Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Hulváti v prostředním pruhu ucpávají dálnice

aktualizováno 
Jezdit na českých dálnicích je očistec. Hustý provoz, všichni někam spěchají a přitom se mačkají v levém a prostředním pruhu. V tom pravém, který je v očích mnohých prý leda pro kamiony, není nikdo.

Věčné stížnosti na kvalitu povrchu jsou možná v některých místech na místě, ale odpor českých šoférů jezdit v pravém pruhu je na pováženou.

Chorobné ucpávání dálnic bezdůvodnou jízdou v prostředním pruhu jsme zdokumentovali na těžce vytíženém úseku dálnice D1 před Prahou. Ten je relativně nově zrekonstruován, aby vyhověl silnému provozu. Se záludností v podobě tří pruhů v jednom směru si však mnozí nedokážou poradit.

„Není den, abych na tomhle relativně krátkém úseku nepotkal brzdiče, který si to valí v prostředním pruhu bez ohledu na to, jestli v pravém někdo jede, nebo ne. Za ním se přitom táhne dlouhá kolona, protože levý je také plný a ještě jede o dost rychleji,“ popisuje Jan Váca, který tímto úsekem jezdí minimálně dvakrát za den. „Ti ostřejší, nebo spíš méně trpěliví, to riskují, a berou to zprava.“

„Za ty roky, co tímhle úsekem projíždím, sleduji, že se tenhle nešvar spíš zhoršuje. Dřív třeba stačilo na takového troubu bliknout, a když mu to došlo, tak uhnul,“ komentuje naštvaný řidič.

Všímá si také, že někteří „středopruhaři“ sice občas uhnou, ale hned po předjetí se do prostředního pruhu nepochopitelně vrátí.

Kdo jezdí po dálnicích a víceproudých silnicích pravidelně, jen těžko vzpomene na cestu, kdy by nějakého takového ignoranta nepotkal. A platí to i pro jízdu na dvouproudovkách: v levém pruhu se „zapomínají“ řidiči neustále.

Předpisy (zákon 361/2000 Sb.) říkají: „Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.“





Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.