HSC - superHonda možná už příští rok

  • 22
Superřidiči čekající na superauto se možná příští rok konečně dočkají. Honda se rozhodla opět zčeřit vodu v segmentu "adrenalinových vozů" a představila více než 300 koňový sporťák HSC. I přesto, že se prozatím jedná pouze o koncept, je možné vytušit, že právě takhle by mohl vypadat nástupce nesmrtelné Hondy NSX.

Ti, které evropská konkurence (lhostejno, zda-li s koníkem, nebo býkem ve znaku) příliš neoslovuje, se tak mohou těšit na příští rok, kdy by sériová verze mohla být hvězdou některého z autosalonů. 

HSC (Honda Sports Concept) je prezentována jako studie, mající znovupřipomenout um japonského výrobce. Avšak dá se očekávat, že konečná verze se od "ochutnávky" přiliš lišit nebude. Nová superHonda zosobňuje vše, čím NSX dodnes ohromuje - stylem, chladnou a brutální silou.

Svaly, svaly, nic než svaly
Přikrčená, chystající se vystřelit na silnici. Krátký "nos", dva mohutné otvory a velké přední sklo - jediná možnost jak tuto hondu vidět zepředu. V akci budou předjíždění spíše jen nechápavě zírat na mohutné pontony boků, dva obrovské, agresivní vývody výfuků a možná ještě zahlédnou čtyři uhrančivé, krvavě rudé oči světel.

Stejně nekompromisní bojový ráz mají i boční linie. Ostrá hrana dělící profil na přísně svislé boky "těla" karoserie a tvarovaný životní prostor pilota a toho sebevraha co sedí vedle něj, zřetelně definuje rozdělení hmot karoserie. 

Díky hře světla a stínu na oblých křivkách blatníků a úsečně přímých hranách a plochách, je HSC uhrančivá a zároveň studená.

Z málo patrných stylistických lahůdek jmenujme alespoň umístění kliky dveří do horního rohu okna dveří. Pozorní "zkoumatelé" fotek si povšimli, že studii chybí zpětná zrcátka - nahradily je totíž zpětné kamery.

Sluší se dodat údaje o rozměrech superauta: HSC je dlouhá 4250 mm, do šířky zabírá 1900 mm a "žehličkovitý" vzhled podporuje pouhých 1140 mm výšky. Rozvor je 2660 mm.

Třista splašených koní japonští inženýři nacpali do víc než třílitrového motoru (spekulace o objemu oscilují mezi 3,2 a 3,7 litry). Motory Hondy si libují v otáčkách, ze kterých se konkurenci točí hlava - technologii i-Vtec japoncům nemálo výrobců závidí.

Šestiválec do V je uložen za zády posádky ve středu vozu. Hmoty se tak posunuly co nejblíže těžišti. Technici se tak mohli plně věnovat konstrukci rámu z uhlíkových vláken a karoserii z hliníku. Převodovka je samozřejmě sekvenční, ovládaná "F1 pádly" pod volantem.

Šestiválec do V je uložen za zády posádky ve středu vozu. Hmoty se tak posunuly co nejblíže těžišti.

I přesto, že se prozatím jedná pouze o koncept, je možné vytušit, že právě takhle by mohl vypadat nástupce nesmrtelné Hondy NSX.

I přesto, že se prozatím jedná pouze o koncept, je možné vytušit, že právě takhle by mohl vypadat nástupce nesmrtelné Hondy NSX.


Témata: Honda, silnice