Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hvězdy Paříže: Renault Laguna a Mini Cooper

aktualizováno 
Jasným favoritem pařížského autosalonu je Mini Cooper. Byť se v jeho malém prostoru jeví zadní sedadla jako zbytečnost, má jedinečný design. Další hvězdou výstaviště je nepochybně Renault Laguna. Jeho tvary prostoupily prvky zdravé extravagance a právě tuto odvahu většina dnešních vozů absolutně postrádá. Na pokusy o netradiční řešení nelze narazit dokonce ani ve stánku Citröenu, kde ještě před několika málo lety bylo novátorství samozřejmostí. Letos však nic zvláštního, přestože Citröen představil následovníka xantie, model zatím označený C5. Určité nové trendy však autosalon v Paříži přece jen přinesl. Některé z nich jsou jen módou a brzy zase zmizí, jiné mají šanci přežít. Mezi ty lze zařadit probarvené interiéry. Ty dnes už nelze považovat za pouhý výstřelek, který snesou jen vozy, jako je Lancia Y nebo Smart. Důkazem je tyrkysová a cihlově červená barva uvnitř Porsche Carrera stejně jako několik barev interiéru nového Renaultu Laguna. V interiérech se však odehrává ještě další souboj. Materiály přístrojových desek se začínají více kultivovat nejen v nejdražších limuzínách, ale i v lacinějších vozech. Pomalu přitom ztrácejí nádech umělé hmoty. A jestliže v minulosti byla patrná snaha o imitaci kůže, nyní se výrobci automobilů pouštějí do nápaditějšího dezénování přístrojového panelu. Plasty na přístrojové desce Seatu Toledo či nového Fordu Mondeo proto nejsou hladké, nýbrž rozdělené do tisíců pravidelných několikamilimetrových obrazců. U seatu to jsou kroužky, v mondeu trojúhelníčky. Stranou nezůstal ani nový Renault Laguna, jehož hlavní plast v čele kabiny připomíná hrubší látku, v Hondě Civic totéž představuje manšestrovinu. I hladké plastové části interiéru dostávají nový vzhled. Takzvané textury dělají například stříbrné plasty v nové laguně ušlechtilejšími. I plochý zasouvací kryt rádia pak může vypadat velmi pěkně. Dalším významným trendem - tentokrát z kategorie praktického designu - je integrace telefonních systémů do interiéru. Zmizí tak pokoutné připevňování aparátu na přístrojový panel. Nejnovější příspěvky k tomuto tématu jsou k vidění u vozů Volvo S60, Renault Laguna II, ale také u Alfy Romeo 147. Centrem těchto systémů bývá nejčastěji loketní opěra mezi sedadly, která obsahuje samotný aparát a většinou také klasické sluchátko, které umožní komunikovat se světem i cestujícím na zadních sedadlech. Ovládání je rozloženo do středové konzoly, na které jsou kromě ovladačů rádia také tlačítka telefonní klávesnice. Nejdůležitější tlačítka pro ovládání rádia, přehrávače a telefonu se pak stěhují na multifunkční volanty, které se už také stávají standardem. Trendem je i pomalý přesun dominantních přístrojových ukazatelů do centrální části přístrojové desky. Toto řešení se začíná objevovat čím dál častěji a dává za pravdu nejen designérům Renaultu (Twingo, Espace, Avantime), ale také odborníkům Toyoty, kteří nejenže pochopili výhodnost tohoto řešení, ale dokonce ho ještě posunuli o krok dál do podoby projekčního ukazatele.

Autor je spolupracovníkem redakce

* Podobný design třetího bočního okna v podání vozů (zleva) Kia Rio, Renault Laguna kombi a Škody Fabia kombi

* Interiér nového Mini (nahoře) s hlavním kruhovým ukazatelem uprostřed palubní desky a britská novinka (dole) v centru zájmu moderně vybavené kameramanky

* Trend uvnitř automobilů: plast přístrojové desky zpestřuje vrásnění jako u Renaultu Laguna


Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.