Hračka pro dospělé: micra se skleněnou střechou

  14:00
Nabízí všechny radosti i strasti, které znají kabrioletisté: maximální požitek i z té sebepomalejší jízdy, zájem publika, mušky mezi zuby, prach v očích, ale také menší tuhost karoserie a průvan v peněžence při jeho koupi. Jste-li čahouni, nejdřív si micru vyzkoušejte, není totiž jisté, že se do ní vůbec poskládáte.

ZEVNITŘ  |   MOTOR  |   JÍZDA  CENA

ZVENKU: ROZTOMILÝ TRPASLÍK
Na pohled - zvláště pokud má nataženou střechu - možná vypadá trochu nevyváženě. Je to ale kabriolet a pro to čechrání vlasů prsty větru mu to odpustíte.

Micří C+C je okaté, bude spíše favoritem holčičích garáží. Vypadá tak trochu jako dětská hračka a rozhodně mu přisoudíme jiné přívlastky než "agresivní" a "dynamický".

Jednoduché oblé tvary doplňují rafinované detaily. Je ale vidět, že kabriolet stavěli z klasické micry až dodatečně.

Nissan Micra C+C

Vyčuhující světla při parkování napoví, kde začíná předek. Kdyby miniaturní ccčko dostalo na boky alespoň ochranné lišty bylo by to praktické a narušilo by to boubelatost. Nejdiskutovanější partií je mohutná záď, která by na pohled potřebovala tak o 20 centimetrů zkrátit. Potřebuje ale do svých útrob schovat nařezané díly plechu a skla střechy.

Střecha je skoro celá prosklená, i když zrovna není počasí na její schování, má posádka pocit maximálního kontaktu s okolím.

Proměna na kabriolet probíhá plně automaticky, žádné páky ani táhla pro její odjištění, o všechno se postarají elektromotory. Skládá se docela rychle, zmáčknete čudlík na středovém tunelu a děvčata už se otáčejí.

Aerodynamici se činili, do micřího ccčka nefouká ani při vysokých rychlostech, ještě lepší by to bylo s clonou za hlavami posádky (tzv. windshotem), která by nepustila točící se vítr zpátky. Dá se přikoupit za 8600 korun. I bez ní si ale se spolujezdkyní bez problémů popovídate. Jde to i za rychlostí, za které vás čeští policisté obšťastní trestnými body, stačí mít jen vytažená okna.

Nissan Micra C+C

Když se na jízdu bez střechy necítíte nebo se sluníčko schovalo, můžete si aspoň stáhnout boční okna. Kromě oken bezrámových dveří se do boku schovají také zadní trojúhelníková okénka. Výhled ven neruší středový sloupek, který si díky microrozměrům konstruktéři mohli dovolit vynechat.

ZEVNITŘ: NIC PRO DLOUHÁNY
Dopředu se bez potíží vejde průměrně neurostlý Japonec, dozadu se už nevejde ani liliput. Je záhadou, proč u Nissanu trvali na víc než dvoumístné střechyprosté micře. Nakonec dostala homologaci pro 2+2 cestující. Na zadních sedadlech mohou prakticky cestovat jen malé děti, jak jim ale porostou nohy do délky, je na čase zvolit jiný dopravní prostředek. Dvoučlenné posádce poslouží tento prostor především pro uložení zavazadel.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Nissan můžete koupit na www.automodul.cz

Za volant se pohodlně složí řidič tak do 180 centimetrů výšky, kdokoliv vyšší si musí opěradlo sklonit a strefit se hlavou do prostoru, kde střechu ztenčuje prosklení.

Nissan Micra C+C

Přístrojová deska má netypickou architekturu, na středový tunel zapomeňte, ovládání autorádia a klimatizace vám připomene spíš kuchyňského robota.

O bočním vedení sedadel nemůže být řeč, jsou ale pohodlná a vyhřívaná. Trochu nelogické je zapínání vyhřívání sedadel jediným knoflíkem. Na případ, že by si chtěl pozadí hřát jen spolujezdec konstruktéři nepomysleli. Buď bude teplo oběma, nebo jen řidiči.

Ladící s interiérem, ale nepohodlné jsou opěrky hlavy. Aby nenutily řidiče být stále v předklonu, je třeba mít je co nejvýš.

Pochvalu zaslouží ovládání audiosoustavy z volantu. Je umístěno na levém rameni volantu, pravačkou tak můžete řadit, případně ovládat rádio přímo na přístrojovce.

Nissan Micra C+C

Interiér otevřené micry budil pozornost i barvou svého čalounění, které se ovšem rádo a hodně špiní.

