Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hybridní popelářské auto hned tak nepotkáte, je moc drahé

aktualizováno 
Městské autobusy, popelářské vozy a dodávky jsou ideálními kandidáty pro hybridní pohon. Ten díky kombinaci benzinového motoru s elektrickým snižuje spotřebu pohonných hmot, a to zejména při často přerušované jízdě. Provozovatelé užitkových vozů však tuto technologii zatím využívají jen v omezené míře, protože její pořízení považují za příliš nákladné v poměru k případným úsporám při provozu.

Popeláři. - Popeláři. | foto: Profimedia.cz

Elektromotor je v hybridních automobilech poháněn baterií, jež se dobíjí při brzdění.

Hybridní užitkové vozy tak mohou podle výrobců při jízdě po městě, během které musí řidiči často střídat brzdu a plyn, ušetřit 20 až 35 procent paliva.

Hybridní osobní automobily si získaly oblibu zejména u ekologicky zaměřených spotřebitelů. Ti se při nákupu mohou řídit emocemi, zatímco provozovatelé užitkových vozů musejí pečlivě propočítat náklady na pořízení a provoz automobilů.

Ceny hybridních užitkových vozů zůstanou vysoké, dokud se nevytvoří dostatečná poptávka, jež by umožnila masovou výrobu.

Hlavní překážkou je podle šéfa francouzské divize společnosti Volvo Stefana Chmielewského nízký objem prodeje užitkových vozů ve srovnání s osobními automobily.

Volvo loni prodalo necelých 220 000 nákladních vozů, zatímco například prodej japonské Toyoty dosáhl devíti milionů osobních automobilů.

Lars Stenqvis z výrobce nákladních automobilů Scania nicméně uvedl, že hybridní užitkové vozy by se mohly během několika let stát regulérním odvětvím, pokud budou výrobci schopni prokázat, že nákup této technologie je rozumným krokem.

Autoři: ,




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.