Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Horváth: Hlasitá hudba v autě mě vyvádí z koncentrace

aktualizováno 
Větší nároky na prostor donutily vítěze soutěže Česko hledá SuperStar Vlastu Horvátha k výměně vozu. Forda Fiestu proto nahradil Citroën Xsara Picasso.

Vlasta Hotváth | foto: Lukáš ProcházkaMF DNES

Vlasta Horváth přiznává, že vítězství v pěvecké soutěži mu změnilo život i jako řidiči.

"Od skončení SuperStar trávím v autě každý den spoustu času. Předtím jsem měl Forda Fiestu, což mi stačilo. Jak jsem ale začal jezdit víc, zjistil jsem, že potřebuju bezpečnější a hlavně větší auto. Vozím kytaru a dlouhé varhany, takže si asi dokážete představit, jak jsem to do fiesty skládal,“ říká.

Citroën Picasso byl jasnou volbou, nebo jste uvažoval i o něčem jiném?
Vůbec mi nešlo o značku. Na prvním místě byla prostornost a funkčnost. Ale samozřejmě se mi musel i líbit.

Kupoval jste ho nové?
Řeknu to popravdě. Samozřejmě šlo i o finance, takže jsem kupoval ojetinu. Hodně jsem přemýšlel o Fordu Focus Kombi, ale to by znamenalo investovat do nového auta. A ty peníze se mi v tom nakonec nechtělo utopit.

Kolik vám přijde rozumné dát za auto?
Nové auto za 400 tisíc bych si na splátky pořídit mohl. Ale tři roky starého citroëna jsem pořídil levněji. Zaplatil jsem ho hotově. Nebyla to tak velká rána a dál už žádné splátky řešit nemusím. Nové auto, které rychle ztrácí na ceně, je pro mě zbytečný luxus.

Kolik měl citroën najeto?
Asi padesát tisíc kilometrů.

Vybíral jste ho sám?
Kupoval jsem prostřednictvím jednoho kamaráda. Věděl jsem, po kom to auto je, v jakém je stavu, že má servisní knížku... Žádný náhodný nákup. Sám bych se do toho ani nepustil.

V čem jste začínal řídit?
První byla Škoda 120, kterou jsem si v osmnácti kupoval vlastně naslepo za dvacet tisíc. Taky to dopadlo tak, že se za dva dny projevil problém s převodovkou. Prodal jsem ji za rok a dostal za ni o patnáct tisíc míň, než jsem zaplatil. Potom jsem měl felicii. S tou byly jen problémy. Škodovku vystřídal Ford Fiesta, kterého teď má manželka a já jezdím v citroënu.

Máte v autě benzinový, nebo naftový motor?
V picassu mám benzinový motor o objemu 1,6 litru, ale je to asi můj poslední benziňák. Všichni mi radí, abych si kvůli spotřebě koupil auto s dieselovým motorem.

A co výbava? Upřednostňujete něco?
Citroën má všechno, co jsem si přál. To znamená elektricky ovládaná okna, klimatizaci a dálkové centrální zamykání. Pro bezpečnost pak třeba airbagy. Nezakládám si na navigaci a možná paradoxně ani na nadupané audiosoupravě. Když řídím auto, nejsem schopný poslouchat hudbu nahlas. Vyvádí mě to z koncentrace.

Jak dlouho chcete s citroënem jezdit?
Na autech nechci prodělávat. Proto je budu měnit častěji. Citroëna mám pět měsíců a chtěl bych si ho nechat ještě tak rok. Víc ne. Jak v autě jezdíte denně, všechno se hrozně opotřebovává.

A co si koupíte po tom roce?
Doufám, že už to bude Ford Focus Kombi. S fiestou jsem byl spokojen, tak bych se rád k fordu zase vrátil.

Začala motorkářská sezona. Co vy a motorky?
K těm jsem nikdy neměl vztah. Přesto jsem si kdysi koupil pionýra, ale bavilo mě to tak týden. Vyměnil jsem ho za kolo, na kterém občas jezdím i dnes.

Jezdíte na kole také na silnicích?
Hrozně nerad. Jen když už to jinak nejde. Protože to znám i z téhle strany, v autě objíždím cyklisty hodně velkým obloukem.

Máte nějaký vysněný vůz?
Pokud bych neřešil peníze, šel bych po limuzíně ve stylu mercedesu. Netoužím po sporťáku. Jednou jsem se svezl v Nissanu 350Z a to mi stačilo. Jezdili jsme ve smyku, kouřilo se od gum... Jenže ve mně se všechno chvělo. Chci prostorné, pohodlné a zároveň svižné auto.

Takže by vám vyhovovala automatická převodovka?
No, to bych bral hned. Když jsem se ženil, řídil jsem Nissana Murano, který automat měl. Zprvu jsem si těžce zvykal, ale po chvíli jsem si to užíval.

Co říkáte na bodový systém, který brzy začne platit?
Z toho mám trochu strach. Ale bezpečnost by to zvýšit mohlo. Jakmile ztratíte pár bodů, budete se víc hlídat. Hodně tím budou trpět řidiči z povolání. Často nemají na výběr a zkrátka musí třeba zastavit v zákazu stání. Pro ty to bude drsné. Znám to z vlastní zkušenosti. Nějaký čas jsem pracovně řídil dodávku.

Citroën Xsara Picasso Vlasty Horvátha

Objem motoru

1 587 cm3

Výkon

80/110 kW/koní

Maximální rychlost

180 km/h

Zrychlení 0-100 km/h

11,4 s

Základní cena

535 900 Kč





Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.