Honda HR-V čeká na úpravy podvozku

V sklidila vlnu kritiky v západní Evropě poté, co se v testu renomovaného německého magazínu A uto Motor und Sport téměř převrátila při losím testu. A utomobilka po neúspěšné zkoušce upravila podvozek, který již Hondu udrží na všech čtyřech i při prudkém vyhýbacím manévru. Na tuzemském trhu se ale prodává HR-V v původním provedení a až od srpna bude v nabídce upravená verze.

Tuzemský importér značky Honda slibuje těm, kdo si nestabilní Hondu již koupili, provedení úprav dodatečně a zdarma. Mercedes, který před dvěma lety prožil stejné trampoty s podvozkem modelu A, ihned po převrácení stáhl »áčko« z prodeje a vrátil jej k dealerům až poté, co všechny vyrobené modely vybavil stabilizačním systémem. T i, kteří již jezdí na první pohled terénní Hondou HR-V,m usí se řídit instrukcemi v návodu k obsluze vozu. »Při prudkém zatočení se auto může převrátit,« píše se v manuálu. Upravená verze bude mít bezpečnější podvozek díky úpravám na obou nápravách a snížení světlé výšky. Časopis A uto Motor und Sport vyjmenovává i další vozy, které za poslední dva roky ukázaly špatnou stabilitu při vyhýbacím manévru: Hyundai Atos, starší verze Land Roveru Discovery a nově i Suzuki Jimny. Vždy šlo o vůz s vyšším těžištěm a ne zrovna dlouhým rozvorem. Jakým autem je na první pohled netradiční Honda HR-V? Většina mladších řidičů asi najde v designu zalíbení, starší ohrnou nos kvůli malé praktičnosti. HR-V není tak dobrý jako běžné vozy při jízdě po dálnici, protože se chová jako každý vyšší offroad, kterého rozhodí vítr a dálniční nerovnosti. V terénu se zase nemůže rovnat s klasickými terénními vozy. Běžně jezdí s pohonem přední nápravy, zadní kola zaberou díky chytré elektronice vždy,jakmile je to zapotřebí - nejčastěji při prokluzu předních kol. Redukce chybí. Výborná a maximálně pohodlná je ale malá terénní Honda ve městě a taky pro hustší provoz byla asi původně vymyšlena. Městská dlažba plná děr a výmolů je pro »háervéčko« jako stvořená, posádka si užije nezvyklý komfort. Uvnitř Hondy je z pohledu designu o trochu méně veselo než venku. Dobře se usadí dvojice cestujících, na zadních sedadlech je však místo jen pro nouzovou přepravu. Ani prostor pro zavazadla není zrovna velký. Model HR-V vybavuje Honda pro český trh jedním motorem. Je jím benzinová »jednašestka« s dobrým výkonem, solidní pružností a s neblahou zálibou ve vyšších otáčkách. Pak je Honda například při akceleraci na pátý rychlostní stupeň hodně lenivá. Nijak příznivá není ani spotřeba, kterou se během testu nepodařilo i při ekonomické jízdě stlačit pod sedm a půl litru na sto kilometrů. Honda si většinou libovala ve spotřebě mezi devíti a deseti litry benzinu na sto kilometrů. Pochvalu si na poloterénním voze zaslouží solidně působící zpracování a pohodlné sedačky pro řidiče a spolujezdce, nápaditý je vyjímatelný popelník, který na první pohled svými rozměry připomíná plechovku s nápojem.

Měření MF DNES

Zrychlení 0-100 km/h (s)  13,0
Zrychlení 0-400 m (s)  18,5
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s)  11,6
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s)  28,4
Brzdná dráha z 80 km/h (m)  28,5
Pramen: ÚSMD

Očima designéra
Kompaktní funkčně i líbivě ztvárněné lehkonohé autíčko v proporcích off-road má v prvé řadě výrazné civilní oblečení. Lehkoběžně též jezdí - je to jiný druh agilního sporťáčku s vysokou pevnou spodní částí karoserie a s řadou chutných detailů. Jsou to hlavně sférické tvary zasklení předních i zadních světel. Střešní spoiler je teď oproti původním návrhům viditelnější a tvoří tak spolu s podélnými úchytnými lištami zřetelné ohraničení ložné střechy.  Vše na »háervéčku« působí přehledně,lehce až hravě: tvary exteriéru i interiéru, ovládání a jízda. Jako třídveřové sportovní dvousedadlové kombi-kupé je obzvláště atraktivní. Ale možná jsem trochu ovlivněn tím, že na něm vidím i svůj rukopis. Před dvanácti lety jsem totiž pro italské studio Pininfarina spolupracoval na projektu pro mně utajeného japonského zákazníka.  
Pavel Hušek, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce 
Těžké je již toto vozidlo vůbec zařadit. Svým víceúčelovým automobilem s kvalitami sportovní kompaktní limuzíny skutečně Honda razí novou cestu. Karoserie tohoto malého auta pro volný čas v sobě spojuje prvky sportovní třídveřové limuzíny a off-roadu. HR-V není srovnatelný s žádným jiným modelem, ani s Toyotou RAV 4 či se Suzuki Jimmy. To výrobce také patřičně zdůrazňuje: není to terénní auto! Má tedy tento automobil položit základy nového »subsegmentu«? Je to auto budoucnosti, jak praví Honda?  To vše ukáže až čas, stejně jako to, jak nemilosrdný bude k necelým 580 tisícům korun českých, které nové auto dnes stojí. Porovnat ho k jinému automobilu je prakticky nemožné,protože srovnatelné vozidlo neexistuje. Proto i prognóza ceny po pěti letech provozu zní: s velkou rezervou 250 000 korun.                                                                                                                     Petr Liška, autor je spolupracovníkem redakce

Honda HR-V

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...