Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda se ve Frankfurtu chlubí konceptem formule s motorem z motorky

  17:44aktualizováno  17:44
Honda přiváží do Frankfurtu hodně neobvyklý koncept. Jmenuje se Project 2&4 a jde o monopost s motocyklovým motorem. Firma tím oslavuje své motorářské schopnosti v jedné i dvou stopách, v námořních aplikacích i ve vzduchu. Fanoušci Formule 1 a týmu McLaren by to ovšem mohli brát jako provokaci.

Miniaturní monopost Hondy je hodně zvláštní. Vznikl v rámci interní firemní soutěže, ve které značka vyzývá své designéry ke kreativitě a k plnění náročných cílů. Vítězný koncept pak oslavuje pozici Hondy coby předního světového dodavatele motorů. Firma ročně dodá 28 milionů pohonných jednotek do motocyklů, automobilů, ale i letadel a lodí. A také samostatné jednotky jako generátory.

Fotogalerie

Možná i proto kombinuje tento koncept čtyři kola a motor z motocyklu. Nejde o žádný obyčejný motůrek, Honda tu použila rovnou to nejlepší, co má v jedné stopě k dispozici, tedy závodní agregát RC213V, který používá v MotoGP. Vidlicový čtyřválec má objem 999 kubických centimetrů a dává maximální výkon 215 koní při 13 tisících otáček za minutu. Maximální točivý moment 118 Nm leží o něco níže, v 10 500 otáčkách. Motor byl upraven pro silniční použití, o přenos hnací síly na zadní kola se stará šestistupňová dvouspojková převodovka.

Technickou zajímavostí je uložení motoru inspirované legendárním monopostem Formule 1 RA272 z roku 1965, který jako první japonský vůz vyhrál Velkou cenu Formule 1. Stalo se tak v Mexiku.

Současní fanoušci F1 by ovšem mohli tento odkaz vnímat trochu nelibě. Honda se sice prostřednictvím tohoto konceptu chlubí svými motorářskými schopnostmi, ale ve Formuli 1 je to momentálně tragédie. Nová pohonná jednotka Hondy v útrobách monopostů McLaren je zdaleka tou nejslabší a nejporuchovější z celého startovního pole. Možná i proto Honda ve svých materiálech ke konceptu označení Formule 1 zcela vynechává.

Koncept Honda Project 2&4

Na legendární monopost z roku 1965 odkazuje i zbarvení a základní design malého monopostu. Oproti historické formuli se ovšem koncept chlubí hodně netradičním umístěním sedadla. Místo aby řidič seděl uprostřed, je jeho sedadlo umístěno vlevo od středu mezi koly. A to bez jakékoli kapotáže, sedadlo je doslova zavěšeno v prostoru nad vozovkou.

Jízda s touto „věcí“ tak bude nepochybně nezapomenutelný zážitek. A to i díky tomu, že tato motokára s rozměry 3 040 × 1 820 x 995 mm má hmotnost jen 405 kilogramů. Dynamické parametry Honda nezveřejnila. Inu, možná by jimi dovedla naštvat i inženýry v McLarenu.





Nejčtenější

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Seat Ibiza
Pravěk vs. moderna: první a poslední ibiza ukazují, jak moc se auta mění

Nová ibiza měla světovou premiéru na autosalonu v Ženevě na začátku března letošního roku, před nedávnem vstoupila do prodeje. Je to nejdůležitější model...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.