Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hybridní Peugeot SR1: fešák, kterého zavřou do muzea

aktualizováno 
Snový koncept Peugeot SR1 ukazuje, jak by mohli vypadat francouzští lvi v nejbližších letech. Téměř samozřejmostí je hybridní pohon pohánějící obě nápravy.

Zpravodajství ze ženevského autosalonu

Kabriolet Peugeotu, který je jedním z taháků ženevského autosalonu, ukazuje nový designový směr francouzské automobilky, který si pojmenovali Motion & Emotion. Jedni v něm hledají Aston Martina, druzí ferrari, ale rozhodně patří k tomu nejkrásnějšímu, co je k vidění na výstavišti Palexpo u ženevského jezera. Na výrobu si ambice nedělá, až v Ženevě skončí, zaparkuje do skladu nebo do muzea. Designéři Peugeotu ho ale budou chodit okukovat, aby nabrali inspiraci.

Koncept s délkou 442 centimetrů a rozvorem 2 595 mm má uspořádání 2+1, což znamená, že na výlet ve dvou můžete přizvat na nouzové sedadlo dozadu doprostřed malého spolucestujícího. Nabízí se vzpomínka na "sedadlo pro tchyni" u meziválečných aut, které se vyklápělo z kufru vzadu.

Více o Peugeotu SR1

O velkých plánech Peugeotu čtěte ZDE

Podvozek je hodný sporťáku: vpředu i vzadu jsou kola zavěšena na dvojitých lichběžníkových ramenech. Jízdní vlastnosti ještě vylepšuje systém řízení zadních kol.

O pohon se stará - jak už je u konceptů Peugeotu zvykem - hybridní soustrojí HYbrid4. Jako první ho příští rok dostane bachratý model 3008.

V hybridním týmu SR1 jsou elektromotor a benzinový agregát 1,6 THP. Benzinový přeplňovaný motor posílá na přední kola 160 kW výkonu. Elektromotor přidá na zadní nápravě dalších 40 kW (krátkodobě až 70 kW). Kombinovaná spotřeba podle tabulkové jízdy vyšla konstruktérům Peugeotu 4,9 l/100 km. Hybridní kabriolet umí jet i výhradně na elektřinu, ujede tak 12,5 kilometru. Robotizovaná šestistupňová převodovka umí hospodařit s 230 kilowatty maximálního celkového výkonu tak, že se SR1 rozjede z nuly na stovku za 4,7 sekundy. Maximálka je 250 kilometrů v hodině.

Peugeot SR1
Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.