Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legendární miniaturní honda se vrací. Povyrostla do moderny

aktualizováno 
V šedesátých letech minulého století zaznamenala Honda velký úspěch se svými nekonvenčními modely DAX a Monkey, tehdy unikátními minimotocykly, které si získaly tisíce příznivců. Nyní představila reinkarnaci těchto strojů, ovšem s moderními technologiemi hodnými 21.století.

Honda MSX 125 | foto: Honda

Zatímco původní DAX a možná ještě známější Monkey jezdily na desetipalcových kolech, novinka narostla a má dvanáctky. To ji zpřístupnilo daleko širší základně jezdců. Silueta stroje se taky změnila a působí hodně moderně, trochu v endurovém stylu. Nádrž je vysoká před sedačkou jezdce a nová Honda MSX je dokonce dvoumístná! Jak se na ní pojede ve dvou, to si lze jen těžko představit, ale asi to půjde.

Původní Honda DAX

K pohonu slouží podvěšený, vzduchem chlazený jednoválec o objemu 125 cm³ a s výkonem deseti koní. Ten je velice podobný svému předchůdci, ale je vybaven moderní technikou a vstřikováním paliva. To má vliv na spotřebu, která by se neměla dostat přes dva litry, což zajišťuje dojezd přes 200 km na 5,5 litru velkou nádrž.

Pokud se bojíte, že MSX je spíše skútrem, můžete být v klidu, motorka má klasickou spojku a manuální řazení. Nabídne tak spoustu zábavy, která bude s lehoučkým strojem stát za to.

Honda MSX 125

Hmotnost stroje je 100 kg a výška sedla pouhých 765 milimetrů, je to tedy opravdový drobek, se kterým dokáže motor pořádně zamávat.

O hravosti svědčí i název, který znamená zkratku Mini Street X-treme. Motorka ovšem nebude jen tak nějakou hračkou, Honda si totiž dala záležet i na podvozku, který je osazen kvalitními komponenty, a dokonce obrácenou přední vidlicí. Kapesní stopětadvacítku už nabízí Honda i v Česku, stojí bez stovky sedmdesát tisíc.

Autoři:


Témata: DAX, Honda, hračky, Mini


Nejčtenější

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Ducati Scrambler
Volkswagen opravdu chce prodat Ducati, zájem má Harley-Davidson

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson připravuje nabídku na převzetí legendárního italského výrobce motorek Ducati, který je součástí německého...  celý článek

Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou
Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou

I ojetý vůz lze pořídit se srovnatelnými zárukami jako nový. Kde a jak? U autorizovaného prodejce v rámci značkového programu. Tak snížíte riziko problémů s...  celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Další z rubriky

Yamaha XSR900 Abarth
Dvoukolový Abarth je v podání Yamahy parádní neo-retro

Dvorní ladičská firma Fiatu se pustila limitovanou edicí Yamahy XSR900 Abarth i do světa motocyklů. Pro zasvěcené se nejedná o tak velké překvapení, protože...  celý článek

BMW HP4RACE je superlehký díky kombinaci titanu a hliníku, i na kolech.
OBRAZEM: Dvoukolová raketa, na kterou je lepší mít zbrojní pas

Kde jsou ty časy, kdy motocyklové značky usilovaly o překonání poměru výkonu 1 koňské síly na 1 kilogram hmotnosti. Moderní superbiky už běžně dosahují přes...  celý článek

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.