Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda pošle do Evropy nové SUV, v Japonsku se prodává se jménem Vezel

aktualizováno 
Model CR-V je prodejním hitem Hondy už několik generací. Automobilka by tento úspěch chtěla zopakovat i s novým menším SUV Vezel. Novinka se právě začíná prodávat v Japonsku, ale má to být celosvětový model, takže se dočkáme i v Evropě. Ovšem asi až za rok a možná se bude jmenovat úplně jinak.

Honda Vezel Hybrid | foto: Honda

Malé SUV, respektive crossover, představila Honda v listopadu na autosalonu v Tokiu. Od premiéry k výrobě a prodeji neuteklo mnoho času a už před Vánoci byla novinka k dostání v japonských autosalonech. V nabídce jsou dvě verze: s benzinovým motorem 1,5 i-VTEC a hybridní provedení kombinující stejný spalovací motor a elektromotor. Provedení 4x4 je za příplatek, v základu u obou verzí je poháněna jen přední náprava.

Fotogalerie

Vezel rozhodně nevypadá špatně. Příbuznost s větším CR-V nezapře, ale jde spíš jen o inspiraci. Na poměrně malé délce (podle dostupných informací stojí Vezel na základech malého Jazzu, respektive jeho japonské verze jménem Fit) se Hondě podařilo postavit solidně vyhlížející auto, které přinejmenším na fotografiích působí větší, než ve skutečnosti je. Vezel totiž na délku měří jen 4 295 milimetrů, tedy jako obvyklé hatchbacky kompaktní třídy. Naopak větší CR-V je o výrazných 27 centimetrů delší. Rozvor má hodnotu 2,61 metru, na šířku auto měří 1,77 metru a je vysoké 1,6 metru.

Povedená zadní část působí velmi dynamicky, oproti CR-V je zadní sloupek mnohem subtilnější. Boční profil oken je vzadu zakončený do špičky a na boku pak zaujme výrazný prolis, který směrem vzad stoupá. Přední dveře mají klasickou kliku, zadní klika je schovaná do sloupku u okna.

Dynamickému stylu pomáhají zvýrazněné prahy a především mohutný spoiler nad zadním oknem. Další sportovní úpravy přinese verze od dvorního úpravce Mugen, která se začne v Japonsku prodávat letos.

Honda Vezel Hybrid

Auto může mít kompletní diodové osvětlení včetně hlavních světel. Už v základu budou přední poziční LED a stejnou technologii používající zadní světla.

Mohlo by vás zajímat

Potřebujete nové auto a Honda je tou pravou značkou pro vás? Vyberte si ze široké nabídky vozů a typů této značky na Automodul.cz.

Útulný interiér nehraje na extravaganci, drží se klasického uspořádání. Zaujme mohutný středový tunel a velký displej na středovém panelu. Před spolujezdcem je pak netradičně trojitý výdech ventilace. Přístrojový štít je u hybridní verze digitální. Pasažéři vzadu se pak mohou těšit na nastavení sklonu opěradla, ale pod svažující střechou asi nebudou mít zrovna nadbytek místa pro hlavu. Zavazadlový prostor pak v základu pojme velmi solidních 450 litrů zavazadel.

Základní verze s benzinovým motorem o objemu 1,5 litru má výkon 96 kW a maximální točivý moment 155 Nm. Na výběr bude manuální šestistupňová převodovka a bezestupňový automat CVT. Hybridní Vezel se stejným spalovacím motorem a přídavným elektromotorem (systém Honda nazývá SPORT HYBRID i-DCD) vyvine dohromady 112 kW, což výrobce přirovnává k obvyklému výkonu atmosférického dvoulitrového motoru. Hybridní verze bude v Japonsku v prodeji jen se sedmistupňovou dvojspojkovou automatickou převodovkou.

Honda Vezel Hybrid

Základní verze Vezelu s benzínovým motorem a pohonem přední nápravy stojí v Japonsku v přepočtu asi 370 tisíc korun. S ohledem na japonské ceny modelů které se prodávají i u nás, by se tedy Vezel mohl v základu vejít pod 400 tisíc korun i na našem trhu.

Jenže je otázkou, jestli se vůbec bude jmenovat stejně, protože označení pro evropské trhy Honda možná změní. A navíc se zde nemá objevit dříve než v roce 2015, tedy přinejlepším za rok.

Autor:


Témata: Honda




Nejčtenější

Alfa Romeo Giulia Veloce
Chlapská záležitost: Alfa Giulia Veloce se za diesel vůbec nemusí stydět

Jsou auta, jejichž osud dokáže předznamenat samotné jméno. Chlap řídící zjevení jménem Opel Karl musí být buď flegmatik, nebo ho dostal se slevou. Ženská z...  celý článek

Toyota C-HR
Opiový sen mistra origami: první jízda s bláznivou toyotou

Toyota má image solidních aut pro starší a pokročilé. Poctivě však pracuje na tom, aby se to změnilo. Novinka v podobě křížence jménem C-HR patří svým vzhledem...  celý článek

Opel Insignia Grand Sport
Nový Opel Insignia přijíždí v plné parádě. Je to grandiózní krasavec

Celým jménem je to Opel Insignia Grand Sport a je to fešák. Minimálně vzhledem má šanci být jedním z nejparádnějších aut své kategorie. Oproti předchůdci zhubl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.