Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda na silnici a také na pikniky u lesních cest

  11:47aktualizováno  11:47
Některá auta potřebují k otestování také to správné počasí. Zastavit na samotě u lesa, jít s košíkem na houby a po návratu vyndat ze zavazadlového prostoru do podlahy zabudovaný piknikový stolek. Káva z termosky pak doplní idylu při čištění houbařského úlovku.


Při týdenním testu druhé generace Hondy CRV jsme ověřili v praxi, že na cesty za zábavou je tohle auto jak dělané: prostorný vnitřek (při sklopených zadních sedadlech je možno dovnitř umístit ve vzpřímené poloze dva horské bicykly, aniž by bylo třeba odmontovávat přední kolo), bohatá výbava už v základním provedení, výkonný motor a zajímavý vzhled. I když s tím vzhledem to není zase tak jednoznačné: část lidí, která měla možnost se s tímto autem seznámit a zároveň znala i předcházející model Hondy CRV, říkala, že design minulého vozu byl zajímavější.

Faktem je, že z čelního pohledu tato honda snad až přespříliš dává najevo svoji příbuznost s designem nyní vyráběných typů osobních automobilů Hondy. Jakási usedlost či ponurost, podle některých dokonce až pohřební důstojnost, se ovšem projevuje i v interiéru. Černé plasty jsou totiž doplněny čalouněním z černé látky. Občas se sice na některých prvcích objeví i jiná barva, většinou šedá či šedostříbrná, ale přesto se zvláště v dušičkovém podzimním počasí nelze zbavit dojmu, že mladší řidiče a spolujezdce, neboť právě pro ně jsou tato auta určena, by potěšila přítomnost nějaké pastelové barvy.

Přitom jinak se nedá říci, že by tvůrcům interiéru chyběla nápaditost: velké a zajímavě řešené knoflíky ovládání klimatizace, ruční brzda zabudovaná do palubní desky ve tvaru madla, posuvná zadní lavice a sklápěcí zadní opěradla, sklápěcí stolek mezi sedadlem řidiče a spolujezdce. Když jsme tak přemýšleli, proč by si vlastně řidič měl stolek sklápět, zprvu nás nenapadlo, že po sklope- ní vznikne prostor, který je ideální pro umístění dámské kabelky. I když díky světlé výšce dvacet centimetrů je možné s tímto autem projíždět i lehčím terénem, Honda CRV je auto na silnice. A to všeho typu. Na dálnicích je možno dosahovat velmi solidního jízdního průměru a honda si nechá líbit i dost razantní průjezd zatáčkou na horské silnici.

Řidič se přitom vůbec necítí divně, na rozdíl od mnoha aut této kategorie se totiž odstředivá síla nijak významně neprojeví v náklonu karosérie. Navíc vůz se do zatáčky rovná přesně podle pokynů udávaných pohyby volantu. Motor, kterým je dvoulitrový zážehový čtyřválec o výkonu 110 kW (150 koní), dokáže s vozem vážícím přes půldruhé tuny docela slušně hýbat. Například zrychlit z nuly na stovku umí za méně než deset sekund. Předjíždění také není žádný problém, pokud ovšem řidič nezapomene, že otáčky motoru by před zahájením manévru neměly klesnout pod nějakých 3500 za minutu. Takový způsob jízdy se na druhou stranu projeví na spotřebě, neboť výrobcem udávaná kombinovaná spotřeba 9,1 litru se od té skutečně naměřené liší i o několik litrů.

Honda CR-V 2,0 ES

objem válců (cm3)

1998

maximální výkon (kW/k)

110/150

maximální rychlost (km/hod)

177

zrychlení 0-100 km/hod (s)

10,0

spotřeba kombinovaná

9,1

rozměry d/š/v (mm)

 4575/1780/1710

zavazadlový prostor po střechu (v litrech)

761

základní výbava:

ABS+EBD; 4x airbag, centrální zamykání, elektrické ovládání oken a zrcátek, automatická klimatizace, autorádio s CD přehrávačem

cena testovaného vozu

849 000

Autoři:


Témata: Honda, klimatizace


Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.