Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hybridní panamera je nejúspornější porsche všech dob

aktualizováno 
V Ženevě si odbude svou světovou výstavní premiéru Porsche Panamera S Hybrid. Se stejným pohonným ústrojím jako hybridní cayenne je to nejúspornější porsche všech dob, dovede jezdit na 100 kilometrů za 6,8 litru benzínu.

Velké cestovní čtyřdveřové kupé Porsche Panamera v hybridním provedení se oproti svým sourozencům v nabídce chlubí výrazně nízkou průměrnou spotřebou a nízkými emisemi CO2.

Autosalon Ženeva 2011

Hybridní pohon

Panameru S Hybrid pohání kompresorem přeplňovaný zážehový šestiválec s výkonem 333 k (245 kW), který je spojen s elektromotorem o výkonu 47 k (34 kW). Oba motory pohánějí vůz společně, ale jsou schopné jej uvádět do pohybu také samostatně.

Elektromotor se při zpomalování nebo brzdění přepíná do režimu generátoru a plní také funkci startéru. Mezi spalovacím motorem a elektromotorem je umístěná elektronicky ovládaná spojka, jež dokáže oba motory od sebe odpojit a spolu s elektromotorem tvoří hlavní hybridní modul hnacího ústrojí.

Elektromotor je umístěný mezi zážehový motor a převodovku a je spojen s nikl-metal-hydridním (NiMh) akumulátorem, v němž se uchovává elektřina získaná rekuperací kinetické energie při brzdění a jízdě.

Přitom má Panamera S Hybrid stále dostatek výkonu, ústrojí dává 279 kW (380 koní). Auto má osmirychlostní automatickou převodovku Tiptronic.

Dynamika je tak velmi podobná jako u modelu Panamera S s osmiválcem. Hybrid zrychlí na stovku za 6 sekund a jede maximálně 270 km/h.

V běžném provedení si auto v průměru řekne podle tabulek o 7,1 litru paliva na 100 kilometrů, což je dokonce méně, než vyžaduje hybridní i dieselové cayenne a výrazně méně než kterákoli jiná panamera. Třeba osmiválcové "esko" s manuálem si řekne o 12,5 litru, s automatem PDK o 10,8.

Pokud se budou řidiči ochotni vzdát dynamické jízdy na hraně, může hybridní panamera na sto kilometrech uspořit ještě další tři desetiny litru paliva.

Se speciálními příplatkovými celosezónními pneumatikami Michelin s nízkým valivým odporem spotřebuje Panamera S Hybrid jen 6,8 litru paliva a vyprodukuje tak jen 159 g CO2 na kilometr jízdy. O vhodnosti celosezónních pneumatik s nízkým valivým odporem pro sportovní cesťák si ale myslíme své...

Hybridní panamera ujede čistě na elektřinu asi dva kilometry maximální rychlostí až 85 km/h.

Spalovací motor může být vypnutý také v případě, kdy auto vlastně ke své jízdě nepotřebuje energii. Může se tak stát až do rychlosti 165 km/h. Porsche takovou jízdu označuje jako "plachtění".

Hybridní panamera dostala v Česku cenovku 2 663 000 korun a je standardně vybavena vzduchovým podvozkem se systémem PASM. Porsche zdůrazňuje, že v základní výbavě nechybí zadní stěrač (v obyčejné panameře je totiž za příplatek). Nové nejúspornější porsche bude k objednání od června.

Může se hodit

Chtěli byste si koupit vlastní porsche? Vyberte si z pestré nabídky na Automodul.cz.





Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.