Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda na zimu, mercedes na léto

  10:58aktualizováno  10:58
Mezi milovníky mercedesů patří přední český hráč na klarinet a saxofon Felix Slováček. "Mercedes E je podle mého názoru v současné době nejkrásnější limuzína na světě," říká manžel Dády Patrasové, jemuž kromě mercedesu v garáži parkuje ještě Honda CR-V a malý Citroën Saxo.

Pozorný řidič s dostatkem zkušeností, který spěchá pouze v krajním případě.

Tak hodnotí své chování za volantem hudebník a skladatel Felix Slováček.

Mercedes a honda. To jsou dvě naprosto odlišné značky...

Z těchto dvou aut vybírám podle podmínek, které na silnici právě panují. Honda jezdí především během podzimních a zimních měsíců. Na jaře pak přichází sezona mercedesu."

A Citroënem Saxo jezdí manželka?

Tím jezdí hlavně syn. Dáda většinou řídí hondu. Ale já mám saxo taky strašně rád. Dobře se s ním jezdí hlavně v Praze. Všude se s ním dostanete a bez problémů je i parkování. I když je potřeba říct, v Praze je to někdy o život. Navíc všude ty kolony aut... Dostat se třeba z Vinohrad na Smíchov je téměř celodenní výlet.

Vaše žena řízení většího vozu zvládá?

Dáda řídí velmi dobře. Problém spočívá v tom, že jedno auto je automat a druhé má řazení klasické. Já si ve voze s automatem libuji. Když jsem si koupil první automat, tak jsem si pár týdnů říkal, že jsem udělal hloupost, ale dneska už bych jiné řazení nechtěl. Hlavní výhoda je v tom, že se o nic jiného než o volant, brzdu a plyn nemusíte starat.

Vašemu synovi bude jedenadvacet let. Jak jste prožíval jeho řidičské začátky?

Vzhledem k tomu, že na své děti nemám moc nervy, tak syna nevyučuji ani hře klarinet, ani jízdě v autě. Přenechávám to profesionálům. Nerad bych na něj zbytečně křičel nebo se rozčiloval.

A nerozčilujete se ani při jízdě?

Když už s ním jedu, tak ho spíš upozorňuji, že by mohl jet pomaleji nebo že by měl odbočit tam a tam. Předávám rady a zkušenosti, které člověk posbírá během života.

Jaké bylo vaše první auto?

Tak to byl tatínkův wartburg. No a samozřejmě, protože člověk nemá tu praxi, tak jsem ho občas oťukal. Nikdy mě ale nepotkala nějaká zásadní nehoda. Jedině snad, když jsem měl peugeota, což bylo asi před deseti lety. V Rakousku mi přes silnici přeběhla srna, já šlápnul na brzdu, trochu otočil volantem, dostal jsem smyk a už jsem byl v lese. Naštěstí tenkrát nikdo další na silnici nebyl.

A jaké vozy jste vystřídal?

Těch bylo hodně. Na všechny už si nevzpomenu. Měl jsem Fiata 124, Renaulta 17, nějaké volvo, mercedesy, peugeota... Bylo jich opravdu dost.

Po jaké době auto měníte?

Nemám to pevně stanovené. Záleží, kolik toho daný vůz snese. Také se snažím, aby prodej byl ještě ekonomicky zajímavý. Auto raději měním dřív než později. Nemůžu si dovolit nepřijet na koncert pozdě. Jak se příliš často začnou objevovat nějaké závady, začínám koukat po něčem jiném.

Pořizujete si nové, nebo ojeté?

Řekl bych, že zánovní. V okamžiku, kdy si pořídíte úplně nové, ztrácí dvacet procent ceny. Nechodím do klasických bazarů, ale nakupuji u dealerů, kteří nabízejí auta prověřená a v dobrém technickém stavu.

Jak byste se definoval jako řidič?

Mám docela slušné zkušenosti. Ročně najezdím kolem čtyřiceti tisíc kilometrů. Když nemusím, nejedu rychle. Občas se tomu ale nevyhnu. Nemohu si dovolit nestihnout koncert.

Poutáte se před jízdou?

Pokud nemám zapnutý bezpečnostní pás, tak se ani nerozjedu. Následky nehody, kdy člověk není připoutaný, jsou většinou dost smutné. Zajímavou zkušenost s bezpečnostními pásy jsem měl v bývalém východním Německu. Na parkovišti jsem nepřipoutaný ujel asi dva metry, zastavila mě policie a už jsem platil pokutu.

Rád jezdíte v rakouských Alpách. Proč?

Moc se mi tam líbí ta scenérie. Je nádhera, když při výjezdu z tunelu vidíte další a další krásný kus země. Obdivuji i to, jak tam tu dálnici postavili.

Jezdil jste někdy na motorce?

Můj tatínek mi říkal, že si můžu udělat řidičský průkaz, ale nesmí obsahovat povolení řídit motorku. Proto mám řidičák jen na auto. To samé vyžaduji i u syna. Je to hrozně nebezpečné.

Syn je s tím smířený?

To nevím, ale ani mě nezkoušel přemlouvat.

MILOVNÍK ALPSKÝCH CEST: "Při výjezdu z tunelu pokaždé narazíte na další krásnou scenérii," říká Felix Slováček.

Autoři:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.