Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vedra se mohou podílet až na pětině dopravních nehod

  10:40aktualizováno  10:40
Současná vedra jsou podle dopravních odborníků v tyto dny zprostředkovaně viníkem až dvaceti procent nehod. Únava na řidiče doléhá hlavně mezi druhou a čtvrtou v noci a odpoledne.

Hráč amerického fotbalu Tyrann Mathieu se „vaří“ v autě postaveném na přímém slunci. Teplota uvnitř dosáhla téměř 45 stupňů Celsia. | foto: PETA

Ústřední automotoklub (ÚAMK) přidal několik doporučení, která by motoristům měla pomoci horka lépe zvládnout. Před jízdou by se měli dostatečně napít minerálky, slabého čaje, nebo iontového nápoje a vychlazené tekutiny by si měli vzít také s sebou do vozu.

„Pokud cestujete s malými dětmi, dělejte časté přestávky. Nenechávejte děti v zaparkovaném vozidle,“ radí mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka.

Horké počasí má totiž zásadní vliv na únavu řidiče. Právě ta je podle některých odborníků příčinou až 10 % nehod na silnicích a až 20 % na dálnicích.

„Samozřejmě, že jsou známy i hodiny, které jsou považovány za ty nejriskantnější, tedy kdy únava doléhá na řidiče nejvíce,“ uvádí Vomáčka. „Hovoříme jak o nočních hodinách v rozmezí dvou až čtyř hodin ráno, tak ve stejné době, tedy od 14 do 16 hodin odpoledne. V velmi horkém létě, jako je letos i v Čechách, se k tomu přidává ještě pozdně odpolední chvíle asi v rozmezí 17 až 19 hodin, kdy je po celodenním žáru vše doslova rozpáleno.“

Teplota ve vozidle v oblasti palubní desky, kam dopadají sluneční paprsky, může dosahovat 60 i více stupňů Celsia.

Nizozemští specialisté podle automotoklubu zjistili, že nejnebezpečnější je únava pro profesionální řidiče, kteří jezdí na dlouhých trasách, pro ty, kdo v běžném životě pracují na směny, pro lidi trpící poruchami spánku a pro mladé řidiče do 25 let.





Nejčtenější

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Další z rubriky

Unikátní vozítko PodRide
Auto, nebo kolo? Šlapací elektromobil je obojí

Má čtyři kola a elektromotor, ale šlape se na něm. Vozítko PodRide se pohybuje někde mezi autem a kolem. Vynalezl jej Švéd Mikael Kjellman a do světa by jej...  celý článek

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.