Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda Foresight - nejvyšší třída mezi skútry

aktualizováno 
Renesance skútrů se v tuzemsku zatím oproti očekávání nekoná. Jejich relativně vysoké ceny a snižující se kupní síla obyvatelstva odvádějí zákazníky k levným mopedům. To ovšem dovozcům nebrání stále nabídku vylepšovat - silné středomořské trhy si žádají nové produkty a na tom vydělává i tuzemská nabídka.

Může se hodit

Japonské automobily Honda můžete koupit
na www.automodul.cz

Jednou z těchto novinek je i Honda FE Foresight 250, která je odpovědí na konkurenční Yamahu Majesty. Po jejích úspěších v Itálii chtěla Honda postavit do pole velký, rychlý a pohodlný skútr, který by se dokázal obratně proplétat dopravní kalamitou ve městě a obstál i na delší trati. Výsledkem je stroj s názvem „předvídavost“, který se v České republice prodává za téměř dvě stě tisíc korun.

Na skútr není tato cena nízká, Foresight ovšem patří ve své kategorii k nejvyšší třídě. Motorku pohání čtyřtaktní motor s objemem válce 250 kubických centimetrů. To ho řadí mezi nejsilnější skútry - objemy přes 150 kubických centimetrů jsou zde spíše výjimkou. Maximální rychlost motorky činí sto patnáct kilometrů v hodině při spotřebě kolem tří a půl litru benzinu na sto kilometrů.

Co se týče vzhledu - Foresight patří k nejmodernější vlně, jejíž design už spíše začíná připomínat kosmická vozidla. Rám obepíná futuristická kapotáž z plastu, která kryje nohy řidiče zepředu i zespoda. Přední kryt se světlem je tvarován do jakéhosi rohu, který je často přirovnáván k přídi silné Hondy Super Blackbird. Palivová nádrž je ukryta ve středním panelu, jenž vede mezi nohama řidiče.
Kromě silného motoru má Foresight před řadou slabších konkurentů náskok v celé řadě dalších prvků - do velkého prostoru pod sedlem se vejde nejenom přilba řidiče, ale i helma pro spolujezdce (na rozdíl od řidičovy pouze obyčejná, nikoli integrální). „Kufr“ lze pochopitelně uzamknout.
V kapotáži pod kontrolním panelem jsou navíc dvě přihrádky pro doklady či další menší věci.

Při redakčním testu občas v ostrých zatáčkách mírně ustřelovalo zadní kolo. Příčina je zřejmá při pohledu na rozvor kol - je kratší než například u srovnatelné Hondy Helix. Foresight má tak lepší manévrovatelnost, ale zase hůře drží stopu v extrémních podmínkách. Je ovšem třeba si uvědomit, že skútr není motocykl určený k rychlé jízdě, ale stroj konstruovaný pro příjemnou a pohodlnou jízdu. Toto kritérium Foresight splňuje téměř stoprocentně - široké sedlo a vzpřímený posed řidiče i spolujezdce umožňuje delší jízdu bez zastávky.

Přehledný kontrolní panel (zahrnuje i hodiny) a jednoduché řazení automatem (řidič ovládá jen rukojeť plynu a brzdy) ocení motocyklista zejména ve městě. Jenom plexisklový ochranný štít mohl být trochu vyšší - jezdec střední postavy má jeho horní hranu přesně na úrovni očí, takže se polovina hlavy nevyhne nepříjemným nárazům vzduchu.

Hodnocení AUTO MOTO MOTOR Výkon 8 Pružnost 9 Vibrace 6 Startování 7 PODVOZEK Jízdní pohodlí jezdce 8 Jízdní pohodlí spolujezdce 6 Jízdní vlastnosti 8 Brzdy př./zad. 8/7 Poznámka: Motocykl byl hodnocen v kontextu k jeho nejbližším konkurentům v dané třídě. Hodnocení je od 1 (zcela ne- vyhovující) do 10 (špičkový). Honda Foresight Honda Foresight Zdvihový objem (ccm) 249 Max. rychlost (km/hod) 115 Spotřeba (l/100km) 5 Výkon motoru (kW/k) 14/19 Objem nádrže (l) 12 Hmotnost (kg) 180 Cena (Kč) 195 000 Honda Foresight při troše fantazie připomíná výkonnou jedenáctistovku Super Blackbird+ prostor pod sedlem- poměrně nízký větrný štítPod řídítky jsou dvě schránky na drobnosti

Autor:




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.