Honda VT 1100 C 3 Shadow Aero - art-deco na dvou kolech

-

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Honda můžete koupit
na www.automodul.cz

Styl postart deco třicátých let se zaměřením na proudnicové tvary inspiruje výrobce motocyklů dodnes. Typickým příkladem je Honda VT 1100 C 3 Shadow Aero, která vychází ze své stájové kolegyně Shadow Ace. Vedle mohutných blatníků je hlavní součástí jejího designu výfuk "dva do jednoho", který opticky protahuje délku motocyklu téměř donekonečna. Iluzi napomáhá i úctyhodná délka, rozvor kol činí 1678 milimetrů. Takovýmto parametrům může v současné nabídce konkurovat pouze Honda Gold Wing a Harley-Davidson Dyna Wide Glide.
Shadow Aero se prodává za 379 tisíc korun, což odpovídá středně vybavené Škodě Octavia. Největší devízou Aera je právě téměř čistý americký styl třicátých let: přední kolo vysunuté před světlo, řídítka do jakési položené vlaštovky, jednoduchý tachometr na světlometu. Všemu vévodí odkrytý chromovaný motor se dvěma válci do V. Zadní kolo kryje masivní blatník, který nese sedlo pro spolujezdce.
Shadow Aero není impozantní jen vzhledem, ale i výkonem motoru. Stroj mu dokáže zaručit nejvyšší rychlost přes 150 kilometrů v hodině při spotřebě do zhruba šesti litrů benzinu na sto kilometrů jízdy. Jeho zvuk ovšem fajnšmekrům nemůže nahradit typický chopperovský bublák - jeho tóniny leží spíše blíže běžnému motoru.
Navzdory téměř obrovité hmotnosti 295 kilogramů (o dvacet kilogramů vyšší než u Aera) nemá motorka díky maximálnímu výkonu osmatřiceti kilowattů problémy s rozjezdy ani v prudkých kopcích.
K pozitivům motocyklu patří především jeho dobrá ovladatelnost a stabilita. Má totiž nízko těžiště, takže řidiči umožňuje ladně klopit zatáčky, při jízdě překvapí pocit neuvěřitelné lehkosti. Ten však opadne v případě, když jezdec musí motorku tlačit nebo s ní couvat. Téměř tři sta kilogramů váhy se rázem stane sisyfovským břemenem. To je největší nevýhoda stroje, která z okruhu potenciálních zájemců vylučuje střízlíky.
Pokud si ovšem člověk dokáže s motorkou při startu poradit, může počítat se spolehlivým výrobkem - však si také za něj zaplatil nekřesťanské peníze. Sympatická je spotřeba při pomalejší jízdě - vejde se do pěti až šesti litrů. Dobře je na tom na rozdíl od některých chopperů spolujezdec, ke kterému se Aero chová velmi shovívavě - může počítat s pohodlným sedadlem, které je určeno i pro dlouhé cestování. K malým nevýhodám stroje patří snad jen široká rukojeť plynu, která může způsobit menší křeče v ruce. Je ovšem pravdou, že tyto rukojeti patří k dobrému bontonu cruiserů, takže stylu je učiněno zadost.

Hodnocení
AUTO MOTO
MOTOR
Výkon 7
Pružnost 8
Vibrace 6
Startování 7
PODVOZEK
Jízdní pohodlí jezdce 8
Jízdní pohodlí spolujezdce 7
Jízdní vlastnosti 7
Brzdy př./zad. 9/7
Tlačení a couvání 2
Poznámka:
Motocykl byl hodnocen
v kontextu k jeho nejbližším
konkurentům v dané třídě.
Hodnocení je od 1 (zcela ne-
vyhovující) do 10 (špičkový).

Honda VT 1100 C 3 Shadow Aero

Honda VT 1100
Zdvihový objem (ccm) 1099
Max. rychlost (km/hod) 155
Spotřeba (l/100km) 6,3
Výkon motoru (kW/k) 38/52
Výška sedla (cm) 72,5
Hmotnost (kg) 295
Cena (Kč) 379 000

Tvary jedenáctistovky Shadow se nesou v duchu amerických cruiserů

+ Pohodlné sedlo jezdce

- Široké rukojeti řídítek