Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Supersport v maskáčích. McLaren P1 už žhaví gumy na premiéru

aktualizováno 
Britský McLaren, který se vrhl po letech úspěšného závodění opět do stavby silničních aut, chystá svůj vrcholový model. Supersport P1 ukázal v maskování při testech.

Design McLarenu P1 je už definitivní, hlásí automobilka, teď se dolaďuje mechanika. Zvenčí už P1 svět zná, protože jej jako prototyp formulová automobilka z Wokingu představila už loni na podzim na autosalonu v Paříži. I ten byl ovšem plně funkční. Už tehdy automobilka uváděla. že produkční P1 bude zvenčí konceptu blízký na 95 procent. Těch odlišných pět procent je hlavně na zádi, kde přemodelovali nastavitelné křídlo a další detaily, aby P1 lépe svištěl vzduchem a lépe se chladil pohon.

McLaren P1

Už tehdy P1 označovali jako hypersport, říkat mu supersport je automobilce z Wokingu málo. Vývojáři teď pracují hlavně na ovladatelnosti a jízdních vlastnostech. McLaren si nedělá ambice postavit nejrychlejší nebo nejsilnější auto, cílem je postavit "nejřidičštější auto světa", takové, které bude radost pilotovat. Mimo jiné chce, aby P1 byl nejrychlejším sériovým autem na legendárním Nürburgringu.

Automobilka, která je známá hlavně ze světa formule 1, uvádí, že svůj nový klenot brousila na cestách a okruzích celého světa. Z jednoho takového pochází video a fotky, které uveřejnila.

Fotogalerie

Základem nového supersportu je karbonový rám (jakási vanička) vypůjčený z modelu MP4-12, k němu jsou připojené dva hliníkové rámy, které nesou nápravy, motor a další mechaniku. Karoserie má být také z uhlíkových vláken, některé detaily budou z titanu. Celková hmotnost vozu nemá přesáhnout 1 300 kilo. O jejich rozhýbání se postará nové hybridní soustrojí 3,8litrového osmiválce biturbo spojeného se systémem KERS (elektromotor nebo setrvačník) vypůjčený z formule 1. Celkový výkon směřovaný na zadní nápravu se má blížit osmi stovkám koní.

Spekuluje se dokonce o tom, že by KERS mohl hrát roli v pohonu přední nápravy, přestože McLaren doposud odmítal pohon všech kol.

Dá se čekat, že většina produkce už je vyprodaná nebo minimálně zamluvená. McLaren totiž plánuje vyrobit jen pět set kousků tohoto unikátu, který je jakýmsi duchovním nástupcem legendárního McLarenu F1 z devadesátých let. Však už také vybraní klienti viděli předprodukční exemplář na utajené akci v Beverly Hills v půlce ledna. Podle informací webu Autoblog.com měl vystavený funkční exemplář začerněná okna, z toho se dá usuzovat, že McLaren ještě pracuje na interiéru.

McLaren P1

První kousky mají dorazit za zákazníky koncem letošního roku. Cena má být přibližně 1,2 milionu dolarů. Za příplatek bude třeba speciální čelní sklo, které odpuzuje vodu a nejsou tak potřeba stěrače.

Nový McLaren se představí v plné parádě na autosalonu v Ženevě, který otvírá 7. března. Už ve Švýcarsku tak může dojít k pikantnímu setkání. Pokud vše dopadne podle předběžných informací, dorazí do Ženevy premiérově také nové superferrari, které má být nástupcem legendárního Ferrari Enzo. Prozatím má kódové označení F150, čeká se, že také dostane KERS a produkce má být též omezena na 500 kusů.





Nejčtenější

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Ferrari LeFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.