Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda Jazz: zvenku stejná, uvnitř lepší

aktualizováno 
Nejmenší model Hondy je v Česku hodně nedoceněným autem. Navenek malé, uvnitř ale nečekaně prostorné a praktické auto doplácelo na vysokou cenu. Nový jazz na první pohled rozpozná jen znalec, na ten druhý je ale plný novot. A cenou se dostal na úroveň konkurence.

Honda Jazz | foto: Honda

V Japonsku se tahle honda jmenuje Fit a prodávají ji tam už od loňska, do Evropy ale právě přijíždí z pařížského autosalonu a těší se i na severoamerický trh. Malý MPVčkoidní jazz je s více než dvěma miliony bráchů nejúspěšnější malou hondou. Na české silnice vyrazí v polovině listopadu. Základní cena je 299 000 korun.

Zvnějšku se revoluce nekoná: jazz má stále vysokou stavbu karoserie se špičatým čumákem a svislými zadními dveřmi. Sem tam přibyl nějaký centimetr a malý faldík. Na délku má o pět a půl centimetru víc, takže celkem budete hledat místo k parkování 390 centimetrů dlouhého auta, což není moc ani mezi malými konkurenty. Konstruktéři Hondy to ale umně dohánějí chytře vyřešeným interiérem.

Posádka sedí o něco výš a vzpřímeněji než v normálním malém autě, a hned je místa dost. Dvouapůlmetrový rozvor znamená také centimetry navíc pro kolena. Čtyři cestující uvnitř opravdu odjedou a bez většího mačkání. A pět jich na kratší vzdálenost jazz odveze také.

Řidič skvěle vidí ven, spolu se spolujezdcem si hoví ve velkých sedadlech s hodně vysokými opěradly, která ocení čahouni. Z jazzu máte díky velkým proskleným plochám dobrý přehled, co se děje kolem. Šoférovi se také budou líbit velká zpětná zrcátka. Děti vzadu se zabaví pohledem vzhůru, když jim tatínek připlatí za obří prosklenou střechu (bohužel je pouze součástí nejvyšší výbavy se silnějším motorem, do ostatních verzí ji nelze ani přikoupit). V nové malé hondě vás uvítá kupa odkládacích prostor, třeba před spolujezdcem jsou dvě schránky a navrch ještě malá polička.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Honda můžete koupit na www.automodul.cz

Nádrž je umístěna vepředu pod sedadly řidiče a spolujezdce, neukusuje tak v kufru místo pro nákup a haraburdí, které se veze na chatu. Přesně je to 399 litrů. Pod podlahou je schovaná ještě jedna velká schránka, bohužel ji v české specifikaci zabere rezervní kolo. Do úchytů po stranách kufru je možné uchytit ještě zvláštní plastovou vaničku a kufr tak horizontálně rozdělit, aby se prací prášek nepopral s mrkví.

Nejvíc ale malé hondě konkurence závidí kouzelná zadní sedadla. Můžete je sklopit, a to jedním pohybem, jak jste zvyklí, a do 172 centimetrů dlouhého prostoru třeba nacpete až tři kola, jak tvrdí automobilka. Kouzlo ale spočívá v něčem lepším: sedáky lze totiž také vyklopit vzhůru k opěradlu, čímž získáte místo pro stěhování vysokých a neskladných věcí. V levém sedáku je ještě schovaná malá schránka, třeba na manuál k jazzu.

Honda Jazz

Benzinové motory Hondy jsou vyhlášené svou dravostí a sportovním duchem. Pod kapotu jazze jsou k mání dva: devadesátikoňová 1,2 a stokoňová 1,4, obě vybavené variabilním časováním a zdvihem ventilů i-VTEC. Stejně jak vypadají jejich údaje na papíře, tak jedou. Jedna-dvojka jede skoro tak dobře jako jedna-čtyřka. Silový rozdíl se pozná, až když jazz naložíte. Menší motor jezdil pod šest litrů, silnější za šest ve dvoučlenném obsazení a jízdě, která měla k úsporné daleko.

Točivé motůrky si jazzem uhánějí jak o život. Oba malou hondu rozjely na sto sedmdesát, jedna-čtyřka na německé dálnici v okolí Frankfurtu, kde jsme jazz na pozvání automobilky testovali, zrychlovala ještě dále.

Když už jsme byli na dálnici: i přes městské rozměry a vyšší stavbu karoserie se jazz s vysokými rychlostmi vypořádává skvěle, je hezky stabilní a klidný. Řízení je na malé auto nastaveno akorát, nečekejte od něj sportovní přesnost a přímost. Jazzu ale jeho nastavení sedne.

Větší motor jde vstříc speciálně českému řidiči. Vejde se totiž do stejné sazby povinného ručení jako 1,2. Má sice označení 1,4 a hranice pro vyšší zákonné pojištění je 1 350 ccm, přesný objem hondího motoru je ale 1 339 ccm. Hondu Jazz pořídíte s pětistupňovými manuálními převodovkami. Za příplatek je u silnějšího motoru šestistupňová automatizovaná. U manuálů řidiči napovídá tu pravou chvíli pro přeřazení kontrolka. Šetří se tak hlavně palivo.

Do základní výbavy bude mimo jiné patřit šestice airbagů, ABS, centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna a zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač a rádio s CD přehrávačem rozumějícím MPtrojkovštině. Pokud budete chtít klimatizovaný jazz, musíte připlatit 40 tisíc za verzi Trend, která má ještě navíc třeba stabilizační systém VSA.

Honda Jazz v číslech
motor zážehový i-VTEC zážehový i-VTEC
zdvihový objem (ccm) 1 198 1 339
počet válců/ventilů 4/16 4/16
max. výkon (kW/k) 66/90 73/100
max. krouticí moment (Nm) 114 127
spotřeba město/venkov/kombinace (l) 6,5/4,6/5,3 6,5/4,7/5,4
max. rychlost (km/h) 177 182
zrychlení 0-100 km/h (s) 12,6 11,4
délka x šířka x výška x rozvor (mm)      3 900 x 1 695 x 1 252 x 2 500
objem nádrže/zavazadlového prostoru (l)     42/399
pohotovostní/celková hmotnost (kg)  1047 (1073 motor 1,4) /1500
rozměr pneumatik 175/65 15
základní cena v Kč       299 000 (výbava S) 379 000 (výbava Comfort)



Témata: Evropa, Japonsko, trend, Honda, Jazz


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.