková výbava, v níž nechybí parkovací asistent na obou koncích vozu, parkovací kamera, adaptivní světlomety a aktivní tempomat se systémem aktivního zmírňování následků těsně před nehodou CMBS. Standardem bude šestero vzduchových vaků a stabilizační systém VSA.

Technika se také změnila k lepšímu. Systém pohonu všech kol Dual Pump s dvojicí radiálních čerpadel, poháněných vzájemným natočením dvou dílů poháněcího hřídele, spínajících viskózní spojku, nyní reaguje rychleji a je sto přenést na zadní kola o 20 % více kroutícího momentu, než dosud.

Zatímco turbodiesel i-CTDi se nezměnil a stále poskytuje 103 kW a 340 Nm, zcela nový je použitý zážehový dvoulitr. Ač má shodný výkon 110 kW a prakticky stejný kroutící moment 190 Nm (dříve 192), používá úplně novou jednovačkovou konstrukci.

Jedná se totiž o převrtanou osmnáctistovku i-VTEC z nového civicu, od které převzal i systém variabilního časování a zdvihu ventilů. Převodovka bude šestistupňová, zaměnitelná při objednávce za pětistupňový automat.

Bližší informace o novém "Cé-eR-Véčku" se svět dozví již tento měsíc v Paříži.

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...