Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda se ve Frankfurtu chlubí konceptem formule s motorem z motorky

  17:44aktualizováno  17:44
Honda přiváží do Frankfurtu hodně neobvyklý koncept. Jmenuje se Project 2&4 a jde o monopost s motocyklovým motorem. Firma tím oslavuje své motorářské schopnosti v jedné i dvou stopách, v námořních aplikacích i ve vzduchu. Fanoušci Formule 1 a týmu McLaren by to ovšem mohli brát jako provokaci.

Miniaturní monopost Hondy je hodně zvláštní. Vznikl v rámci interní firemní soutěže, ve které značka vyzývá své designéry ke kreativitě a k plnění náročných cílů. Vítězný koncept pak oslavuje pozici Hondy coby předního světového dodavatele motorů. Firma ročně dodá 28 milionů pohonných jednotek do motocyklů, automobilů, ale i letadel a lodí. A také samostatné jednotky jako generátory.

Fotogalerie

Možná i proto kombinuje tento koncept čtyři kola a motor z motocyklu. Nejde o žádný obyčejný motůrek, Honda tu použila rovnou to nejlepší, co má v jedné stopě k dispozici, tedy závodní agregát RC213V, který používá v MotoGP. Vidlicový čtyřválec má objem 999 kubických centimetrů a dává maximální výkon 215 koní při 13 tisících otáček za minutu. Maximální točivý moment 118 Nm leží o něco níže, v 10 500 otáčkách. Motor byl upraven pro silniční použití, o přenos hnací síly na zadní kola se stará šestistupňová dvouspojková převodovka.

Technickou zajímavostí je uložení motoru inspirované legendárním monopostem Formule 1 RA272 z roku 1965, který jako první japonský vůz vyhrál Velkou cenu Formule 1. Stalo se tak v Mexiku.

Současní fanoušci F1 by ovšem mohli tento odkaz vnímat trochu nelibě. Honda se sice prostřednictvím tohoto konceptu chlubí svými motorářskými schopnostmi, ale ve Formuli 1 je to momentálně tragédie. Nová pohonná jednotka Hondy v útrobách monopostů McLaren je zdaleka tou nejslabší a nejporuchovější z celého startovního pole. Možná i proto Honda ve svých materiálech ke konceptu označení Formule 1 zcela vynechává.

Koncept Honda Project 2&4

Na legendární monopost z roku 1965 odkazuje i zbarvení a základní design malého monopostu. Oproti historické formuli se ovšem koncept chlubí hodně netradičním umístěním sedadla. Místo aby řidič seděl uprostřed, je jeho sedadlo umístěno vlevo od středu mezi koly. A to bez jakékoli kapotáže, sedadlo je doslova zavěšeno v prostoru nad vozovkou.

Jízda s touto „věcí“ tak bude nepochybně nezapomenutelný zážitek. A to i díky tomu, že tato motokára s rozměry 3 040 × 1 820 x 995 mm má hmotnost jen 405 kilogramů. Dynamické parametry Honda nezveřejnila. Inu, možná by jimi dovedla naštvat i inženýry v McLarenu.





Nejčtenější

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své jediné...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Další z rubriky

Emisní test Renault Espace 1,6 dCi
Renault má svou Dieselgate: s emisemi měl podvádět už 25 let

Nejen VW podváděl v testech emisí, svou Dieselgate má podle zjištění vyšetřovatelů také Renault. Podle agentury AFP francouzská automobilka obcházela testy...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Porsche Panamera Sport Turismo
Sport Turismo je první kombi porsche historie, cena je 2,6 milionu

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Porsche rozšiřuje nabídku novým směrem. Německá automobilka šokovala svět již mnohokrát, kombi ale ještě nikdy svým zákazníkům nenabídla.  celý článek

Renault Trafic L2-H1-P2 1.6dCi 145k   8...
Renault Trafic L2-H1-P2 1.6dCi 145k 8...

r.v. 2016, naj. 24 153 km, diesel, 1. majitel
729 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.