Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda XR 600 R: spolehlivé enduro nové staré motocykly

  13:30aktualizováno  13:30
- K nejžádanějším a nejsilnějším mezi čtyřdobými endury patří Honda XR 600 R, která je ve výrobě už od roku 1985. Letos se sice i v tuzemsku měl objevit nový model 650 R, který nakonec bude k mání až v příštím roce, leč náhlou ztrátu zájmu o osvědčené a v desetitisících kusů prodávané motocykly nelze očekávat.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Honda můžete koupit
na www.automodul.cz

Odborníci víc doporučují Hondu XR 600 R od druhé generace, tedy od ročníku výroby 1988. Ta se od původní verze liší hlavně lepšími brzdami, vyšším výkonem a nižší váhou. Lze ji koupit v cenách od 60 tisíc korun právě v ročníku 1988 do zhruba 90 tisíc v případě strojů tři čtyři roky starých. Nový motocykl naposledy v tuzemsku stál 195 tisíc korun. Na zdejším trhu jetých motorek těžce převažují Hondy XR 600 R dovezené jako starší ze západní Evropy a zvláště z Německa nad výrobky nově koupenými u místních dealerů. A jestliže se při zájmu o ojetinu obecně radí preferovat stroj ze zdejších zdrojů, drží v případě Hondy XR 600 R importy pádné výhody. Zatímco motocykly prodané u domácích obchodníků mají sportovní technické průkazy,jsou zmíněná endura z dovozu vybavena nejen všemi náležitostmi pro běžný silniční provoz, ale hlavně klasickými technickými průkazy, které umožňují mnohem svobodnější využití motorky v každých podmínkách. Za to jsou kupci ochotni mnohdy riskovat veškerá rizika motorových vozidel dovezených coby starší ze západní Evropy, tedy těžké havárie i nejistou minulost. Pražský obchodník s jetými motorkami V áclav Piroutek konstatuje, že u Hondy XR 600 R není rozhodující ani tak stáří a vzhled motorky jako kvalita a stav motoru. Jeho případná repase, která bývá žádoucí po třiceti tisících až čtyřiceti tisících kilometrech, je totiž poměrně nákladná - stojí od 15 tisíc do 40 tisíc korun. »Ostatní lze obvykle poměrně snadno opravit a šikovnější kutil si s lecčím poradí sám,« tvrdí V áclav Piroutek. K posouzení stavu motoru je lepší pozvat odborníka, který zjistí, zda není zásadně poškozený rám, což rovněž patří k rizikům starších endur. K výhodám Hondy XR 600 R patří kromě již zmíněných také solidní výkony. Hmotností se stroj řadí do průměru. Za slabší místa lze považovat poněkud starší koncepci rámu a komplikovanější starty ve studeném počasí. Přitom motocykl nemá startér a páku každý hned tak nezvládá.

Technické údaje

Motor čtyřdobý jednoválec
Objem 591 cm 3
Výkon 33 kW při 6500 ot/min
Chlazení vzduchem
Max. rychlost 130 km/hod
Převodovka 5 rychlostí
Průměrná spotřeba 6 l/100 km
Nádrž 10 l
Výška sedadla 95,5 cm
Hmotnost 128 kg

PLUS
- nenáročný provoz
- trvanlivost a mimořádná spolehlivost
- solidní výkony a jízdní vlastnosti

MINUS
- stárnousí koncepce rámu
- komplikovanější starty v chladném počasí
- riziko neznámého původu

Autor:


Témata: Honda, jízdné


Nejčtenější

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot 301
Levný sedan od Peugeotu prokoukl, má lepší design i výbavu

Vedle stěžejních modelů, které lákají na moderní technologie a progresivní design, Peugeot nabízí také jednoduchou 301. Ta právě vyráží na české silnice v...  celý článek

Citroën C5
S Citroënem C5 a jeho zázračným podvozkem je amen

V nynější automobilové produkci asi nebylo auto s charismatičtějšími jízdními vlastnostmi. Někomu mořská nemoc z plavby na palubě C5 nemusela vyhovovat, ale že...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.