Honda CR-V | foto: Honda

Honda CR-V: Lesů ubývá, hurá na silnici

  • 6
První generace Hondy CR-V před deseti lety zareagovala na ohromující tržní úspěchy Toyoty RAV-4 a spoluutvořila segment lehkých, víceméně sportovně-silničních SUV. Druhá generace hondy to terénu se už těší na autosalonovou premiéru do Paříže.

Prostorný vůz nabídl geniálně řešený vnitřní prostor s rovnou podlahou, velmi solidní vlastnosti na silnici i v mírném terénu a pokrokový, elektronicky řízený systém připojitelného pohonu zadních kol.

K tomu povedený design, znamenitý zážehový dvoulitr a CR-V se brzy zařadilo mezi bestsellery po bok konkurenční Toyoty RAV-4, ač její popularity nikdy nedosáhlo.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O HONDÁCH 

Stávající generace pak je vyzrálým solidním autem, které se stalo, zejména po faceliftu v roce 2004 a rozšíření nabídky o turbodiesel 2.2 i-CTDi, splněným snem mnoha rodin, horalů a živnostníků.

Modelové životy hond jsou krátké, proto se do Paříže chystá oficiální premiéra nové generace CR-V již pět let po uvedení té stávající. Kromě zcela nového, daleko nápadnějšího vzhledu, přináší i trochu jinou filozofii.

Stávající generaci CR-V byl občas vyčítán příliš krabicovitý design, podobně jako souběžně uvedenému minulému civicu.

Designéři si vzali připomínky k srdci a po kosmickém novém civicu uvádějí zmenšenou CR-V s mnohem odvážnějšími křivkami.

Třetí generace malého SUV s logem "H" na kapotě bude méně užitečná a více stylová. Přesně tak to totiž zákazníci chtějí.

Vzhled si daleko více pohrál s prostorovými křivkami a všemožně maskuje skutečné rozměry vozu, což se mu do značné míry daří. Členitá příď připomíná nejspíš rozevřenou tlamu, těšící se na další šťavnaté sousto.

Vypasované boky a šikmá záď úspěšně navozují dynamický dojem, oblíbený trik s klesající hranou bočních oken zase opticky snižuje kabinu.

Dá se říci, že tvary se od hranaté užitečnosti minulé generace téměř oprostily. Menší ložný prostor možná odradí několik prakticky založených zákazníků, ovšem jiné jistě přiláká výrazný vzhled, který největšímu konkurentovi momentálně poněkud chybí.

Uvnitř se také modernizovalo. Největší změnou je posuvná zadní lavice a páka ruční brzdy, která se z palubní desky vrátila zpět na podlahu. Výrazně tvarovaný volant s přístrojovou deskou se inspiroval novým civicem, avšak držel se více při zemi.

Nepokrytě americké zaměření potvrzuje i rychloměr, cejchovaný kromě km/h i pro měření v mílích za hodinu. Výrazně rozšířená byla standardní i příplatková výbava, v níž nechybí parkovací asistent na obou koncích vozu, parkovací kamera, adaptivní světlomety a aktivní tempomat se systémem aktivního zmírňování následků těsně před nehodou CMBS. Standardem bude šestero vzduchových vaků a stabilizační systém VSA.

Technika se také změnila k lepšímu. Systém pohonu všech kol Dual Pump s dvojicí radiálních čerpadel, poháněných vzájemným natočením dvou dílů poháněcího hřídele, spínajících viskózní spojku, nyní reaguje rychleji a je sto přenést na zadní kola o 20 % více kroutícího momentu, než dosud.

Zatímco turbodiesel i-CTDi se nezměnil a stále poskytuje 103 kW a 340 Nm, zcela nový je použitý zážehový dvoulitr. Ač má shodný výkon 110 kW a prakticky stejný kroutící moment 190 Nm (dříve 192), používá úplně novou jednovačkovou konstrukci.

Jedná se totiž o převrtanou osmnáctistovku i-VTEC z nového civicu, od které převzal i systém variabilního časování a zdvihu ventilů. Převodovka bude šestistupňová, zaměnitelná při objednávce za pětistupňový automat.

Bližší informace o novém "Cé-eR-Véčku" se svět dozví již tento měsíc v Paříži.