Honda Vezel Hybrid

Honda Vezel Hybrid | foto: Honda

Honda pošle do Evropy nové SUV, v Japonsku se prodává se jménem Vezel

  • 7
Model CR-V je prodejním hitem Hondy už několik generací. Automobilka by tento úspěch chtěla zopakovat i s novým menším SUV Vezel. Novinka se právě začíná prodávat v Japonsku, ale má to být celosvětový model, takže se dočkáme i v Evropě. Ovšem asi až za rok a možná se bude jmenovat úplně jinak.

Malé SUV, respektive crossover, představila Honda v listopadu na autosalonu v Tokiu. Od premiéry k výrobě a prodeji neuteklo mnoho času a už před Vánoci byla novinka k dostání v japonských autosalonech. V nabídce jsou dvě verze: s benzinovým motorem 1,5 i-VTEC a hybridní provedení kombinující stejný spalovací motor a elektromotor. Provedení 4x4 je za příplatek, v základu u obou verzí je poháněna jen přední náprava.

Vezel rozhodně nevypadá špatně. Příbuznost s větším CR-V nezapře, ale jde spíš jen o inspiraci. Na poměrně malé délce (podle dostupných informací stojí Vezel na základech malého Jazzu, respektive jeho japonské verze jménem Fit) se Hondě podařilo postavit solidně vyhlížející auto, které přinejmenším na fotografiích působí větší, než ve skutečnosti je. Vezel totiž na délku měří jen 4 295 milimetrů, tedy jako obvyklé hatchbacky kompaktní třídy. Naopak větší CR-V je o výrazných 27 centimetrů delší. Rozvor má hodnotu 2,61 metru, na šířku auto měří 1,77 metru a je vysoké 1,6 metru.

Povedená zadní část působí velmi dynamicky, oproti CR-V je zadní sloupek mnohem subtilnější. Boční profil oken je vzadu zakončený do špičky a na boku pak zaujme výrazný prolis, který směrem vzad stoupá. Přední dveře mají klasickou kliku, zadní klika je schovaná do sloupku u okna.

Dynamickému stylu pomáhají zvýrazněné prahy a především mohutný spoiler nad zadním oknem. Další sportovní úpravy přinese verze od dvorního úpravce Mugen, která se začne v Japonsku prodávat letos.

Honda Vezel Hybrid

Auto může mít kompletní diodové osvětlení včetně hlavních světel. Už v základu budou přední poziční LED a stejnou technologii používající zadní světla.

Útulný interiér nehraje na extravaganci, drží se klasického uspořádání. Zaujme mohutný středový tunel a velký displej na středovém panelu. Před spolujezdcem je pak netradičně trojitý výdech ventilace. Přístrojový štít je u hybridní verze digitální. Pasažéři vzadu se pak mohou těšit na nastavení sklonu opěradla, ale pod svažující střechou asi nebudou mít zrovna nadbytek místa pro hlavu. Zavazadlový prostor pak v základu pojme velmi solidních 450 litrů zavazadel.

Základní verze s benzinovým motorem o objemu 1,5 litru má výkon 96 kW a maximální točivý moment 155 Nm. Na výběr bude manuální šestistupňová převodovka a bezestupňový automat CVT. Hybridní Vezel se stejným spalovacím motorem a přídavným elektromotorem (systém Honda nazývá SPORT HYBRID i-DCD) vyvine dohromady 112 kW, což výrobce přirovnává k obvyklému výkonu atmosférického dvoulitrového motoru. Hybridní verze bude v Japonsku v prodeji jen se sedmistupňovou dvojspojkovou automatickou převodovkou.

Honda Vezel Hybrid

Základní verze Vezelu s benzínovým motorem a pohonem přední nápravy stojí v Japonsku v přepočtu asi 370 tisíc korun. S ohledem na japonské ceny modelů které se prodávají i u nás, by se tedy Vezel mohl v základu vejít pod 400 tisíc korun i na našem trhu.

Jenže je otázkou, jestli se vůbec bude jmenovat stejně, protože označení pro evropské trhy Honda možná změní. A navíc se zde nemá objevit dříve než v roce 2015, tedy přinejlepším za rok.