Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hummer H1 to má spočítané, nový přijíždí z Číny

aktualizováno 
Mastodont, který se téměř nevejde na silnici, zato snese pád z mnohametrové výšky při výsadku z vrtulníku. Pro jeho řízení potřebujete řidičák na nákladní auto, vášeň pro terénní auta a ropný vrt na zahrádce. Hummer H1 - nefalšované vojenské nářadí, které si našlo místo také v garážích bohatých excentriků, pravděpodobně brzy odejde do automobilového důchodu.

Hummer H1 | foto: GM

Největším odběratelem "Há-jedniček" je americká armáda. Za loňský rok automobilka patřící do koncernu GM prodala ale pouze 400 "Há-jedniček". Vedení automobilky proto uvažuje, že výrobu hrdiny války v Perském zálivu ukončí.

Hummer se stále více zaměřuje na bohatou klientelu, pro kterou je ryze funkční model H1 už příliš spartánský, a to i přesto, že je stále nabízen za dostatečně luxusní cenu.

Automobilka momentálně nabízí o poznání luxusnější model H2. Novinkou je roční babyhummer H3.

Čína hummery zachrání
Plánovali jste nákup Hummeru H1 pro vyjížďky na chatu, do přírody a do práce na příští rok? Nezoufejte, čínské automobilky DongFeng Motors a Shenyang Aircraft Industry Corporation vyrábějí jejich kopie (FOTO zde). Auta využívají některé originální komponenty. Americká je převodovka, na výběr je mezi originálním "hummeřím" osmiválcem a o něco slabším V6 Cummins, vyráběným v čínské licenci.

Hummer H1 v číslech

Motor

turbodiesel V8

Objem motoru

6599 cm3

Výkon

223 kW (310 k)

Točivý moment

705 Nm

Maximální rychlost

134 km/h

Zrychlení (0-100 km/h)

13,5 s

Hloubka brodění

760 mm

Průměrná spotřeba

20 l/100 km

Délka

4686 mm

Výška

1955 mm

Šířka

2197 mm

Rozvor

3302 mm

Rozchod

1819 mm

Světlá výška

406 mm

Zavazadlový prostor

1651 l

Pohotovostní/ celková hmotnost

3271/4671 kg

Základní cena

4 499 000,- Kč

Autoři: ,




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.