Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda se ve Frankfurtu chlubí konceptem formule s motorem z motorky

  17:44aktualizováno  17:44
Honda přiváží do Frankfurtu hodně neobvyklý koncept. Jmenuje se Project 2&4 a jde o monopost s motocyklovým motorem. Firma tím oslavuje své motorářské schopnosti v jedné i dvou stopách, v námořních aplikacích i ve vzduchu. Fanoušci Formule 1 a týmu McLaren by to ovšem mohli brát jako provokaci.

Miniaturní monopost Hondy je hodně zvláštní. Vznikl v rámci interní firemní soutěže, ve které značka vyzývá své designéry ke kreativitě a k plnění náročných cílů. Vítězný koncept pak oslavuje pozici Hondy coby předního světového dodavatele motorů. Firma ročně dodá 28 milionů pohonných jednotek do motocyklů, automobilů, ale i letadel a lodí. A také samostatné jednotky jako generátory.

Fotogalerie

Možná i proto kombinuje tento koncept čtyři kola a motor z motocyklu. Nejde o žádný obyčejný motůrek, Honda tu použila rovnou to nejlepší, co má v jedné stopě k dispozici, tedy závodní agregát RC213V, který používá v MotoGP. Vidlicový čtyřválec má objem 999 kubických centimetrů a dává maximální výkon 215 koní při 13 tisících otáček za minutu. Maximální točivý moment 118 Nm leží o něco níže, v 10 500 otáčkách. Motor byl upraven pro silniční použití, o přenos hnací síly na zadní kola se stará šestistupňová dvouspojková převodovka.

Technickou zajímavostí je uložení motoru inspirované legendárním monopostem Formule 1 RA272 z roku 1965, který jako první japonský vůz vyhrál Velkou cenu Formule 1. Stalo se tak v Mexiku.

Současní fanoušci F1 by ovšem mohli tento odkaz vnímat trochu nelibě. Honda se sice prostřednictvím tohoto konceptu chlubí svými motorářskými schopnostmi, ale ve Formuli 1 je to momentálně tragédie. Nová pohonná jednotka Hondy v útrobách monopostů McLaren je zdaleka tou nejslabší a nejporuchovější z celého startovního pole. Možná i proto Honda ve svých materiálech ke konceptu označení Formule 1 zcela vynechává.

Koncept Honda Project 2&4

Na legendární monopost z roku 1965 odkazuje i zbarvení a základní design malého monopostu. Oproti historické formuli se ovšem koncept chlubí hodně netradičním umístěním sedadla. Místo aby řidič seděl uprostřed, je jeho sedadlo umístěno vlevo od středu mezi koly. A to bez jakékoli kapotáže, sedadlo je doslova zavěšeno v prostoru nad vozovkou.

Jízda s touto „věcí“ tak bude nepochybně nezapomenutelný zážitek. A to i díky tomu, že tato motokára s rozměry 3 040 × 1 820 x 995 mm má hmotnost jen 405 kilogramů. Dynamické parametry Honda nezveřejnila. Inu, možná by jimi dovedla naštvat i inženýry v McLarenu.





Nejčtenější

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Další z rubriky

Crashtest dětských autosedaček
Test upozornil na dvě nebezpečné autosedačky, jedna katapultovala dítě

Při nárazových zkouškách dětských autosedaček odhalil německý autoklub ADAC dvě smrtelně nebezpečné autosedačky. Jedna z testovaných katapultovala dítě při...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na dovolené ve Francii pozor, pokuta za vámi dorazí do Česka

Francie a Česká republika začnou ode dneška sdílet informace o dopravních přestupcích, informovalo francouzské ministerstvo vnitra. K českým řidičům, kteří se...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.