Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hurá do školy! Hennessey otevírá školu pro tunery

aktualizováno 
Garážový tuning není příliš smysluplná zábava, úpravy aut můžete brát i jako vážnou věc. Léta promeškaná marnou snahou o vyšlechtění Škody Favorit ovšem můžete dohnat. Každé ráno ale budete muset být na půl devátou ve škole.

Tuningová firma Hennessey otevírá školu tuningu | foto: Hennessey

Přední úpravce sportovních vozidel, americká společnost Hennessey Performance Engineering sídlící poblíž amerického Houstonu, totiž pro zájemce připravuje nevšední soukromou školu tuningu. Vlastně první svého druhu na světě.

Během tří a půl měsíce by se zde měli studenti naučit vše, co by se jim při úpravách vozidel mohlo hodit. Tato škola, nebo spíše obšírnější kurz, vznikla pod patronátem notoricky známého texaského výrobce typicky amerických muscle cars a nadšence pro tuning Johna Hennesseye, který má v oblasti úpravy automobilů 19leté zkušenosti.

Případní zájemci si však musejí připravit čtrnáct a půl tisíce dolarů (téměř 270 000 Kč), přičemž každý ročník je omezen maximálně dvaceti studenty. Výuka začíná každé ráno v 8:30 a končí o půl jedné odpoledne.

Corvette ZR1 s výkonem 705 koní

Corvette ZR1 s výkonem 705 koní zvládne ¼ míle za 11,03 sekundy.

Osnovy pokrývají všechna témata, která k tuningu neodmyslitelně patří. A nejde rozhodně o vzhledové úpravy s různými více či méně povedenými spoilery, mračítky světel, obměnou masky chladiče nebo instalací chromované koncovky výfuku, což je pro mnohé české tunery vrchol znalostí (samozřejmě, existují i výjimky).

Škola Johna Hennesseye jde přímo k podstatě věci. Studenti zde získávají znalosti, jak vylepšit účinek brzdové soustavy, jak zlepšit jízdní vlastnosti nastavením nebo výměnou tlumičů, jak upravit stupňování manuální nebo automatické převodovky (to se hodí spíše pro Američany, protože v Texasu je většina vozidel vybavena automatickým převodovým ústrojím), jak zdokonalit výfukovou soustavu, bezpečnost vozidla, sání k motoru, hlavy motorů, ventilové rozvody, řídicí jednotku nebo jak správně instalovat turbodmychadla, kompresory nebo nitro systémy zvyšující výkon vstřikováním oxidu dusíku do spalovacích komor.

Samozřejmostí je také škola jízdy a v neposlední řadě kosmetické úpravy karoserie, které mají za úkol hlavně zlepšit funkčnost jednotlivých komponentů a jízdních vlastností a až potom vylepšit estetiku celku.

Studenti dělí svou dobu výuky pravidelně mezi teoretickou přípravu ve třídách, praktické zkoušky v montážní hale Johna Hennesseye a závodní okruh Lonestar Motorsport Park, aby mohli úpravy udělané na vozidle vyzkoušet také v praxi.

Ačkoliv je Hennessey proslavený úpravami amerických vozidel, zejména Dodge Viper (v produktovém listu najdete ale také Chevrolet Corvette, Ford GT nebo Nissan GT-R), zasvěcování do tajů tuningu probíhá na jiném vozidle s pohonem zadní nápravy – korejském Hyundai Genesis Coupe.

Vysoká tunerská

Pro studenty, kteří absolvovali tuto školu tuningu, připravil Hennessey ještě dvojici zdokonalovacích kurzů s názvy "Tuner a výroba & Pokrok v tuningu" a "Tuner a podnikání". Oba kurzy by měly studentům umožnit lépe přenést své znalosti do praxe a podstatně tak zvýšit povědomí o tuningu a tím pádem také rozšířit obchod v tomto odvětví.

Všichni instruktoři mají dlouhodobou praxi v úpravách jednotlivých částí vozidel. Nikdo z nich se tomuto tématu nevěnuje méně než 9 let. Ale například Dave Golder pracuje v oboru úctyhodných 28 let.

Dodge Viper - Neiman Marcus Special Edition Hennessey Venom 700NM Coupe

Dodge Viper - Neiman Marcus Special Edition Hennessey Venom 700NM Coupe.

Nejbližší třída bude otevřena 7. září a výuka bude trvat do 18. prosince. Příští rok si můžete vybrat ze tří možných termínů. První začíná 11. ledna, následuje 17. května a poslední škola tuningu začne opět 7. září. Součástí každého ročníku jsou také zajímavé výlety.

Letos v srpnu pojedou žáci na víkend rychlosti do Bonneville v Utahu a v listopadu je připraven výlet na největší tuningovou výstavu v Americe, na SEMA Show v Las Vegas.

A na závěr jednu potěšující zprávu pro zájemce z české kotliny. Škola Johna Hennesseye přijímá také zájemce ze zahraničí. V jedné třídě mohou být maximálně dva, ale samozřejmostí je jejich výborná znalost angličtiny slovem i písmem. Takže nezbývá než se vydat za moře a něčemu se přiučit.

Nissan GTR600

Nissan GTR600 akceleruje na 96 km/h za 2,9 sekundy a 160 km/h dosáhne za 6,5 s. ¼ míle zvládne za 10,8 sekundy s konečnou rychlostí 208 km/h.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.