Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hummer HX Concept nasadil alkoholovou dietu

aktualizováno 
Hummer, to je něco obrovského, hranatého, má to obří kola a ještě větší apetit a buď v tom sedí americký voják, herec nebo modelka. Nový koncept HX nezůstává pověsti nic dlužen. Dal se ale na alkoholovou dietu.

Hummer HX Concept | foto: Hummer

Doby, kdy si mohl hummer dovolit mít pod kapotou osmiválcový šestilitrový benziňák, jsou pryč. Také produkty automobilky, jejíž konstruktéři mají nejraději tanky a návštěvy benzinky, se musí přeorientovat na dietnější stravu.

Detroitský koncept HX tak pije elixír jménem E85, který značí směs 85 % biolihu a 15 % benzinu. Motor má šest válců a objem 3,5 litru a vyvine 370 krouticích newtonmetrů a 304 koňských sil.

Šestistupňový automat přiděluje sílu všem kolům, permanentního pohonu všech kol a uzávěrek diferenciálů se hummer prozatím vzdát nehodlá.

Vzhled má nalákat militantně laděné plážové hejsky. Dveře a střecha se dají sundat a vytvořit z hummeru kabriolet. Střecha se skládá z více dílů, takže je posádka může postupně ubírat, stejné je to s některými částmi karoserie.

Kola (ráfky mají 35 palců) mají nezávislé zavěšení, přední stabilizátor je možné odpojit a pokořovat pak Skalisté hory.

Rozvor je umírněných 2 616 mm, do šířky je to ale starý dobrý hummer zabírající víc než dva metry jízdního pruhu, přesněji (2 057 mm).

Hummer HX v číslech

motor 

3,6 litru V6 VVT
objem (ccm) 3 564
výkon (kW/k) 227/304
krouticí moment (Nm) 370
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4 343 x 2 057 x 1 829 x 2 616

Autor:


Témata: BMI, Dieta, Hummer


Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.