Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

HSC - superHonda možná už příští rok

  18:14aktualizováno  18:14
Superřidiči čekající na superauto se možná příští rok konečně dočkají. Honda se rozhodla opět zčeřit vodu v segmentu "adrenalinových vozů" a představila více než 300 koňový sporťák HSC. I přesto, že se prozatím jedná pouze o koncept, je možné vytušit, že právě takhle by mohl vypadat nástupce nesmrtelné Hondy NSX.

Ti, které evropská konkurence (lhostejno, zda-li s koníkem, nebo býkem ve znaku) příliš neoslovuje, se tak mohou těšit na příští rok, kdy by sériová verze mohla být hvězdou některého z autosalonů. 

HSC (Honda Sports Concept) je prezentována jako studie, mající znovupřipomenout um japonského výrobce. Avšak dá se očekávat, že konečná verze se od "ochutnávky" přiliš lišit nebude. Nová superHonda zosobňuje vše, čím NSX dodnes ohromuje - stylem, chladnou a brutální silou.

Svaly, svaly, nic než svaly
Přikrčená, chystající se vystřelit na silnici. Krátký "nos", dva mohutné otvory a velké přední sklo - jediná možnost jak tuto hondu vidět zepředu. V akci budou předjíždění spíše jen nechápavě zírat na mohutné pontony boků, dva obrovské, agresivní vývody výfuků a možná ještě zahlédnou čtyři uhrančivé, krvavě rudé oči světel.

Stejně nekompromisní bojový ráz mají i boční linie. Ostrá hrana dělící profil na přísně svislé boky "těla" karoserie a tvarovaný životní prostor pilota a toho sebevraha co sedí vedle něj, zřetelně definuje rozdělení hmot karoserie. 

Díky hře světla a stínu na oblých křivkách blatníků a úsečně přímých hranách a plochách, je HSC uhrančivá a zároveň studená.

Z málo patrných stylistických lahůdek jmenujme alespoň umístění kliky dveří do horního rohu okna dveří. Pozorní "zkoumatelé" fotek si povšimli, že studii chybí zpětná zrcátka - nahradily je totíž zpětné kamery.

Sluší se dodat údaje o rozměrech superauta: HSC je dlouhá 4250 mm, do šířky zabírá 1900 mm a "žehličkovitý" vzhled podporuje pouhých 1140 mm výšky. Rozvor je 2660 mm.

Třista splašených koní japonští inženýři nacpali do víc než třílitrového motoru (spekulace o objemu oscilují mezi 3,2 a 3,7 litry). Motory Hondy si libují v otáčkách, ze kterých se konkurenci točí hlava - technologii i-Vtec japoncům nemálo výrobců závidí.

Šestiválec do V je uložen za zády posádky ve středu vozu. Hmoty se tak posunuly co nejblíže těžišti. Technici se tak mohli plně věnovat konstrukci rámu z uhlíkových vláken a karoserii z hliníku. Převodovka je samozřejmě sekvenční, ovládaná "F1 pádly" pod volantem.

Šestiválec do V je uložen za zády posádky ve středu vozu. Hmoty se tak posunuly co nejblíže těžišti.

I přesto, že se prozatím jedná pouze o koncept, je možné vytušit, že právě takhle by mohl vypadat nástupce nesmrtelné Hondy NSX.

I přesto, že se prozatím jedná pouze o koncept, je možné vytušit, že právě takhle by mohl vypadat nástupce nesmrtelné Hondy NSX.

Autoři:


Témata: silnice, Honda


Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.