Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vedra se mohou podílet až na pětině dopravních nehod

  10:40aktualizováno  10:40
Současná vedra jsou podle dopravních odborníků v tyto dny zprostředkovaně viníkem až dvaceti procent nehod. Únava na řidiče doléhá hlavně mezi druhou a čtvrtou v noci a odpoledne.

Hráč amerického fotbalu Tyrann Mathieu se „vaří“ v autě postaveném na přímém slunci. Teplota uvnitř dosáhla téměř 45 stupňů Celsia. | foto: PETA

Ústřední automotoklub (ÚAMK) přidal několik doporučení, která by motoristům měla pomoci horka lépe zvládnout. Před jízdou by se měli dostatečně napít minerálky, slabého čaje, nebo iontového nápoje a vychlazené tekutiny by si měli vzít také s sebou do vozu.

„Pokud cestujete s malými dětmi, dělejte časté přestávky. Nenechávejte děti v zaparkovaném vozidle,“ radí mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka.

Horké počasí má totiž zásadní vliv na únavu řidiče. Právě ta je podle některých odborníků příčinou až 10 % nehod na silnicích a až 20 % na dálnicích.

„Samozřejmě, že jsou známy i hodiny, které jsou považovány za ty nejriskantnější, tedy kdy únava doléhá na řidiče nejvíce,“ uvádí Vomáčka. „Hovoříme jak o nočních hodinách v rozmezí dvou až čtyř hodin ráno, tak ve stejné době, tedy od 14 do 16 hodin odpoledne. V velmi horkém létě, jako je letos i v Čechách, se k tomu přidává ještě pozdně odpolední chvíle asi v rozmezí 17 až 19 hodin, kdy je po celodenním žáru vše doslova rozpáleno.“

Teplota ve vozidle v oblasti palubní desky, kam dopadají sluneční paprsky, může dosahovat 60 i více stupňů Celsia.

Nizozemští specialisté podle automotoklubu zjistili, že nejnebezpečnější je únava pro profesionální řidiče, kteří jezdí na dlouhých trasách, pro ty, kdo v běžném životě pracují na směny, pro lidi trpící poruchami spánku a pro mladé řidiče do 25 let.





Nejčtenější

Míša Sacherová se driftu věnuje od roku 2011 a je první Česka, která...
Česká královna driftu má obrovskou spotřebu gum. Chlapi na ni žárlí

V jejím věku holky maximálně spálí bábovku. Drobná Míša Sacherová ale o víkendech nasazuje helmu a nechá na závodech řvát pět set koní svého bestiálního...  celý článek

Fidel Castro na snímku z roku 1976
Fidel byl gentleman. Slavného závodníka unesli jako reklamu na revoluci

V únoru 1958 se Juan Manuel Fangio chystal v Havaně na obhajobu vítězství v automobilové Velké ceně Kuby. Jenže kvůli Fidelu Castrovi, který tehdy ještě...  celý článek

Příklady individualizace vozů Rolls-Royce v rámci programu Bespoke.
Čína více zdaní nejluxusnější auta. Nechce, aby se bohatí předváděli

Čína zavádí mimořádnou desetiprocentní daň na luxusní vozy značek Ferrari, Bentley, Aston Martin nebo Rolls-Royce. Tamní úřady tím chtějí usměrnit nejbohatší...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.