Doby, kdy si mohl hummer dovolit mít pod kapotou osmiválcový šestilitrový benziňák, jsou pryč. Také produkty automobilky, jejíž konstruktéři mají nejraději tanky a návštěvy benzinky, se musí přeorientovat na dietnější stravu.
Detroitský koncept HX tak pije elixír jménem E85, který značí směs 85 % biolihu a 15 % benzinu. Motor má šest válců a objem 3,5 litru a vyvine 370 krouticích newtonmetrů a 304 koňských sil.
Šestistupňový automat přiděluje sílu všem kolům, permanentního pohonu všech kol a uzávěrek diferenciálů se hummer prozatím vzdát nehodlá.
Vzhled má nalákat militantně laděné plážové hejsky. Dveře a střecha se dají sundat a vytvořit z hummeru kabriolet. Střecha se skládá z více dílů, takže je posádka může postupně ubírat, stejné je to s některými částmi karoserie.
Kola (ráfky mají 35 palců) mají nezávislé zavěšení, přední stabilizátor je možné odpojit a pokořovat pak Skalisté hory.
Rozvor je umírněných 2 616 mm, do šířky je to ale starý dobrý hummer zabírající víc než dva metry jízdního pruhu, přesněji (2 057 mm).
Hummer HX v číslech | |
motor |
3,6 litru V6 VVT |
objem (ccm) | 3 564 |
výkon (kW/k) | 227/304 |
krouticí moment (Nm) | 370 |
délka x šířka x výška x rozvor (mm) | 4 343 x 2 057 x 1 829 x 2 616 |