Malý roadster ukázala Honda poprvé veřejnosti na tokijském autosalonu. A koncept S660 vzbudil zaslouženou pozornost. Jednoduchý roadster si nehraje na závodní auto, ale slibuje zajímavé řidičské zážitky. Výkonem neoslní, ale měl by bodovat výbornými jízdními vlastnostmi a hbitostí.
Honda S660 je dvoumístné autíčko miniaturních rozměrů. A není to rozhodně bezdůvodné. Patří totiž mezi takzvané kei cars, což jsou malá auta s přesně stanovenými maximálními rozměry, objemem motoru a jeho výkonem. Kei cars jsou v Japonsku výrazně daňově zvýhodněná a v přeplněných velkoměstech mají výhody při parkování. Naopak v Evropě a v USA se tyto malé vozy neprodávají, nepodstupují totiž nárazové testy.
Většina malých kei cars působí z našeho pohledu poněkud směšně, především když se japonští konstruktéři snaží do délky 3,4 metru vměstnat malé MPV s povětšinou striktně hranatou krabicoidní karosérií. Honda má v nabídce velké množství miniautíček od minihatchbacků po minivany. Pro porovnání, maximální délku 3,4 metru nesplňuje o pár centimetrů ani u nás prodávaná a dobře známá třídveřová Toyota Aygo.
Jenže Honda S660 rozhodně směšně nevypadá, naopak. Tak hezký malý roadster tady už dlouho nebyl. Dynamická karoserie se směrem dozadu rozšiřuje, což jí dodává sportovní šmrnc. Přední část je poměrně jednoduchá s mohutnou maskou chladiče s horizontálními lištami a tenkou linkou světel, která je propojená přes celou šířku auta. Linky karoserie jsou ostře řezané, včetně zadních partií a výrazných nádechů na bocích před zadními koly. Další mohutné nasávací otvory a výdechy jsou před a za předními koly.
Honda ukázala čistý roadster bez střechy, tu by však auto, pokud se dostane do výroby, mělo dostat. Místo střechy jsou zatím za sedadly mohutné ochranné oblouky, jejichž aerodynamické zakrytování přechází do zadní kapoty. Pokud koncept opravdu měří na délku jen 3,4 metru, což výrobce neuvádí, tak se designérům povedlo přímo mistrovské dílo.
Interiér je logicky jen dvoumístný, což rozhodně nevadí. Vše podstatné se točí okolo řidiče, kterého obepíná přístrojová deska a výrazný středový tunel. Striktní orientaci na řidiče evokuje i dvojí barva sedadel, řidičovo je tmavší než spolujezdcovo. Detaily interiéru nemá cenu řešit, zatím je Honda S660 jen konceptem. Oproti tomu vnější tvary mají být již finální a taky tak vypadají. Tohle by do výroby mohlo hned.
Pro japonský trh je jasná i případná motorizace. Jak už označení napovídá, motor má objem pouhých 660 kubických centimetrů a je to přeplňovaný tříválec. Objem diktují předpisy pro kei cars a stejně tomu je i u výkonu, který může mít maximálně 47 kW. To jsou hodnoty, které by evropského řidiče rozhodně neuspokojily, auto má rozhodně na víc. Všeobecně se spekuluje, že pro Evropu by auto mohlo dostat případně litrový motor s třemi válci a turbem. Výkon 77 kW by už na lehké auto mohl stačit.
Pokud vše dobře dopadne a malá Honda S660 se do výroby skutečně dostane, tak se v autosalonech neobjeví dřív než v roce 2015. A zcela jistě to bude nejdřív v Japonsku. V Evropě se jistě bude dřív prodávat supersport NSX a sportovní Civik Type-R.