Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bláznivý vzhled klame. Všestranná honda má skvělý dvouspojkový automat

aktualizováno 
Těžko najdete motorku budící více kontroverzí. Počínaje neotřelými tvary, avantgardními proporcemi až k automatické převodovce. Honda CTX 700 je ovšem ideální stroj pro každodenní používání. Jízda je odpočinková, skvěle sedne začátečníkům.

Honda CTX 700 | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Mohutná přední kapotáž doplněná o nízké plexi, daleko předkopnuté stupačky, nízký posaz a dvojice odnímatelných cestovních kufrů v základní výbavě řadí tuhle avantgardní hondu do kategorie cestovních cruiserů. 

Může se hodit

Fandíte motorkám a hledáte nový stroj? Vyberte si ho na Automodul.cz.

Kapalinou chlazený řadový dvouválec s objemem 670 kubických centimetrů, jehož základy pocházejí z rozpůlené čtrnáctistovky známé z Hondy Jazz, poskytuje velmi slušný kroutící moment zejména v nízkých a středních otáčkách. Vytáčení do červených polí nemá smysl. Nejlépe se motoru daří mezi třemi a čtyřmi tisíci otáček.

Honda CTX 700

Přenos síly na zadní kolo je svěřen šestistupňové automatické dvouspojkové převodovce DCT. Z té je půlka motorkářů nadšena, druhá kroutí hlavou. Časem si zvyknou, automaty v autech už dnes většina řidičů taky vzala na milost.

Honda CTX 700 v číslech

  • objem motoru: 669,6 ccm
  • max. výkon: 35 kW (při 6250 ot. za min.)
  • max. kroutící moment: 60 Nm (4750 ot. za min.)
  • provozní hmotnost: 244 kg
  • výška sedla: 720 mm
  • cena: 239 900 Kč

Po otočení klíčkem ve spínací skříňce se před jezdcem rozsvítí jednoduchý palubní štít. Tvoří ho jeden LCD displej, který zobrazuje základní údaje nezbytné pro jízdu: stav paliva, zvolený jízdní režim, zařazený rychlostní stupeň a aktuální rychlost. Na otáčkoměr zbyla úzká linka podél horní hrany. Ale on vlastně moc potřeba nebude. 

Na hodně dozadu natažených řídítkách některé známé ovládací prvky chybí, ale jsou tu i některé úplně nové. Levá ruka marně hledá spojku, zato nahmatá táhlo parkovací brzdy a tlačítka sekvenčního řazení. „Parkovací brzda je k ničemu,“ říkám si pro sebe při seznamování s motorkou. Později, při dlouhém čekání na železničním přejezdu přetínajícím svažující se okresku ji rád využiji a paráda! Je to příjemné.

Honda CTX 700
Honda CTX 700

Na pravé straně je na první pohled vše při starém. Při detailnějším prozkoumání narazí jezdec na v podstatě nejdůležitější tlačítko na celé motorce. Je jím volič jízdního režimu. Nabízí dva pro jízdu a neutrál. Režim D je použitelný asi jenom v husté městské dopravě. Rychlostní stupně jsou řazeny v netypických otáčkách. Při řazení dolů je to asi ještě horší. Motor už prosí uši o podřazení, ale převodovka ho ještě několik zlomků sekund potrápí. Po zbytek jízd proto indikátor režimů na palubním štítu zobrazoval písmenko S jako sport. Tady je vše v pořádku. Dalším netypickým prvkem je páčka volby automatického nebo manuálního módu. Ryze manuální ovládání převodovky je však téměř nadbytečné. Pokud máte pocit, že situace vyžaduje jiný převodový stupeň než nabízí automat, jednoduše jej kdykoli navolíte tlačítky sekvenčního řazení.

Sedí se nízko

Plnící hrdlo nádrže nalezneme pod víkem v přední části kapotáže v místech, kde stále ještě většina motocyklů běžně mívá nádrž. Společně s víčkem nádrže je zde také praktická schránka na doklady, mobil nebo peněženku. Bohužel  nelze uzamknout, takže vše, co je uloženo, musí být při každém spuštění motorky z dohledu vyjmuto. Neučiníte- li tak vy, dříve nebo později to udělá někdo za vás.

Nádrž má objem 12,4 litru. To na první pohled není mnoho. Dvouválcová sedmistovka však není hladová. Po dobu testu se spotřeba pohybovala okolo velmi milé hodnoty 3,5 litru a to už zajistí slušný akční rádius.

Honda CTX 700

Nízko položené pohodlné sedlo poskytuje velmi komfortní posaz i jezdcům menších postav. Vyvolává to v jezdci pocit jistoty a maximální kontroly nad strojem.To může hrát do noty zejména motorkářským začátečníkům nebo drobnějším motocyklistkám. Spokojený bude i spolujezdec. Bohatě polstrované a široké sedlo ve tvaru krovky poskytne dostatek pohodlí i na delší trase. Stupačky spolujezdce jsou také umístěny ve znamení maximálního možného komfortu. 

