Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hummer H2 to má spočítané, náhrada nebude

aktualizováno 
Když se řekne hummer, zajisté si vybavíte obrovský automobil se skvělou průchodností terénem. A také astronomickou spotřebu. Automobilce se to ale nelíbí a žrouty benzinu pomalu ze své nabídky vyřazuje. Model H2 je další na řadě.
HUMMER H2

HUMMER H2 | foto: Hummer.com

Obří terénní Hummer H1, který je silniční verzí původního vojenského speciálu HMMV přezdívaného Hummvee, se již nevyrábí. Byl první obětí dnešní honbě za ekologií. Civilizovanější a pro běžného řidiče ovladatelnější Hummer H2 jej podle všeho bude brzy následovat.

Ačkoli je totiž H2 menší, lehčí a uživatelsky přívětivější než původní H1, stále patří mezi ty největší obry na silnicích a jeho spotřeba je doslova astronomická. Hummer se ale podle všeho do budoucna hodlá zaměřovat na vozidla podstatně ekologičtější, podle zástupců společnosti si to tak přejí zákazníci.

A na rozdíl od mateřského koncernu GM se Hummer nevydá cestou hybridní varianty svého mastodonta. Mezi lety 2011 až 2014 prostě výroba současného modelu H2 bez náhrady skončí a Hummer bude svou nabídku rozšiřovat směrem dolů. Mezi tím se ale přeci jen dočkáme u řady H2 jedné změny – model dostane motor schopný pracovat i na 85% směs etanolu a benzinu, tedy palivo známé jako E85.

Na stejný druh paliva by měly být v budoucnu schopny jezdit všechny modely od Hummeru. Vyslovený mastodont jako H2 ale mezi nimi už asi nebude, největším z řady bude současný typ H3, který toho času táhne prodeje a získává si slušnou popularitu i v Evropě.

Zájemci o opravdového obra na silnici si tak musí s koupí H2 pospíšit, za pár let se totiž možná budou muset poohlížet kdesi u konkurence. A té zrovna H2 příliš mnoho nemá, takže by se hledání alternativy mohlo stát dosti nesnadným úkolem.



Témata: Evropa, silnice, Hummer


Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.