Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Světová premiéra: český hot rod Škoda

Exkluzivně aktualizováno 
„Už se definitivně zbláznil,“ to byla první reakce většiny z těch, kterým Petr ukázal výsledek své roční práce. Škodu 1202 přestavěl na hot rod, hrál si hodiny a hodiny s detaily. Nakonec má stroj, se kterým sice na silnici nemůže, ale budí pořádné pozdvižení.

„Krabice na baterii je z domácí vinotéky, panel s přepínači z kávovaru, tlakoměr oleje taky, znak na chladiči z atomového reaktoru, budík na druhé straně z domácího kotle a brašna na zádi z choppera,“ vypočítává.

Stres v práci si Petr vybíjí dlouhými hodinami v garáži. Aut postavil a zrenovoval už nepočítaně, ale hot rod postavený na základech stařičké škodovky je jeho majstrštyk.

Hot rod Škoda

„Sám jsem zvědavý, co na něj řeknou škodovkáři. Byl jsem s ním zatím jen na jednom tuningovém srazu,“ přiznává, že sám má trochu ostych vyrazit na sraz škodovek. „Původní auto bylo sice na vyhození, ale tohle na ně bude moc,“ chechtá se majitel.

Hot rod

Hot Rod vznikl ve Spojených státech v 50. letech 20. století. Vysloužilí vojáci si začali upravovat stará auta z 30. a 40. let. Objemné motory upravovali, aby jim zvedli výkon, přidali velká kola a soutěžili ve sprintech na rovné trati.

Vrak za pět tisíc

„Chtěl jsem Škodu 1202 pick-up, to je dost raritní kousek. Z auta v inzerátu se vyklubala sanitka s uříznutou střechou v bídném stavu. Ale nakonec jsem ji koupil.“ Když zjistil, jak moc je sežraná rzí, vymýšlel, co s ní udělá. „Když lidi viděli výsledek, říkali mi, že raději nechtějí vědět, co se mi honí hlavou,“ líčí pobaveně stále dobře naložený stavitel bláznivého českého hot-rodu.

Zbídačenou sanitku s uříznutou střechou a přelakovanou na zeleno koupil za pět tisíc. Tipuje, že celkem ho to stálo do sta tisíc. Hodiny nepočítá, unikátní český hot-rod stavěl rok.

Hot rod Škoda

Z původního užitkového kombíku zbyly jen základní páteřový rám, čelo kabiny a motor. Ale ani ten není úplně původní. „Je to raritní kus, stál mě osmnáct tisíc,“ popisuje. Původní dvanáctistovkový čtyřválec přestavěl na jedna-šestku známou z dvanáctsettrojky. Má z ní hlavu motoru, klikovou hřídel a další komponenty. „Jaký je výkon, nevím, ale jede to strašně,“ popisuje. Na tachometr a další zbytečnosti nebylo v „saních“, jak svému výtvoru Petr říká, místo. Na kost odstrojený stroj váží pár set kilogramů, vždyť má také jen to nejnutnější.

Fotogalerie

Učebnice automechaniky

„Pustil, jsem se do toho kvůli té mechanice,“ přiznává Petr. Nejvíc unesený je ze soustavy táhel vedoucí od plynového pedálu ke karburátoru, tak je nechal hezky na očích. Toto auto je totiž hlavně skvělá učebnice toho, jak auto funguje. Všechno je odhalené, rovnou vidíte, kudy teče benzin, jak se točí kloub kardanu a jak vše funguje.

Původní příšerně orezlé šasi nechal opískovat. „Nádrž stylově zašpuntovanou korkem vyrobil a vyleštil kamarád. Kupoval jsem ale třeba brzdy.“ Vepředu nechal původní „stejšnové“ (tak se Škodě 1202 také říká) bubnové, jak se na správný steampunkový stroj sluší. Sedačky jsou z Fordu Granada, chlupatina čalounící kabinu z výprodeje z Ikey a celá kabina je plechová, žádný laminát. K tomu spousta vtipných detailů a hodiny a dny práce. Obrovskou práci dala kola. Ráfky různě převařoval a upravoval, aby pasovaly na náboj škodovky. Hodiny vyráběl ohrádku pro ložnou plochu.

Hot rod Škoda
Hot rod Škoda

Hot-rod

Ještě laboruje s dobíjením. Takže zatím jezdí od jedné nabité autobaterky k další dobité. Ale to není na škodu. Čtrvrtmíli, na kterou závodí opravdové hot rody, ujede, až se točí hlava. Stodesetikoňovému namachrovanému modernímu peugeotu ujel jako nic.

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

„Kam s ním jezdím? Nikam. Je to prostě věc pro radost,“ říká usměvavý chlapík. Na silnici by ho sebrala první policejní hlídka. Už proto, že v první zatáčce vytrousí spolujezdce, který se nemůže držet volantu. Pásy samozřejmě chybí. 

Je to nádherná hračka, která by místo sochy parádně vyzdobila obývák autofila. Ale není jisté, jestli Petra přesvědčíte k prodeji. Spíš ne.

Říkali jí stejšna

Vozila lidi do nemocnice, vozila lidi na hřbitov, vozila příslušníky ve službě, vozila pytle s cementem, vozila pytle s brambory, zkrátka vozila všechno, co uvezla.

Škoda 1202

Prodávala se ve Velké Británii, montovali je i v Turecku. Celkem jich vzniklo kolem 60 tisíc.

Životopis Škody 1202 čtěte zde



Témata: Škoda


Nejčtenější

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.