Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hrubá slova, která umějí, znají děti Mirky Čejkové z auta

  22:01aktualizováno  22:01
Známá jako televizní moderátorka, neustále usměvavá Mirka Čejková přiznává ihned a bez obalu: V autě nadávám. Hrubými výrazy prý nejvíc častuje hlupáky, kteří v domnění své nadřazenosti předjíždějí kolony.

To vám jdou bezohlední jezdci opravdu tak na nervy, že začnou padat drsnější výrazy?
Jdou. To je totiž něco tak nemorálního - pohrdat všemi okolo a předjet kolonu. Jako by ten řidič chtěl říct: Já jsem důležitější, já mám na pokuty, já mám svůj čas vzácnější než vy, já, já, já... To je opravdu neskutečné. Ale je to také dílo laxní policie.

Měli by strážníci každý takový dnes už poměrně běžný přestupek trestat?
Z Německa znám, jak na ucpané dálnici všichni uhýbají sanitce. Jenom jeden vyčuraný chytrák se za ni pověsil a nechal si razit cestu. Když se kolona rozjela, potkala jsem toho chytráka o slabý kilometr dál, a koukám, jak ho ničí policie. Můj muž, znalý poměrů na německých silnicích, tvrdil, že mu nekompromisně vezmou řidičák. A to se mi líbí!

A co se vám nelíbí?
Bezdůvodně pomalá auta v levém pruhu. Snažím se každému nebezpečí předejít, a tak dávám pozor na chlapy v klobouku, na auta s chemlonovými dečkami a na vajíčkáře.

Proč?
Jakmile je plato s vajíčky za zadním oknem, pozor!

Měla jste někdy havárii?
Jednou do mě čelně narazila sanita. Já nebyla připoutaná, a pak mi doktoři řekli, že to bylo v tomhle jednom konkrétním případě doslova štěstí. Jinak bych měla asi hodně ošklivě pochroumanou krční páteř.

Mluvení o takových věcech vás rozpaluje, pojďme k méně konfliktním otázkám. Čím jezdíte?
Mám VW Sharan, diesel. Není sice tak silný, aby nějak živočišně akceleroval, ale zato jezdí za málo nafty a je velký a bezpečný. Já ho nejprve nechtěla, nelíbil se mi. Ale teď ho miluju. To se mi v životě stává, že co se mi zprvu nelíbí, pak miluju.

O motorismu mluvíte dost suverénně, kolik jste vystřídala vozů?
První byla Škoda 100, miláček. A pak už to šlo: favorit, Opel Corsa, Opel Astra sportovní verze, Jeep Grand Cherokee.

Ke kterému z těch vozů jste měla citově nejblíže? Byl to velký jeep, nebo sportovní astra?
Ani jeden. Nejraději jsem měla tu první škodovku. Tu jsem dokonce uměla i opravit. Klidně jsem třeba vyměnila i palec rozdělovače. Tohle ta dnešní auta už vůbec neznají. Jo, to byly doby... Jenomže pozor: to bylo auto, které ujelo tři sta tisíc kilometrů bez výbrusu motoru!

Kolik ročně najedete?
Nemám nejmenší představu.

Nevedete si jako pořádná žena řidičský deníček?
To opravdu ne. Nesleduji ani spotřebu. Ale když tak na to myslím, ročně najedu něco mezi dvaceti a pětadvaceti tisíci kilometrů.

Na co za volantem dáváte nejvíc pozor?
Na silnici!

Dobře, přiznávám, byla to hloupá otázka...
Nebyla. Každý se při monotónních cestách nějak jaksi vedle baví. Já jsem třeba dva roky jezdila každý týden za svou dcerou do internátu za Chrudimí. A to byla taková krásná cesta, vždycky jsem se těšila na tu pohodu, pustila jsem si muziku...

A na jiných trasách...?
Dříve jsem sledovala poznávací značky aut. Třeba když někdo měl na autě ME, řekla jsem si: To je Mělník, pozor! Ale dneska... Ty nové značky už o nikom nic neprozradí, nikdo to nepozná a ani zapamatovat pořádně nejdou.

Pamatujete si poznávací značku svého vlastního auta?
Za celý život jsem si pamatovala jedinou espézetku - té první škodověnky. A vím ji dodnes!

Tak schválně...
ABS 36 12.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.