Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda Insight je auto pro pařany, spořílky a zahrádkáře

aktualizováno 
Baví vás počítačové hry a snažíte se chovat ekologicky? Pak je hybridní Honda Insight auto pro vás.

Buď si vypěstujete virtuální prales, nebo skončíte na poušti! I tak s vámi bude prostřednictvím displeje komunikovat hybridní Honda Insight. Cože, říkáte si? Je to tak. Honda Insight řidiče nutí jezdit ekologicky.

No, spíš mu s tím hodně výrazně radí. A má na to tři způsoby. Nejlepším vodítkem pro řidiče je displej nad volantem, kde se ukazuje rychlost. A jak jsem zjistil na mezinárodních testech, je zatraceně přísný.

Honda Insight

Stačí jen trochu neplynule přidat a na zelené podsvícení displeje značící úspornou jízdu rychle zapomeňte. Displej se v tu chvíli probarvuje do modra. Kupodivu to ale podvědomě funguje, takže ubírám a tak mám hned lepší pocit, když zase vidím zelenou.

Vypěstuj si zahrádku

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Honda můžete koupit na www.automodul.cz

Dalším ukazatelem stylu jízdy je virtuální zahrádka na hlavním displeji před řidičem, kde je ústředním ukazatelem otáčkoměr. Počítač zaznamenenává dlouhodobé údaje o spotřebě a podle toho "pěstuje" kytičky. Kdo jede s lehkou nohou, tomu kytičky přibývají, kdo je závodník a jezdí s plynem na podlaze, ten podle hondy zhyne na poušť, kde neporoste ani kaktus . To už jsem během dvou testovacích dnů příliš neřešil. Sledování kytiček má význam spíš pro dlouhodobé sledování spotřeby.

Honda Insight

Poslední a nejjednodušší možností, jak šetřit benzin, je zelené (jak jinak) tlačítko ECON umístěné vlevo od volantu. Po jeho stisknutí se změní nastavení podvozku, automatické převodovky a celého hybridního systému. Motor pak pracuje v nejúspornějším rozmezí otáček.

Tak za kolik, pane řidiči?

Honda Insight má podle výrobce jezdit v průměru za 4,4 litru benzinu na sto kilometrů. Realita? Záleží na řidiči. Když jsem neřešil zelenou barvu na displeji, tlačítko ECON ani úbytek či přírůstek kytiček, jezdil jsem za sedm litrů.

Jenže ono to člověku nedá. Jakmile totiž vidíte, že jde jet úsporně, úsporně také jedete. Když jsem byl k tomu počítačem "donucen", průměrná spotřeba ukázala 4,7 litru. Někteří kolegové večer hlásili i o deci méně než čtyři litry. Při rozumném ježdění v běžném provozu se tak dá dlouhodobě jezdit odhadem za pět a půl litru.

Poloviční hybrid

Honda Insight je sice hybridní auto, ale není plně hybridní jako například Toyota Prius. Čistě na elektřinu totiž jet neumí. Elektromotor jen zvyšuje výkon klasického čtyřválcového benzinového agregátu o objemu 1,3 litru.

Honda Insight

Celý systém má pak výkon 72 kW (98 koní). Díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,6 sekundy. To není moc, ale vlastně rodinná Honda Insight prostě není závoďák. Proto moc nechápu, proč je na automatické převodovce také možnost zařazení stupně S - sport. Ale budiž, třeba se někdo bude chtít v rámci možností na dálnici urvat a spotřebu vem čert.

Aerodynamický design

Design hondy odpovídá požadavkům na co nejmenší odpor vzduchu, i proto si je tak podobná s novou Toyotou Prius. Ovšem má to jednu nevýhodu - svažitá střecha na zadních sedadlech způsobuje, že člověk vysoký 175 centimetrů se dotýká střechy. Kdo je vyšší, musí dopředu.

To je ale v podstatě jediná, i když zásadní, nevýhoda interiéru. Řidič i spolujezdec mají místa dost, místa na odkládání všech méně či více zbytečných předmětů je také dostatek. A to jak mezi sedadly, tak třeba v kapsách dveří.

Honda Insight

Dobrý je ale prostor pro zavazadla - 408 litru (po sklopení sedadel 1 017 l) a pětidveřová karoserie umožňují odvézt zavazadla na týdenní dovolenou.

Honda Insight se u nás začne prodávat v červnu. Cena by se měla pohybovat pod půl milionem korun. Ve výbavě bude například šest airbagů, stabilizační systém a klimatizace.

Honda Insight v číslech
Benzinový motor 1.3 SOHC i-VTEC
výkon spal. motoru 65 kW
výkon el. motoru 10 kW
délka/šířka/výška/rozvor v mm 4395/1695/1425/2550
objem kufru 408 l
objem nádrže 40 l
prům. spotřeba 4,4 l/100 km
max. rychlost 186 km/h
zrychlení (0-100 km/h) 12,6 s





Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.