Hvězdou pařížského autosalonu se stalo Lamborghini Estoque

  • 41
Tak tohle je to nejkrásnější, co můžete na pařížském autosalonu vidět. Mluví se o něm na každém rohu, konkurence závidí, a to se ještě ani nevi, jak to bude s výrobou. Máte před sebou italské automobilové umění v plné parádě - Lamborghini Estoque.

Legendární býci z vybraného chovu v Sant´Agata Bolognese budou mít v supersedanu Estoque důstojného pokračovatele. I když jen parkuje na autosalonovém pódiu, vypadá neodolatelně. I samotné Porsche Panamera se na poslední chvíli zaleklo a do Paříže nedorazilo...

U Lamborghini vysvětlují, že estoque naznačuje jen jednu z možností, jak by mohla vypadat třetí modelová řada automobilky. O třetím modelu automobilky ještě ale není rozhodnuto, a o budoucnosti téhle automobilové nádhery už vůbec ne. Nezbývá, než za ní vyrazit na autosalon pod Eiffelovkou.

Podle původních informací se čtyřdveřové lambo mělo jmenovat jinak. Nakonec ale opět Lamborghini sáhlo do španělské arény, přesněji do výbavy matadora, a volba padla na jméno "Estoque". Ve španělštině to označuje asi 90 centimetrů dlouhý meč, který používá při koridě k boji s býkem.

Nabubřelé řeči o "novém světě" nevedly tiskové zprávy před představením jen tak nadarmo. Když už nic jiného, je estoque první limuzínou v historii slavné automobilky.

Popravdě řečeno, "limuzína" jí říkáme jen proto, že má počet dveří vyšší než dva. Jinak je to supersportovní náčiní se vším všudy: motor má uložený mezi přední nápravou a řidičem, poháněna jsou všechna čtyři kola a podvozek je nastavený jako u každého jiného lamba... A buďte si jisti, že na dlažební kostky na pražské Malé Straně to není.

Tmavošedý čtyřdveřový a čtyřmístný objekt je pět metrů a patnáct centimetrů dlouhý, široký je bez centimetru dva metry a mezi nápravami je 301 centimetrů místa. V porovnání s neskromnými mírami ještě více vynikne pouhých 135 centimetrů výšky.

Lamborghini slibuje, že si v tomhle autě užijete ve čtyřech a s výbavou na dovolenou (dvě sady golfových holí) stejně extrémní zážitky jako v ostatních lambech.

Poháněna jsou všechna kola, vepředu 22palcová a vzadu 23palcová. O to, aby z nich ubýval vzorek s rychlostí hodnou lamborghini, se podle představ automobilky může starat buď desetiválec z Gallarda LP 560-4, nebo z něho odvozený přeplňovaný osmiválec spolupracující s elektromotorem.

A pozor! Asi poprvé v historii se u Lamborghini píše o vznětovém motoru a je použito slovo "turbodiesel". Ano, v Sant´Agata Bolognese jsou ochotni do sériového estoque montovat motor, který pije naftu.

Automobilka jasně říká, že estoque ukazuje jasnou cestu do budoucnosti, jak designérským jazykem, tak konceptem auta. V překladu to znamená, že tuhle moderní sochu na kolech budeme velmi pravděpodobně potkávat na silnici. Nezbývá než dodat: "Už aby to bylo!"

Lamborghini Estoque