Bleskový start

Usedám za řídítka, jednička s typickým hlasitým cvaknutím zapadne a otáčím rukojetí plynu. Honda se plynule rozjíždí. S nohama daleko vpředu je jízda hodně pohodová. A levá noha se pouze veze. Motorka si od této chvíle dělá, co potřebuje, a můj úkol je pouze vychutnat si jízdu. Geometrie podvozku umožňuje perfektní kontrolu nad strojem i ve velmi nízkých rychlostech. To je skvělé pro městský provoz. 

Honda CTX 700

Na prvním semaforu se v pohodě prokličkuji na startovní čáru. Padá zelená, vyrážím dopředu a nemám konkurenci. Autaři, skútraři, ale i motorkáři se mi dívají na záda. Převodovka pode mnou si sama sází rychlosti a já se mohu soustředit na průlet odpoledním provozem. Na dohled se mezi auty utvořila skulina akorát pro CTX. Levý palec už zcela instinktivně lehkým klepnutím podřadí, motor beze spěchu ale razantně zabere a už jsem zase o kus dál. Motorka s automatem se mi začíná líbit.

Klikaté okresky

S typicky turistickým strojem volím jednu z tradičních víkendových tras a prchám z města. Přicházejí první zatáčky a stupačky poprvé zaznějí o asfalt. Pneumatiky i podvozek by dozajista snesly větší náklon, ale na to CTX určená není. Pérování je příjemné. Na hrubějších roletách trochu neposedné a zadní tlumič v rámci zachování maximálního komfortu pustí někdy hondu níž, než by jezdec čekal. Jinde však bez potíží spolyká minové pole z kočičích hlav. 

Fotogalerie

Nahoru řadí už druhá generace systému DCT perfektně. Rychlosti tam padají v podstatě ve stejném okamžiku, kdy by řadila noha. Když se blíží zatáčky nebo chvíle pro předjetí, nachází někdy uplatnění tlačítko mínus umístěné pod levým palcem. Reakce převodovky je okamžitá a bez zbytečného přemýšlení plní přání řidiče. Jediné, co mi trochu schází, je efektní prásknutí meziplynem při podřazení.

Brzdy nejsou nijak jedovaté, ale kdykoli je to potřeba, vždy odvádějí spolehlivý výkon a se strojem o váze přes 240 kilo vás do krizové situace nepustí. Dalo by se říci, že jejich účinnost odpovídá celkové pohodové povaze motorky. Do předního kotouče o průměru 320 mm i zadní dvěstěčtyřicítky se zakusují dvoupístkové brzdové třmeny. Samozřejmě jsou vybaveny systémem  ABS.

Motorka pro každý den

Po celou dobu ježdění na Hondě CTX jsem přemýšlel o tom, komu je vlastně tento motocykl určen. Hodí se vůbec do nějaké škatulky? Je vhodný pro začátečníky? Nebo dívky a dámy za řidítky? Možná jeho vlastnosti ocení lidé prodírající se každý den městským provozem nebo naopak milovníci dálkových tras.

Pravda je taková, že díky své všestrannosti a superjednoduché obsluze se hodí úplně všem. Dokonce i majitelé nabroušených supersportů nebo zablácených terénních speciálů ocení jeho přítomnost v garáži v okamžiku, kdy je potřeba jen tak pro něco dojet nebo se odreagovat pohodovou bezstarostnou jízdou.

Autoři:


Témata: Honda


Nejčtenější

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Zakladatel značky ESO Jaroslav Simandl se narodil před sto deseti lety, 24....
ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Motocyklové ESO, později známé jako Jawa Divišov, získalo bezpočet světových titulů na krátké, dlouhé i ledové ploché dráze. Továrna ovšem vyráběla i špičkové...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Další z rubriky

Ducati X-Diavel se řadí ke cruiserům, ale zatáčku umí projet jako superbike.
To si troufnou jen Italové: okreskový křižník je na stovce za 3 sekundy

Cruisery, v překladu „křižníky“, to jsou ty mohutné mašiny na poklidné brázdění nekonečných amerických highways s nohama na stupačkách. Jenže teď to vzali do...  celý článek

Motorky Michala Kubánka letos poprvé změří síly s benzinovými.
Motorkářům jde o emoce, ne o ekologii, říká úspěšný výrobce elektromotorek

Původně chtěl Michal Kubánek koupit motorku pro svou tříletou dceru. Když na trhu žádný vhodný stroj nenašel, rozhodl se zkonstruovat vlastní. Po více než...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.