Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Hulváti v prostředním pruhu ucpávají dálnice

aktualizováno 
Jezdit na českých dálnicích je očistec. Hustý provoz, všichni někam spěchají a přitom se mačkají v levém a prostředním pruhu. V tom pravém, který je v očích mnohých prý leda pro kamiony, není nikdo.

Věčné stížnosti na kvalitu povrchu jsou možná v některých místech na místě, ale odpor českých šoférů jezdit v pravém pruhu je na pováženou.

Chorobné ucpávání dálnic bezdůvodnou jízdou v prostředním pruhu jsme zdokumentovali na těžce vytíženém úseku dálnice D1 před Prahou. Ten je relativně nově zrekonstruován, aby vyhověl silnému provozu. Se záludností v podobě tří pruhů v jednom směru si však mnozí nedokážou poradit.

„Není den, abych na tomhle relativně krátkém úseku nepotkal brzdiče, který si to valí v prostředním pruhu bez ohledu na to, jestli v pravém někdo jede, nebo ne. Za ním se přitom táhne dlouhá kolona, protože levý je také plný a ještě jede o dost rychleji,“ popisuje Jan Váca, který tímto úsekem jezdí minimálně dvakrát za den. „Ti ostřejší, nebo spíš méně trpěliví, to riskují, a berou to zprava.“

„Za ty roky, co tímhle úsekem projíždím, sleduji, že se tenhle nešvar spíš zhoršuje. Dřív třeba stačilo na takového troubu bliknout, a když mu to došlo, tak uhnul,“ komentuje naštvaný řidič.

Všímá si také, že někteří „středopruhaři“ sice občas uhnou, ale hned po předjetí se do prostředního pruhu nepochopitelně vrátí.

Kdo jezdí po dálnicích a víceproudých silnicích pravidelně, jen těžko vzpomene na cestu, kdy by nějakého takového ignoranta nepotkal. A platí to i pro jízdu na dvouproudovkách: v levém pruhu se „zapomínají“ řidiči neustále.

Předpisy (zákon 361/2000 Sb.) říkají: „Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.“



Témata: Dálnice D1, kamion


Nejčtenější

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Ilustrační foto
Filtry pevných částic jsou stále drahé, v Česku je nemá až milion aut

Počet aut bez filtru pevných částic nebo s poškozeným filtrem se loni v tuzemsku zvýšil až o 45 000 vozů. Vyplývá to ze zjištění ÚAMK. Celkově jezdí v Česku až...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.