Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Japonská retro krabička na kolečkách, ve které je i postel

aktualizováno 
Honda připravila pro domácí trh nový model z řady N. Tentokrát hraje na retro notu, ale kdo by čekal buclaté zaoblené autíčko, jako jsou Fiat 500 nebo nové Mini, ten bude překvapený. N-Box Slash představuje tradiční japonskou krabici z kategorie Kei Cars, takové kapesní MPV.

Honda N-Box Slash | foto: Honda Japan

Kei Cars jsou v Japonsku zákonnými limity specifikovaná vozidla, která velikostí odpovídají maximálně nejmenším evropským autíčkům. Na délku nesmí měřit více než 3,4 metru, na šířku pak 1,48 metru. Omezený je i výkon motoru na maximálně 47 kW při objemu válců do 0,66 litru. Pokud auto tyto parametry splňuje, vztahují se na něj daňové výhody a majitel s ním může parkovat na speciálních vyhrazených místech v centrech japonských měst.

Fotogalerie

Honda v této třídě miniautíček nabízí hodně modelů, všechny patří do řady One s výjimkou osobních dodávek či minivanů Vamos. Mezi modely je klasický malý hatchback N-One a zbytek jsou různé variace na krabicoidní design, vše v rámci povolených rozměrových limitů. Předností všech těchto modelů je velká variabilita interiéru, což ostatně známe i z evropských modelů Hondy. Některé modely z řady N mají například zadní nájezdovou rampu pro invalidní vozík. Po praktické stránce to jsou absolutní mikrohvězdy.

Jelikož jinde na světě takové předpisy neplatí, tak se jen minimum Kei Cars podívá i mimo Japonsko. Nová honda nebude výjimkou, a tak si ji zájemci budou muset jet omrknout buď na nějaký veletrh, nebo nejlépe přímo do Japonska. S exportem se nepočítá a s verzí s levostranným řízením už vůbec ne.

Novinka se drží maxima povolených rozměrů, motor pak má objem 600 kubíků. Na výběr bude tříválec s přeplňováním i bez. V prvním případě bude motor poskytovat maximální výkon na hraně povoleného maxima, tedy asi 46 kW. Co je při pohledu na formát autíčka téměř neuvěřitelné, zákazník si může vybrat mezi pohonem předních kol a čtyřkolkou! V obou případech řadí výhradně automatická bezestupňová převodovka.

Design auta je specifický, s krátkým předkem, velkou kabinou, malými bočními okny a mohutným pontonem. V Evropě by asi moc nadšených zákazníků nenašel. V Japonsku je to populární styl, který vychází ze snahy maximálně využít velmi omezený půdorys. A vlastně N-Box Slash není ošklivé auto. Je třeba si všímat propracovaných detailů, které dodávají retro nádech.

Krabicoidní design zkoušely některé japonské automobilky uplatnit i v Evropě. Nedávno se u nás prodával asymetrický Nissan Cube, trochu dříve pak na některých evropských trzích Daihatsu Materia. Obě auta velký úspěch nezaznamenala, navíc to jsou vozy vyšší třídy než Kei Cars.

Nová Honda N-Box Slash sází na vysokou míru individualizace. Zákazník si bude moci zvolit dvoubarevný lak s odlišnou barvou střechy (ve stejné barvě jsou pak vyvedena i zrcátka). Stejně individuální může být i interiér, třeba v černo-červené kostce. Jak je z fotografie patrné, auto přes malé rozměry zastane i funkci nouzového hotelu, sedadla po sklopení vytvoří poměrně velké lůžko.

Zadní páté dveře zasahují velmi nízko k nárazníku, v podstatě jako u dodávky. Přepravní schopnosti auta jsou tak velmi dobré. Samozřejmě že s ohledem na délku a hlavně šířku to na dlouhé cestování nebude, ale díky pěti dveřím se v autě čtveřice pasažérů v rámci města a okolí sveze pohodlně a ještě se k nim vejde něco nákladu. Po sklopení zadních sedadel se pak N-Box Slash změní na solidní dodávku.

Auto se začne prodávat příští rok. Cena zatím nebyla stanovena, ale s ohledem na příbuzné modely z řady N by se cena mohla v přepočtu pohybovat okolo 300 tisíc korun za základní provedení.

Autor:




Nejčtenější

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Magistrátní kampaň odrazuje řidiče od nákupu SUV
Hon na SUV: jak ubližují velká auta Praze, vysvětlí muž z magistrátu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče v kampani Čistou stopou Prahou, kterou spustil loni na jaře. Kontroverzní video, která má odradit od jízdy...  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

BMW Řada 5 52d 2013 ·...
BMW Řada 5 52d 2013 ·...

r.v. 2013, naj. 78 656 km, diesel
680 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.