Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda XLR 125 - svižné enduro do středního terénu

  6:54aktualizováno  6:54
- Začínající motokrosoví jezdci potřebují lehký stroj s relativně výkonným motorem. Padesátka je však slabá, vysoké kubatury zase jen pro zkušenější jezdce. Podmínky dobře splňuje stopětadvacítka - v otáčkách svižná, dobře ovladatelná, s rychlostí přes sto kilometrů v hodině. Maximální výkon jí přitom umožňuje i jízdu v terénu. Proto mají stopětadvacítky silné zastoupení v motokrosu.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Honda můžete koupit
na www.automodul.cz

Jednou z motorek tohoto druhu na tuzemském trhu je Honda XLR 125, která se prodává za 149 tisíc korun. Jde o enduro, tedy krosový stroj upravený také pro jízdu na silnici. Vysoko zdvižené blatníky, hrazdička na řídítkách a hrubý vzorek pneumatik vzbuzují zdání tvrdě sportovního stroje, ve skutečnosti je jízdě po silnici učiněna řada ústupků. Vzorek není tak drsný jako tvrdý krosový drapák, motocykl má navíc samozřejmě světla a blinkry.
Motor si však se závodním strojem v ničem nezadá. Čtyřdobý jednoválec o maximálním výkonu 8,4 kilowattu umožňuje jízdu o něco rychlejší než sto kilometrů v hodině. Ve vysokých otáčkách je přitom dostatečně pružný na to, aby rychle vytáhl motorku i do prudkého svahu. Horší je to v nízkých otáčkách, to je však pochopitelnou slabinou všech stopětadvacítek. Spotřebu XLR 125 výrobce neudává, v silničním testu MF DNES se vešla do čtyř litrů na sto kilometrů jízdy.
Co se týče jízdních vlastností XLR 125, překvapením je dobré pérování obou vidlic. Ve středním terénu nelze při jízdě poznat v podstatě žádný rozdíl od velkého dospělého stroje. V těžkém terénu šly ovšem při redakčním testování tlumiče na doraz.
Dalším kladem jsou sklopné páčky nožní brzdy a řadicí páky. Ty se při pádu nezlomí ani neutrhnou, ale jednoduše zaklopí a neohrozí řidičovu nohu. Smíšené pocity ovšem převládaly při testování brzd. Přední kotoučová brzda je ostrá a má vysokou účinnost, to však zdaleka neplatí o zadním bubnu.
Celkový dojem z XLR 125 je následující - vhodný stroj do středního terénu, dobrý i na silnici. Řidiči i spolujezdci dokáže poskytnout dostatek pohodlí, aby vydrželi ujet i delší trasu. Malým zklamáním je zadní brzda a také relativně vysoká cena.

Testovaný motocykl Honda XLR 125

Model

Honda XLR 125

Zdvihový objem (cm3)

124

Typ motoru

čtyřdobý

Výkon (kW/k)

8,4/11

Max. rychlost (km/h)

115

Objem nádrže (l)

9

Spotřeba (l/100 km)

3,9

Hmotnost (kg)

126

Cena (Kč)

149000
Poznámka: * výrobce neudává

Hodnocení AUTO MOTO

MOTOR A PŘEVODOVKA

Výkon 7
Pružnost 6
Vibrace 5
Startování 8

PODVOZEK

Jízdní pohodlí jezdce 6
Jízdní pohodlí spolujezdce 5
Jízdní vlastnosti 8
Ovladatelnost 9
Brzda přední/zadní 8/3
Poznámka: Motocykl byl hodnocen v kontextu k jeho nejbližším konkurentům v dané třídě. Hodnocení je od 1 (zcela nevyhovující) do 10 (špičkový)

Vysoko zdvižené blatníky, hrazdička na řidítkách a hrubý vzorek pneumatik vzbuzují zdání tvrdě sportovního stroje.

Jako správná krosová motorka má Honda XLR 125 jen spartánský kontrolní panel.

Autor:




Nejčtenější

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.