Potěší hodně odkládacích prostor. Pravda, některé jsou díky tomu, že věci do nich uložené přímo vybízejí k vypadnutí, nepoužitelné. Ostatní to ale vynahradí. Schránka před koleny spolujezdce je obří, aby mohla dostat jedničku, musela by být uzamykatelná. Mnohem lepší je tak schovat věci pod sedák spolujezdce. Praktičnost přístupu do velkoobjemové schránky je diskutabilní (vyklápí se dopředu), ale chmatáci ji jen tak neobjeví.

Vcelku velký kufr pojme 457 litrů věcí, je velmi dobře přístupný.

Nissan Micra C+C

Když chcete stáhnout střechu, musíte ho ale rozdělit horizontálně napůl zvláštní roletkou - bez toho vám elektronika jet paprskům, větru, prachu a muškám vstříc nedovolí. Pak už je to s množstvím a velikostí přepravitelných zavazadel a přístupem k nim horší, vejde se jich tam 255 litrů

MOTOR: ČIPERA
Naši micru poháněl silnější z motorů, který do Micry C+C u Nissanu montují. Benzinová 110koňová jedna-šestka je hezky čiperná a pro rozhýbání dvanácti centů má dost sil.

Při prvním seznamování je třeba dávat pozor na citlivý plyn. Motor má hezký zvuk, nad nějakých 140 je to už trochu otravné, ale zní sportovně a řízně.

Nissan Micra C+C

Pro mikroauto formátu micry je 81kilowattový agregát akorát. Není žravý a nabízí dost výkonu k bezpečnému předjíždění. Naše spotřeba oscilovala kolem 7,5 litrů benzinu na 100 kilometrů výletů za sluncem.

JÍZDA: OBRATNÁ MINIATURA
Disciplína tuhosti, ve které se pozná jak dobře je kabriolet postavený, není silnou stránkou micry.

Malý otevřený nissan je přímo učebnicovým příkladem termínu "kroutící se kabriolet". Jízda po zanedbané silnici z dlažebních kostek plné vln znamená, že se bude vlnit i micra.

Pokud nemáte smysly tak vycvičené, poznáte to i podle toho, jak o sebe vržou boční okna, když jsou vytažená.

Díky kapesním rozměrům je obratný. Malá torzní tuhost mu nepřidá. Když začnete řezat zatáčky, za chvíli ho to omrzí a zadní náprava tvořená vlečnými rameny uvede rychle do pohotovosti stabilizační systém (ESP, příplatek 21 tisíc). V dlouhých a táhlých obloucích se drží vcelku statečně.

Nissan Micra C+C

Micra je nezáludná, na limitu, štěrku nebo vodě nedotáčivá a příjemná na ovládání. Když po ní nebudete vyžadovat sportovní výkony, dokáže být i zábavná.

Má dobře nastaven posilovač řízení. Je hezky tuhý, takže šofér nemá pocit přeposilovanosti. Řazení je přesné, líbí se krátké dráhy. Chybí ale dálniční šestka, která by vytočený motor uklidnila a šetřila by palivo.

ZÁVĚR: DRAHÁ HRAČKA
S cécéčkem se dá jezdit celý rok a právě proto mu ledacos odpustíte. Skalní kabrioleťáci s plátnem místo střechy možná nad vámi budou ohrnovat nos, alespoň ale ušetříte za garáž. A můžete s klidem tvrdit, že ta vaše střecha je skleněná.

Obyčejná micra není levné zboží, složitý mechanismus schovávající střechu do kufru a výztuhy (oproti obyčejné verzi přibralo c+c přibližně metrák) ji katapultovaly v případě kupé-kabria do astronomických výšin.

Nissan Micra C+C

Za víc než 600 tisíc, na které vyšel testovaný exemplář, se dá pořídit kabriolet, ve kterém čtyři lidi alespoň na krátkou vzdálenost opravdu odvezete, na rozdíl od micry. 

Okatý nissánek je tak hlavně drahou hračkou, která zaujme nekonvenčním vzhledem. Je alternativou pro ty, kteří chtějí mít neotřelé auto a praktičnost (alespoň minimální) uzavírá jejich žebříček požadavků na auto.

Otevřený micro-nissan vyjde minimálně na 509 tisíc (motor 1,4 - 88 koní). Za silnější 1,6 se připlácí 55 tisíc. Naftu nissaní kabriobatole nerado.





Nissan Micra C+C v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 3806 x 1668 x 1441 x 2432
objem kufru/nádrže (l) 255-457/46
MOTOR zážehový čtyřválec 16 V
objem (ccm) 1598
max. výkon (kW/k) 81/110
max. krouticí moment (Nm) 153
max. rychlost (km/h) 190
zrychlení 0-100 km/h (s) 10,6
spotřeba město/mimo město/kombinovaná (l) 8,7/5,6/6,7
pneumatiky

185/50 R16

cena (Kč) 604 000

Pozn: údaje uváděné automobilkou

  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...