Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hrajte o auto, stojí za to - SEAT Ibiza v testu

aktualizováno 
Novou ibizu můžete vyhrát k Vánocům, stačí se zúčastnit soutěže na iDNES.cz. Malý seat zdobí jízdní vlastnosti a pohledný design.

Ibiza je Španělka se vším všudy: Má plné pevné tvary a uhrančivě přimhouřené oči. Její šaty má na svědomí Luc Donckerwolke - designér, který maloval třeba lamborghini. Boubelaté tvary zabalili designéři pod jeho vedením do pohledných dynamických tvarů.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Seat Ibiza můžete koupit na www.automodul.cz

Na boku zaujme diváka linka klesající do ztracena, praktičtěji smýšlející řidiče spíš to, že ibiza postrádá na bocích ochranné lišty. Z parkovišť a od u supermarketu si tedy bude odvážet šrámy od dveří méně ohleduplných aut. Hodí se velká a hezky tvarovaná zpětná zrcátka.

Seat Ibiza

Kromě pětidveřové verze je SEAT Ibiza ještě k mání ve sportovněji tvarované verzi SC, která má o pár dveří míň. Na příští rok se chystá fešácký kombík, který ponese pravděpodobně označení Ibiza ST. Prohlédněte si koncept SEATu Ibiza kombi - ZDE

Nejprodávanější model španělské automobilky se chlubí skvělými výsledky z crashtestů EuroNCAP: Má pět hvězdiček za ochranu cestujících, čtyři za ochranu dětí v doporučené autosedačce a tři za ochranu chodců v případě střetu.

Malá-dospělá

Nastoupíte a máte pocit, že sedíte ve větším dospělém autě. Většina plastů v kabině je tvrdých, ale mají hezkou povrchovou úpravu a jsou dobře seskládané.

Do šířky je pro posádku místa habaděj, do výšky dost. Trochu horší je to v podélném směru - třeba v tuzemské fabii je místa pro kolena na zadních sedadlech subjektivně o trochu víc.

Když se na sedadlo spolujezdce posadí dvoumetrový hromotluk, ocení netradiční tvarování přístrojovky: Schránka před spolujezdcem směrem dolů "ubíhá, takže je kam složit nohy a netlačí kolena. Pochvalu zaslouží velká pohodlná sedadla; to řidičovo je už v základní verzi výškově stavitelné.

Řidiči padne dobře do ruky tlustý věnec volantu. Dvojice budíků v kapličce pod ním navozuje sportovní dojem, jejich cejchování by ale mohlo být přehlednější. Přístrojovce vládne jednoduchost; panel rádia je hezky při ruce, pod ním lehce na dosah ovládání topení a klimatizace.

Seat Ibiza

Jediným prohřeškem je nepraktické umístění tlačítka varovných světel. Možná si zvyknete, že je před řadicí pákou, ale skoro jistě nepřijdete na to, jak ho rychle nahmatat, když je třeba.

Do kufru je dobrý přístup, vejde se tam 292 litrů nákupu, nastupovat bude přes výš položený práh. Když sklopíte zadní opěradla odveze pětidveřová ibiza 900 litrů nákladu.

Ušetřte za dálniční známku, zůstaňte ve městě

Drnčivý - a neprávem vysmívaný - tříválec znají mnozí majitelé fabií. Pro městské a příměstské popojíždění je agregát, u škodovek označený HTP, víc než postačující. Brzdou provozu dle předpisů není a když auto nenacpáváte po střechu, odvděčí se i přijatelnou spotřebou.

Naložit ibizu co to dá, a vyrazit s ní a dovolenou naopak není nejlepší nápad. Maloobjemový tříválec se pak bude zadýchávat a napije se pěkně zhluboka - rozhodně víc, než se píše v tabulkách SEATu. Výrobce udává kombinovanou spotřebu šest a městskou 7,6 litru naturalu.

vyhrajte seat ibiza

vyhrajte auto v soutěži Hledejteznameni.iDNES.cz - ZDE

Motor není žádný divoch, méně náročného, neuspěchaného řidiče ale uspokojí. Než poslouchat charakteristické rachtání tříválce, je lepší si pustit rádio; z pohledu uživatele je ale pak už všechno v pořádku.

Sedmdesátikoňová dvanáctiventilová dvanáctistovka rozjede ibizu dle měření výrobce na 163kilometrovou rychlost a zrychlení z nuly na stovku trvá na pohled nekonečných patnáct sekund. Ve městě ale spíš oceníte pružnost motoru a do nějaké sedmdesátky se rozhodně loudat nebudete. A na stotřicítku se rozjedete taky.

Pohodová i dravá

Ibiza padne řidiči do ruky na první pokus. Jízda je pohodová a příjemná. Volant (nastavitelný ve dvou osách - výškově a podélně) spolupracuje s dobře nastaveným posilovačem, pětistupňová převodovka je přesná.

Seat Ibiza

Pravdivá poučka praví, že podvozek musí být rychlejší než motor - o ibize to platí bezezbytku. Koní by muselo být pod kapotou schováno mnohem víc, aby dostaly malý seat do úzkých. Podvozek je totiž ta z nejpovedenějších věcí na nové ibize.

Španělský model byl loni první, který představil novou podvozkovou platformu koncernu VW, technici ji znají pod označením PQ25 a teď už ji má i Volkswagen Polo. Podvozek ibizy je oproti německému bratranci trochu tvrdší, v zatáčkách se méně naklání.

Ibiza je v každé situaci hodně jistá, v zatáčkách si nechá líbit hodně, než začne nedotáčivě putovat z oblouku ven. Podvozek je ale zároveň na poměry koncernu VW i komfortní. Nerovnosti vyžehlí dobře i díky pneumatikám s vyšším profilovým číslem (základní mají rozměr 175/70 R14).

Zadarmo na iDNES.cz, nebo v akci

Pokud jezdíte sami, nebo ve dvou a vaším řidičským rajónem je město a okolí, je ibiza pohodová partnerka. Cena základního pětidveřového modelu Reference je nyní v akci 259 900 korun.

V základní výbavě je mimo jiné ABS, čtyři airbagy, dělená sklopná zadní sedadla, elektricky ovládaná přední okna, dálkově ovládané centrální zamykání, rádio s CDpřehrávačem, který rozumí jazyku MP3. V rámci akční nabídky dostala ibiza do "základu" i klimatizaci.

Výherce soutěže na iDNES.cz dostane SEAT Ibiza v citrónově žluté barvě. Cenu věnoval pražský dealer AUTO-EXNER.

SEAT Ibiza
motor zážehový 3válec 12V
zdvihový objem (ccm) 1198
max. výkon (kW/k) 51/70
max. krouticí moment (Nm) 112
max. rychlost (km/h) 163
zrychlení 0-100 km/h )s) 15
spotřeba město/mimo/kombi. (l/100 km) 7,6/4,9/5,9
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4052 / 1693 / 1445 x 2469
objem kufru/palivové nádrže (l) 292-900/45
pohotovostní/celková hmotnost (kg) 999/1500
základní cena (Kč) 259 900





Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.