Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Honda XLR 125 - svižné enduro do středního terénu

  6:54
- Začínající motokrosoví jezdci potřebují lehký stroj s relativně výkonným motorem. Padesátka je však slabá, vysoké kubatury zase jen pro zkušenější jezdce. Podmínky dobře splňuje stopětadvacítka - v otáčkách svižná, dobře ovladatelná, s rychlostí přes sto kilometrů v hodině. Maximální výkon jí přitom umožňuje i jízdu v terénu. Proto mají stopětadvacítky silné zastoupení v motokrosu.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Honda můžete koupit
na www.automodul.cz

Jednou z motorek tohoto druhu na tuzemském trhu je Honda XLR 125, která se prodává za 149 tisíc korun. Jde o enduro, tedy krosový stroj upravený také pro jízdu na silnici. Vysoko zdvižené blatníky, hrazdička na řídítkách a hrubý vzorek pneumatik vzbuzují zdání tvrdě sportovního stroje, ve skutečnosti je jízdě po silnici učiněna řada ústupků. Vzorek není tak drsný jako tvrdý krosový drapák, motocykl má navíc samozřejmě světla a blinkry.
Motor si však se závodním strojem v ničem nezadá. Čtyřdobý jednoválec o maximálním výkonu 8,4 kilowattu umožňuje jízdu o něco rychlejší než sto kilometrů v hodině. Ve vysokých otáčkách je přitom dostatečně pružný na to, aby rychle vytáhl motorku i do prudkého svahu. Horší je to v nízkých otáčkách, to je však pochopitelnou slabinou všech stopětadvacítek. Spotřebu XLR 125 výrobce neudává, v silničním testu MF DNES se vešla do čtyř litrů na sto kilometrů jízdy.
Co se týče jízdních vlastností XLR 125, překvapením je dobré pérování obou vidlic. Ve středním terénu nelze při jízdě poznat v podstatě žádný rozdíl od velkého dospělého stroje. V těžkém terénu šly ovšem při redakčním testování tlumiče na doraz.
Dalším kladem jsou sklopné páčky nožní brzdy a řadicí páky. Ty se při pádu nezlomí ani neutrhnou, ale jednoduše zaklopí a neohrozí řidičovu nohu. Smíšené pocity ovšem převládaly při testování brzd. Přední kotoučová brzda je ostrá a má vysokou účinnost, to však zdaleka neplatí o zadním bubnu.
Celkový dojem z XLR 125 je následující - vhodný stroj do středního terénu, dobrý i na silnici. Řidiči i spolujezdci dokáže poskytnout dostatek pohodlí, aby vydrželi ujet i delší trasu. Malým zklamáním je zadní brzda a také relativně vysoká cena.

Testovaný motocykl Honda XLR 125

Model

Honda XLR 125

Zdvihový objem (cm3)

124

Typ motoru

čtyřdobý

Výkon (kW/k)

8,4/11

Max. rychlost (km/h)

115

Objem nádrže (l)

9

Spotřeba (l/100 km)

3,9

Hmotnost (kg)

126

Cena (Kč)

149000
Poznámka: * výrobce neudává

Hodnocení AUTO MOTO

MOTOR A PŘEVODOVKA

Výkon 7
Pružnost 6
Vibrace 5
Startování 8

PODVOZEK

Jízdní pohodlí jezdce 6
Jízdní pohodlí spolujezdce 5
Jízdní vlastnosti 8
Ovladatelnost 9
Brzda přední/zadní 8/3
Poznámka: Motocykl byl hodnocen v kontextu k jeho nejbližším konkurentům v dané třídě. Hodnocení je od 1 (zcela nevyhovující) do 10 (špičkový)

Vysoko zdvižené blatníky, hrazdička na řidítkách a hrubý vzorek pneumatik vzbuzují zdání tvrdě sportovního stroje.

Jako správná krosová motorka má Honda XLR 125 jen spartánský kontrolní panel.

Autor:
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...