Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda musela změnit švédskou 'Vagínu'

  13:50aktualizováno  13:50
Nejnovější vůz japonské automobilky Honda bude mít jméno Jazz. To už jsme i se spoustou podrobností o voze před časem napsali. Ale co předcházelo tomuto nevinnému pojmenování? Původně se novinka měla jmenovat Honda Fitta. Ale Japonci nemohli vědět, co znamená "Fitta" ve Skandinávii.

V létě loňského roku uveřejnila japonská firma, že nový model z její dílny je hotov. Popis vozu byl: "Honda Fitta je na první pohled malá, ale když se do ní vstoupí, je prostorná." Text dále pokračuje: "Velikost je malá, ale překvapení veliké. Honda Fitta je každodenní potěšení."  

V dánštině, švédštině a norštině však "Fitta" znamená vulgární výraz pro ženské pohlaví.

Měsíc po tomto zjištění upravil výrobce název novinky na Honda Fit, tomu však zase nerozuměli japonští zákazníci. Honda se dostala do nesnází, protože už měla vyrobeno několik vozů, když musela změnit jméno na Fit.

Kampaň i s vytištěnými propagačními materiály zněla na jméno Fitta. Podle japonského motoristického časopisu MagX muselo přejmenovávání přijít automobilku na několik milionů dolarů.

2. kolo
Soutěžní slovo pro čtvrtek 14.3.2002:

nová

Ceny a podrobnosti o soutěži najdete ZDE.

Když se švédský list Dagens Nyheter oficiálně zeptal Hondy na náhlou změnu jména, odpověď zněla: jméno nebylo vhodné ve švédském jazyce.

V těchto dnech se tedy na trhu objevuje Honda se jménem Jazz.

 

 

Honda Jazz

Honda Jazz - průřez vozem

Autor:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.