Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda Prelude: dostupný sportovní vůz

aktualizováno 
14. 6. 2000 - Honda Prelude patří k nemnoha modelům, které bez velkých rizik uspokojí zájemce o sportovní auta všech finančních možností. V nejstarších exemplářích z počátku osmdesátých let a v přijatelném stavu bývá k mání už za částky kolem 30 tisíc korun. Novější model jeho prvních ročníků výroby 1987 a 1988 stojí od 60 tisíc a asi 90 tisíc korun se dává za ročník 1991, poslední před další modernizací. Ta začíná rokem 1992 s cenou od 170 tisíc a konečně od 320 tisíc korun se platí za špičková auta ročníku 1996 s motorem 2.2 VTEC o výkonu 165 koní, s klimatizací a vůbec bohatou výbavou.
Honda Prelude

Honda Prelude | foto: AAA Auto Praha

Za poměrně dlouhý čas výroby si japonské sportovní kupé 2 + 2 udělalo dobrou pověst nejen finanční dostupností, ale hlavně svými kvalitami v provozu. Letitá i nová auta mají solidní podvozek a design ani předchozím verzím nezestárl tak rychle jako některým jiným japonským vozům. I při sportovním užívání obvykle slouží přes čtvrt milionu kilometrů, zvlášť při jízdě ve městě přijde vhod lehký chod servořízení. Prelude mívá bohatou výbavu včetně elektrického otvírání oken a velkého střešního okna, verze pro USA nabízejí prakticky bez výjimky klimatizaci. Jedním z nejzásadnějších problémů Hondy Prelude vyrobené do konce osmdesátých let je koroze - zadních blatníků, nadkolí, podlahy, konečků přední kapoty, spodků dveří, výfuku... Auta s řízeným dávkováním paliva mívají potíže s touto technikou, závady bývají v zavěšení předních kol, rovněž odcházejí poloosy. Unavené převodovky, zejména v synchronech dvojky a trojky, jsou rizikem automobilů, jejichž majitelé vyznávali razantnější styl jízdy. Při zájmu o model s vyklápěcími předními světly je dobré zjistit, jak kvalitně je opraven po případné havárii, neboť špatná klempířská práce může působit nepříjemnosti. I starší auta vyrobená už kolem poloviny osmdesátých let považují odborníci za hodná zájmu, pokud jejich skutečný technický stav nevaruje a nesignalizuje, že jde o vysloužilce. Hondu Prelude lze pořídit nejčastěji s některým z dvoulitrových motorů o výkonu od 77 kilowattů (105 koní) do 110 kilowattů (150 koní).

NEJVĚTŠÍ KONKURENTI

Pořád ještě atraktivní verze Hondy Prelude 2.0 z roku 1992 stojí zhruba 170 tisíc korun a největší konkurenci jí tvoří stejně stará Toyota Celica za 150 tisíc, Mitsubishi Eclipse za 120 tisíc, Mazda MX-6 za 170 tisíc, Opel Calibra za 150 tisíc, Volkswagen Corrado za 140 tisíc a do výčtu lze zařadit jako lahůdku také o rok starší Porsche 944 3.0 za 240 tisíc korun. "Ze zmíněné nabídky bych s největší pravděpodobností upřednostnil právě Hondu Prelude," říká Tomáš Pánek, šéf nákupu největšího tuzemského bazaru AAA Auto Praha. Porsche 944 považuje za lákavou zvláštnost a za specifické auto pro skutečné fanoušky, byť to není legendární model 911. "Daleko všednější Toyota Celica je kvalitní sportovní vůz se solidním podvozkem. Opel Calibra sice má pěkný design, ovšem podvozek a motor není nic víc než model Vectra. Navíc dost koroduje. Volkswagen Corrado představuje zajímavé řešení, ale vyznavač sportovního vozu by měl vědět, že se nedělá jako obyčejné vozy VW ve Wolfsburgu, nýbrž ve speciální výrobě Karmann, takže jeho díly a opravy jsou dost drahé."

PLUSY
- dostupný a oblíbený sportovní vůz
- spolehlivost
- designem stárne méně než mnohá jiná japonská auta
- výkonné motory, kvalitní podvozek
- bohatá výbava

MINUSY
- koroze u starších modelů
- poruchy řízeného dávkování paliva u starších modelů
- méně kvalitní zavěšení předních kol a poloosy
- možné potíže s vyklápěcími světly po havárii
- riziko následků sportovního užívání
- lehký chod servořízení je vhodný pro město, ale méně vyhovuje ve větší rychlosti
Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.