Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hra na pouštního velblouda končí: Honda Transalp v novém

aktualizováno 
Co nového budou sedlat motorkáři v příští sezoně, bylo k vidění na motosalonu v Paříži. Poslední díl zpravodajství z města na Seinou se zaměří na stroje do terénu, supermotardy a na závěr přijde špetka skútrů.

Yamaha T-max | foto: Yamaha

ENDURO & FUNBIKE
Po supersportech asi nejživější kategorie, zvláště kvůli stále populárnější skupině motardů. Novou Yamahu Ténéré jsme již představili samostatně, přesto byla k vidění řada jiných premiér.

Bezpochyby nejzásadnější novinkou Hondy je XL700V Transalp. Populární cestovní enduro se vyrábí už téměř 20 let. Nejvíce diskusí vyvolává přední kapota s kulatým světlem – ne každý staromilec ji zkousne, mně se jako bývalému (a spokojenému) majiteli transalpa velmi líbí.

Honda TransalpHonda TransalpHonda Transalp



Honda TransalpHonda TransalpHonda Transalp




Mezi někdy trochu usedlejším designem hondy pro všechny jde každopádně o odvážnější podobu. Další podstatné změny směřují ke skutečnému použití Transalpa, přední kolo nemá 21 palců, ale 19, palivová nádrž má zmenšen objem na 17,5 litru.

Jinými slovy, hra na pouštního velblouda je minulostí, většina majitelů totiž Transalpa používá na každodenní ježdění a dlouhé jízdy po zpevněných cestách. Potěšujícím zlepšením je nasazení motoru s objemem zvýšeným na 680 ccm, pocházejícího z cestovního modelu Deauville.

Výkon vidlicového dvouválce je 60 koní @ 7750, krouticí moment vzrostl na 60 Nm, pohotovostní hmotnost se mírně snížila na 214 kg. I u takto pohodové motorky Honda nasazuje své moderní technologie, vstřikování PGM-FI, volitelně ABS a duální brzdový systém.

Jednou z pozitivních věcí na motocyklech je fakt, že řada z nich je přímo odvozena ze závodních, ostrých strojů a zákazník se může poměrně lacino (na rozdíl třeba od aut) dostat ke špičkové technice.

Příkladem ze stáje Yamahy může být nové duo WR250R (enduro) a 250X (motard).

Yamaha WR250XYamaha WR250X




Stačí pohled do technických dat motoru: krátkozdvihová konfigurace (stejná jako u vítězů GP, strojů WRF a YZF), vysoká komprese, 4 ventily na válec, z toho sací z titanu, ostré vačky, keramika na stěnách pístu, zesílené písty, vstřikování, výkon zvyšující výfuková přívěra EXUP, šestistupňová převodovka, skorozávodní odpružení... Prostě dobrá koupě.

Na stánku rakouské KTM  se vyrojila kupa modelů, postavených kolem již existujícího motoru LC4 690 (ccm). Za prvé se tento motor dostal do jednoho z prvních sériově vyráběných motardů vůbec (nebo spíše funbiků), modelu Duke. Výsledkem je 66 koní a 148 kg, což už zní dobře, navíc zabalené v atraktivním a moderním hranatém KTM designu.

 Dále je tento motor k nalezení u příbuzné dvojice 690 SMC a 690 Enduro, které se odlišují především příslušným obutím a pérováním dle svého určení. A za třetí je tu opět motard - s označením 690 SMR, kde „R“ znamená Racing neboli opravdu ostré nářadí. Tady si vybere snad už každý…

Suzuki DR125SMSuzuki DR125SM




Samurajský výrobce Suzuki zase připravil něco pro mladé supermotardisty, kterým se tak stále zvětšuje výběr - do městské pranice lze nyní vyrazit i na DR125SM.

SKÚTRY
Některé skútry byly již představeny s předstihem, několika letošních premiér se dozajista dočkáme v jejich rodišti – Itálii. Takže jen tak zlehka se podívejme na:

Yamaha T-max 500 patří již několik let k největším rychlíkům (160 km/h) a také druhá generace jeho sportovní buňky dále rozvíjí. Ještě „rychlejší“ vzhled, minus 5 kg hmotnosti, Euro 3 – když to podáme v dnes moderní zkratce.

Yamaha Neo´s

Z nových skútrů Yamahy ještě zmiňme sympatický Neo`s 50, který dostal aktuálnější „look“ – toto slovo je použito záměrně, neboť jde o ideální skútr pro slečny a dámy. A s bezvadnou cenou, v ČR už je k dostání za cenu těsně pod 48 000 korun.

Suzuki tentokrát nechalo své proslulé Burgmany na pokoji, zato trend velkých a pohodlných ráfků přinesl hezkou novinku nazvanou Sixteen – rozměr kol vyčte z názvu snad i analfabet. 

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Honda CMX 500 REBEL
Rebel je hodný jako beránek. Ideál pro slečny i motorkářský potěr

Rebelem je obvykle nazýván jedinec, který si neláme hlavu se zákony a pravidla mu mnoho neříkají. Prostě někdo, kdo umí tak trochu zlobit. Je tohle ale...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Asi netřeba dalšího přesvědčování, že ani yamaha se v terénu neztratila.
Velký test: scramblery jsou dnešní hit do terénu i na frajeření

Který scrambler je nejlepší? Ten postavený v ateliéru, nebo ten koupený jako nový sériový model? Kromě otestování na běžných českých silnicích jsme naložili...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.